Māris Gulbis, politiķis Sekmes. Rīgas 64. vidusskola, kurā mācījos, bija skarba, bet patiesa. Trijnieks, kas bija nopelnīts manā skolā, citviet būtu bijis stabils četrinieks. Man labi padevās vēsture, ģeogrāfija, vācu valoda, toties grūti gāja fizikā, ķīmijā, algebrā un ģeometrijā. Uz liecības man draudēja arī divnieks – ķīmijā. Tad klases audzinātāja gāja par mani aizlikt labu vārdu, lai dod man iespēju labot draudošo nesekmību. Uzvedība. Sākot ar 9. klasi, parādījās pirmās nopietnās simpātijas, un līdz ar to arī kļuva arvien grūtāk stundās mierīgi nosēdēt. Dažkārt sanāca arī kādu stundu nobastot. Vispār man šķiet, ka skola iemāca labas lietas. Pirmkārt, tā veicina disciplīnu un, otrkārt, attīsta gribasspēku. Špikošanas tehnika. Regulāri špikoju matemātikā. Mūsu klasē bija divas meitenes, kuras izcili mācījās. Lai dabūtu labu atzīmi, pie viņām visi stāvēja rindā, arī es. Vai gribētu atgriezties skolā? Vidusskolas laiks man ir palicis atmiņā kā viens no skaistākajiem dzīvē. Labākais bija tā vieglā dzīve, kad ne par ko nav nopietni jāsatraucas. Protams, to visu novērtēju tikai vēlāk.
Rīgas 64. vidusskolas 10. klases skolnieka
Māra Gulbja liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,2
Guntars Traubergs, LNT izpilddirektors
Sekmes. Tiešām biju uzcītīgs
un paklausīgs puika. Šķiet, trijnieks man bija tikai latviešu valodā un
dziedāšanā, visos citos priekšmetos – tikai četri un pieci. Dziedāšanā
trīs dabūju, jo biju protestējis pret obligāto dziedāšanu korī un vēl
atļāvos skolotājai godīgi pateikt, ka opera man nepatīk, jo man liekas,
ka viņi bļauj. Ar mācībām nebija it nekādu problēmu, jo man ir ļoti
laba atmiņa. Vislabāk man padevās ģeometrija un ķīmija. Ļoti patika
visi eksaktie priekšmeti.
Uzvedība. Klasē biju pats
mazākais un biju visai mierīgs. Kā nekā skolotājas dēls! Ja arī taisīju
kādus pigorus, tad parasti tas bija fizkultūras stundās.
Špikošanas tehnika. Godīgi
sakot, vairs neatceros. Kaut ko jau norakstīju, bet, tā kā man ir ļoti
laba atmiņa, tad arī špikeri ir nākuši tikai par labu. Arī tagad
nelietoju plānotājus, jo labi atceros visus dienas darbus un tikšanās.
Vai gribētu atgriezties skolā?
Kādus desmit gadus, kopš beidzu maģistrantūru, neesmu sēdējis pie
mācību grāmatām. Pārmaiņas pēc būtu interesanti atkal atgriezties
zinību pasaulē.
Māra Gulbja liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,2
Ķekavas vidusskolas 10. klases skolnieka
Guntara Trauberga liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,2
Jānis Spoģis, TELE 2 mārketinga direktors
Sekmes. Mācības man padevās
viegli, un tāpēc arī atzīmes bija labas. Ļoti grūti gāja ar krievu
valodu, jo ar skolotāju bija izveidojusies pilnīgi nesaderīga
savstarpējā ķīmija. Reiz stundas vidū biju izdomājis mazliet
iestiprināties un nokodu milzīgu kumosu no tikko kopā ar draugiem
nopirktā baltmaizes kukuļa. Protams, tieši tad skolotāja to pamanīja.
Nekavējoties tiku izsaukts pie tāfeles, bet mute pilna ar baltmaizi,
parunāt nav iespējams… Pēc tam par šo atgadījumu ar draugiem gardi
smējāmies.
