Poļu studijas “CD Projekt” radītā datorspēle “Cyberpunk 2077” tika uzskatīta par galveno notikumu datorspēļu pasaulē šogad. Gaidāmā spēles relīze izraisīja lielu ažiotāžu, kuras laikā tās izstrādātāju akcijas pieauga par vairāk nekā 50%, bet spēļu studijas dibinātāji kļuva par miljardieriem. Tomēr – ilgi gaidītā spēle nu ir pieejama, bet ir uzskatāma par katastrofu gan investoriem, gan spēļu cienītājiem.
160 miljoni sarūgtinātu spēlētāju. Šī gada gaidītākā spēle kļuva par izgāšanos2
Izdevums “Forbes” vēsta, ka spēle “Cyberpunk 2077” tika uzskatīta par šī gada gaidītāko jaunumu. Tās veidotāji – Varšavas spēļu studija “CD Projekt” kļuva slaveni, pateicoties spēlēm, kas veidotas pēc romānu “The Witcher” motīviem. Kopumā – spēle tika gaidīta astoņus gadus. Šajā laikā norisinājās dažādas mārketinga kampaņas, līdz beidzot 10. decembrī spēle beidzot ieraudzīja dienasgaismu.
Un šajā pašā dienā kļuva skaidrs, ka spēle faktiski ir izgāzusies. Tagad sarūgtinātajiem investoriem un saniknotajiem faniem atliek vien zīlēt, kā būtu, ja spēlei nebūtu tik daudz tehnisku nepilnību.
“Cyberpunk 2077” reklāmas gozējas uz divstāvīgajiem autobusiem Londonā un citās pasaules vietās. Šī spēle ir pirmais lielais projekts pēdējo piecu gadu laikā, ko izlaidusi “CD Projekt”. Kompānijai izdevās piesaistīt šim projektam vienu no populārākajiem un tajā pašā laikā noslēpumainākajiem Holivudas aktieriem – Kianu Rīvzu.
Daudzi analītiķi prognozēja, ka ienākumi no spēles, kas izlaista karantīnas laikā, būs vismaz viens miljards dolāru.
Ņemot vērā pieaugošo ažiotāžu, gaidot spēles relīzi, “CD Projekt” akcijas Varšavas fondu biržā kopš gada sākuma līdz 4. decembrim pieauga par vairāk nekā 50%. Tā rezultātā kompānijas dibinātāji Marčins Ivinskis un Mihals Kičinskis, kurš uzņēmumu gan pameta 2013. gadā, papildināja to miljardieru rindas, kas par tādiem kļuvuši, veidojot datorspēles.
“Cyberpunk 2077” relīze gan izrādījās liels sarūgtinājums. Tas, pirmkārt, skāra vecāku paaudžu konsoles un tos cilvēkus, kam nav vismaz 2000 eiro vērti un jaudīgi datori vai arī jaunākie “Xbox” vai “Playstation” modeļi, kas tika “izķerti” drīz pēc to nākšanas klajā.
Respektīvi – sarūgtināto spēļu cienītāju skaits varētu sasniegt pat 160 miljonus visā pasaulē, aprēķinājis kāds no analītiķiem.
Tie, kam ir bijusi iespēja uzspēlēt jauno spēli, sociālajos tīklos radījuši mirkļbirku “#cyberbug2077” (angļu valodā programmatūrā par “bug” dēvē dažādas kļūdas un tehniskas problēmas). Sociālajos tīklos tiek publicētas bildes ar kadriem no spēles, kuros redzams, kā cigarates un ēdiens planē gaisā, bet dažādi personāži vienkārši izgaist vai bez jebkāda iemesla nokrīt no kādas ēkas. Tāpat lietotāji sūdzas, ka spēlei ir ievērojami palēnināts kadru maiņas ātrums (frame rate), kā dēļ spēles varoņu kustības nav plūdenas.
Ņemot vērā, ar cik pozitīvām emocijām tika gaidīta spēles relīze un cik liels sarūgtinājums tas ir bijis, “CD Projekt” akcijas ir sākušas strauji kristies. Tiesa gan, akcijas sāka krist vēl nepilnu nedēļu pirms spēles izlaišanas – laika posmā no 5. līdz 11. decembrim kompānijas akciju vērtība nokritās par 28%, bet kompānijas dibinātāju aktīvu vērtība samazinājās par teju 700 miljoniem.