Spēles nosaukums: Assassins Creed: Brotherhood
Žanrs: Third-person action-adventure, Open world
Platformas: Xbox 360/Sony Playstation 3/ PC
Izdevējs: Ubisoft
Izlaišanas datums: 2010. gada novembris
Assassin's Creed: Brotherhood ir vēsturiska trešās-personas darbības-piedzīvojumu, brīvās pasaules tipa spēle. Šī spēle ir tiešs turpinājums spēlei Assassin's Creed II, kurā galvenie varoņi ir Ezio Auditore da Firenze un Desmonds Mails. Šīs daļas sižets atsākas tieši tur kur iepriekšējā beidzās. Šī ir pirmā spēle no visām trīs kura sevī iekļauj arī multiplayer režīmu.
Stāsts: Pats galvenais stāsts notiek 2012. gadā. Pēc aizbēgšanas no Templāru uzbrukuma (kas notika AC II beigās), Desmonds Mails un citi modernā laika slepkavas dodas uz Monteriggioni, un ierīko jaunu slēpni "Villa Auditore" drupās. Pēc elektrības atjaunošanas villas pagrabos, spēlētājs atkal pārņem kontroli pār Ezio Auditori caur ģenētisko Desmonda atmiņu izmantotjot "Animus 2.0."
Ezio stāsts sākas 1499. gadā kad viņs pamet velvi (the vault) joprojām nesaprazdams ko viņš tajā īsti redzēja. Viņš aizbēg no romas kopā ar savu tēvoci Mario Auditori (Mario Auditore), viņi dodas uz Monteriggioni. Tur, Mačiavelli (Machiavelli) izaicina Ezio izlemt vai atstāt Rodrigo Bordžu, pāvestu, dzīvu. Drīz pēc šiem notikumiem, pilsētu aplenc armija, kuru vada Kesara Bordža (Cesare Borgia) - Rodrigo Bordžas (Rodrigo Borgia) dēls. Šis uzbrukums ir pārsteidzis slepkavas nesagatavotus un bezspēcīgus. Pēc šī uzbrukuma no pilsētas palika tikai drupas. Ezio tēvoci Mario nogalināja Kasera raidīta lode. Pēc šiem notikumiem Ābols (The Apple) nonāk Kesares un Templiešu rokās. Ezio izbēg ar savu ģimeni no pilsētas un dodas uz Romu - Templiešu organizācijas centrs Itālijā. Ezio ierodoties Romā, viņs aptver ka slepkavas zaudē kaujā pret Templiešiem. Nolēmis ka slepkavu brālība ir jāatjauno, viņš cenšas pārliecināt pašreizējo slepkavu vadoni - Mačivelli - ka viņš ir spējīgs atjaunot brālību un izveidot tik stipru, lai sakautu Templiešus un viņu jauno ienaidnieku - Kesari Bordžu.
Uzbrukuma Monteregionni gaitā, Kesares armija saņēma Ezio sabiedroto - Katerinu Sforzu (Caterina Sforza) - gūstā. Cenšoties izglābt Katerinu no Castel Sant Angelo, Ezio nejauši ierauga kā Kesari kaislīgi noskūpsta savu māsu, Lukreziju Bordžu (Lucrezia Borgia). Uzreiz pēts Kesares aiziešanas, Ezio izdodas ielavīties Lukrezijas istabā un paņemt par ķīlnieci. Pēc tam apmainīt Katerinu pret Lukreziju. Ezio slepkavu brālībā ieceļ arī noslēpumainu zagli La Volpi (La Volpe), kondotjeru Bartolomeo d'Alvianu (Bartolomeo d'Alviano) un savu māsu Klaudiju (Claudia), kā arī pilsētas pazemes zagļus, kurtizānes un algotņus.
Spēle: Assassin's Creed: Brotherhood ir trešās-personas darbības-piedzīvojumu tipa spēle, kura ir balstīta uz tās sandbox stila spēlēšanu atvērtās pasaules Itālijā. Kā jau iepriekšējās divās daļās, spēle izmanto "Parkour" stilu par pārvietošanās veidu, saplūšanu ar cilvēkiem par maskēšanās veidu un ļoti labi attīstīto cīņas sistēmu. Cīņas sistēma šajā spēles daļā ir vairāk kārt uzlabojusies, un pirmo reizi no visām trīs spēles sērijām ir pieejams multiplayer režīms. Šajā daļā spēles kampaņas ilgums ir paredzēts 40+ h.