Uzvedība. Atceros gadījumu,
kad darbmācības stundā ar urbi caururbu mācību grāmatu. Lielākie podi
sākās tad, kad sapratu, ka urbis ir grāmatā iesprūdis un to nav
iespējams izvilkt. Bet bija jau par vēlu – skolotājs mani pamanīja, un
rezultātā direktora kabinetā tika noturēta audzināšanas stunda aci pret
aci. Šī epizode man joprojām ir spilgtā atmiņā. Pamatskolā meitenes vēl
nopietni neinteresēja, tādēļ uzsvars tika likts uz izdarībām kopā ar
draugiem.
Špikošanas tehnika. Praksē
pārbaudīta tehnika bija žaketes piedurknes iekšpusē piestiprinātā
gumijā iesieta no parastās burtnīcas izgriezta maza burtnīciņa. Ar to
varēja brīvi darboties un vajadzības gadījumā palaist vaļā, lai
burtnīciņa eleganti pazustu atpakaļ piedurknē.
Vai gribētu atgriezties skolā?
Protams, labprāt. Forši draugi, nepiespiesta gaisotne, iespēja
sastrādāt visādus nedarbus. Skola ir lielisks sociāls notikums.
Guntara Trauberga liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,2
Rīgas 73. vidusskolas 8. klases skolnieka
Jāņa Spoģa liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,5
Edijs Bošs, žurnālists
Sekmes. Līdz divniekiem nekad
neesmu nokritis. Vecākajās klasēs atzīmes kļuva mazliet zemākas, bet
konkrētie cipari liecībā mani nekad nav satraukuši. Skolotāji par mani
bieži teica tā: “Tam puisim ir gaiša galva, žēl tikai, ka nemācās…”
Skaidrs, ka es biju slinks. Lai gan man arī nekad nebija ambīciju
mācīties uz izcilām atzīmēm.
Uzvedība. Nebiju baigais
bandīts, drīzāk biju prātvēders. Man patika komentēt skolotāju teikto
un uzdot papildjautājumus. Iespējams, šai sakarā jau diezgan agri
mācībspēkiem sāku krist uz nerviem.
Špikošanas tehnika. Nekā tāda
īpaša nebija. Matemātikā, piemēram, sēdēju blakus savam labākajam
draugam, kuram šis priekšmets labi padevās. Īstenībā biežāk bija tā, ka
norakstīja no manis, nevis es no kāda.
Vai gribētu atgriezties skolā?
Nostalģija pēc skolas laika saistās ar to, ka tolaik varēja atļauties
dzīvot bezrūpīgi. Nebija nekādu lielo pienākumu, par kuriem jūties
ārkārtīgi atbildīgs.
Jāņa Spoģa liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,5
Rīgas Franču liceja 8. klases skolnieka
Edija Boša liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 3,9
Edija Boša liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 3,9
Lai viss būtu godīgi, savas sekmes atklāja arī KLUBA censoņi.
Ivars Āboliņš, KLUBA žurnālists Sekmes. Uz mācībām īpaši neiespringu. Jā, man uz liecības ir bijuši arī divnieki. Nesekmīgs esmu bijis fizikā, ķīmijā, ģeometrijā, algebrā, latviešu un angļu valodā, darbmācībā un literatūrā. Neatceros, ka pēc 9. klases būtu sēdējis pie grāmatām un pildījis mājasdarbus. Ā, bija viena reize, kad gatavojos kultūras vēstures eksāmenam… Tas laikam arī viss. Man šķiet, ka mācīšanās sniedz nevis zināšanas, bet trenē sistemātisku domāšu un radina pie disciplīnas. Uzvedība. No dabas emu mierīga rakstura cilvēks, tādēļ ar uzvedību man viss bija kārtībā. Skolas laikā daudz tusēju Vecrīgā ar draugiem, klausījos pankroku, tā ka manas intereses vairāk saistījās ar dzīvi ārpus skolas. Špikošanas tehnika. Špikoju vienīgi ģeometrijā. Man priekšā sēdēja gudra meitene Lolita Kalniņa, kas ļāva no sevis norakstīt. Bet mums bija visai atbaidoša un tendencioza matemātikas skolotāja. Pat ja kāds cilvēks, kurš viņai riebās, bija izdarījis kaut ko labu, viņa viņam principiāli lika sliktu atzīmi. Arī man viņa savu attieksmi demonstrēja ar sliktām atzīmēm. Vai gribētu atgriezties skolā? Nē. Vienīgais, kas man tad patika, ka bija daudz brīvā laika un nebija nekādu rūpju.
Rīgas 64. vidusskolas 10. klases skolnieka
Ivara Āboliņa liecība.
Sekmes vērtētas desmit ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 5,0
Arnis Martinelli, KLUBA mākslinieciskais redaktors
Sekmes. Pamatskolā mācījos vēl
krievu laikā, kad bija piecu ballu sistēma. Normāla liecība man
skaitījās ar pāris četriniekiem (pārējie nevis trijnieki, bet
piecnieki). Nebija problēmas nevienā priekšmetā, bet teicamnieks nebiju
nevienu reizi. Īpaši padevās matemātika, biju pat iesaukts par
Kalkulatoru vai Arhimēdu…
Uzvedība. Bija OK, jo kā
pionieru posmvedim bija jābūt par piemēru pārējiem. Gadījās arī
konflikti, bet vienmēr skolotāji mani aizstāvēja, jo labi mācījos.
Špikošanas tehnika. Visi
vienmēr man prasīja nošpikot. Tā pelnīju novelkamās bildītes un citus
niekus. Kaut kā biju apguvis skolas materiālu jau trīs gadus uz priekšu
(brālis ir trīs gadus vecāks).
Vai gribētu atgriezties skolā? Jā, bet ne šajā skolā un ne šajā dzīvē…
Ivara Āboliņa liecība.
Sekmes vērtētas desmit ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 5,0
Rīgas 69. vidusskolas 7. klases skolnieka
Arņa Martinelli liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,8
Arņa Martinelli liecība.
Sekmes vērtētas piecu ballu sistēmā.
Vidējā atzīme: 4,8
Māris Riekstiņš, ārlietu ministrs
Sekmes.
Ilgus gadus mana liecība nemainīgi sastāvēja tikai no piecniekiem,
vienīgi vecākajās klasēs parādījās kāds četrinieks un trijnieks.
Manuprāt, tas, vai attiecīgais priekšmets patīk vai ne, atkarīgs no tā,
kā skolotājs to pasniedz. Man patika ķīmija, fizika, arī dziedāšana un
vācu valoda labi padevās. Kritisko priekšmetu man nebija.
Uzvedība.
Lai arī man bija labas atzīmes, šad tad bija problēmas ar uzvedību.
Biju ļoti aktīvs puika. Vai dieniņ, kādus tik podus negāzām! Lai
nenotiktu militārās apmācības stunda, izdomājām nocelt tāfeli. Tad
vecāko klašu skolēni bija uztaisījuši simbolisku kapakmeni vienam no
skolotājiem. Skolēni bija sajūsmā, bet skolas vadība organizēja
izmeklēšanu…
Špikošanas tehnika. Atzīšos grēkā – jā, es skolā špikoju. Ļoti efektīvs veids ir mazas lapiņas spraust pie šlipses.
Vai
gribētu atgriezties skolā? Katram laikam ir savs šarms, un nedomāju, ka
man gribētos atgriezties skolā. Pozitīvākais skolas gados ir tas, ka
tev ir salīdzinoši daudz brīvā laika, bet diemžēl tikai pieaudzis
saproti, ka šo laiku vajadzēja izmantot lietderīgi.