Spēle iepazīstina spēlētājus ar pilnīgi jaunu valdīšanas sistēmu: spēlētājs tagad var papildināt slepkavu brālību iznīcinot kādu no deviņiem Bordža torņiem Romā, kurus sargā pāvesta karavīri. Pēc jauno biedru iestāšanās brālībā, Ezio var tiem likt izdarīt noteiktas misijas apkārt Eiropai, vai arī pasaukt palīgā cīnoties ar ienaidniekiem misiju laikā. Ir svarīgi dod šiem brālības biedriem misijas, jo tad viņi gūs pieredzi un spēlētājs varēs tos pilnveidot izskata, spēju un zobenu cīņu ziņā ar pieredzes punktiem kurus tie gūs no misijas izpildīšanas. Var arī gadīties, ka jaunie biedri nomirst kādā no misijām, no tām viņi vairs neatgriezīsies. Šajā spēles daļā Ezio būs vairāk pieredzējis un viņam būs iespēja izmantot vairāk ierīces un izgudrojumus, tādus kā Leonardo Da Vinči izgudrotu parašūtu, izšaujamas indes šautriņas, ātrāk iedarbīgāku indi, stopu un arī spēju mest smagākus ieročus ienaidniekiem (tādus kā šķēps, kaujas cirvjus u.c.).
Spēlētājam būs arī jāatjauno Roma, kura ir kritusi uzpirktajos Templiešu likumos pāvesta valstīs. Tāpat kā ar Monteriggioni Assassin's Creed II, spēlētājs varēs investēt pilsētas atjaunošanā un skatīties kā pilsēta attīstās. No pilsētas atjaunošanas spēlētājs varēs iegūt vairākus bonusus (piemēram, iepirkties veikalos lētāk). Spēlētājam būs jāpakļauj un jāiznīcina Bordža torņi, lai attiecīga pilsētas zona atbrīvotos no Bordža ģimenes ietekmes. Darot šīs lietas tiek atklātas jaunas misijas un iespējas. Roma ir vislielākā pilsēta kāda jebkad izveidota salīdzinājumā ar kādu no pilsētām iepriekšējās spēles daļās (Roma ir trīs reizes lielāka par Florenci Assassin's Creed II). Tā iekļauj piecus rajonus: Vatikāns, pilsētas centrs, ""tiberu", laukus un antīkos rajonus.
Cīņas sistēma ir ļoti attīstījusies, tā ir ātrāka un vairāk dinamiska. Uzbrukšana pirmajam tagad būs daudz bīstamāka, salīdzinājumā ar iepriekšējām daļām kurās pretsitienu uzbrukumi bija visefektīvākie, kas lika spēlētājam gaidīt kamēr Al kontrolētais ienaidnieks uzbruks, kas ļoti palēnināja cīņas gaitu. Al ienaidnieki šajā spēlē ir daudz agresīvāki un var pat uzbrukt pa vairākiem reizē. Lai viņus nogalinātu, Ezio tagad var izmantot tuvcīņas ieročus kopā ar loku vai pistoli. Pēc viena ienaidnieka nogalināšanas, spēlētājs var veikli uzbrukt nākamajiem. Tagad Ezio ir arī iespēja mest šķēpus un kaujas cirvjus pa ienaidniekiem. Ir arī jaunas sargu vienības: jātnieki, pāvesta sargi u.c.
Multiplayer: Assassin's Creed: Brotherhood ir pirmā daļa no visām trim, kura sevī iekļauj arī spēli tīklā iespēju. Spēlētāji ir Templiešu mācībās Abstergo kompānijā. Viņi izmanto "animi" līdzīgs "animus", ko viņi izmanto, lai piekļūtu slepkavu atmiņām un iegūtu viņu spējas izmantojot tā saukto asiņošanas efektu (bleeding effect). Multiplayer režīmam ir pieci veidi: meklēšanā, alianse, cilvēku medības un pieredzējusi alianse. Spēlēšanas veids multiplayer ir gandrīz tāds pats kā galvenejā stāstā. Spēlētājiem ir jāliek lietā savas spējas un slepkavošanas iemaņas, lai atrastu un nogalinātu savu mērķi, kamēr pašu spēlētāju meklē jau cits spēlētājs. Spēlētājs krāj punktus veiksmīgi nogalinot mērķi un arī nepamanītam tiekot prom no notikuma vietas.