Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
77

Erotisko fotogrāfiju meistars Aleksandrs Sokolovs regulāri dalās pārdomās sociālajos tīklos ne tikai par attiecību tēmu un politiskajiem notikumiem, bet nu arī par vegānismu. Fotogrāfs publicējis savu viedokli, sakot: lai arī nav pret vegānismu, tajā ir daži momenti, kas viņu kaitina, jo tie ir pretrunā ar loģiku un veselo saprātu.

«Nē, nē. Es neesmu pret vegānismu. Bet tajā ir daži momenti, kuri mani kaitina. Jo tie ir pretrunā ar loģiku un veselo saprātu.

Daži vegāni uzsver, ka ēst dzīvniekus ir amorāli. Es tā neuzskatu. Tas ir tik pat amorāli, kā lācim apēst stirnu. Cilvēks atrodas barības ķēdes virsotnē, tāpēc viņš ēd visu, ko var dabūt sev šķīvī.

Cūkas cieš un mokās. Bijāt lopkautuvē? 99.99% dzīvnieku tur mirst momentāli, vai sekunžu laikā. Bet kā notiek mežā? Naivi domāt, ka kaut viens meža dzīvnieks nomirst pats no vecuma. Nē. Kad tas dzīvnieks paliek vecs, viņu apēdīs citi dzīvnieki. Tas būs vēl dzīvs kamēr viņu ēdīs un tas nomirs 100x sliktākā nāvē nekā lopkautuvē.
Pilnīgi katrs savvaļas dzīvnieks beidz savu dzīvi ļoti mokošā un vardarbīgā veidā.

Ciešānām un sāpēm nav nozīmes vai vērtības. Sāpes un mokas - tā ir dzīves ikdiena. Tāda pati kā prieks un laime.»

0
77

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [33]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 05.02.19 17:33
 
12
1

Piekrītu viedoklim, ka cilvēkam ēst citus dzīvniekus ir pilnīgi normāli līdz brīdim, kad būs atrasta 100% alternatīva šai barības daļai.

Ēst augu valsts dzīvās radības arī nevarētu būt stipri ētiskāk par dzīvniekiem. Vienīgā atšķirība ir tā, ka burkāni un bietes nebēg prom un nespiedz, kad tiek nogalināti. Vai tas ir iemesls uzskatīt, ka augi negrib dzīvot?

Kas attiecas uz kažokzvēru audzēšanu, te es dzīvnieku aizstāvjiem tomēr pievienošos. Jo redzi, kamēr cilvēks prata izgatavot apģērbu tikai novelkot ādu kādam zvēram, tas - bija normāli. Bet tagad, kad ķīmijaas industrija mums piedāvā neierobežotā daudzumā šķiedras, kas dažkārt pat ievērojami pārsniedz dabīgo vilnu - kaut zvērus tikai tāpēc, lai noplēstu no tiem ādu - tomēr ir netaisnīgi!

Tā pat - netaisnīgi ir rīkot medības sporta un izklaides pēc! Ja ir akūta vajadzība pieregulēt kādu satrakojušos populāciju, - to es vēl saprotu. Bet nogalināt tikai tāpēc, lai būtu bildītes ko salikt instagramā? Lai šos ļaužus apēd lāči un piranjas! Tas būs pēc nopelniem.

 

Pliiners avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  Pliiners 05.02.19 18:00  
 
5
0
atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Ir tikai jautājums - kvotas tiek izsniegtas ... "

Kas tas tāds par terminu - mednieku pieprasījums? Katra mednieku biedrība "pasūta" sev tik un tik vilkus, mežacūkas, lapsas, briežus, alņus, zaķus, utt? Un pēc tam visus pasūtījumus sasummē un uz tā pamata izsniedz kvotas? Nu, beidz!
Latvietis99 avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa SpoksMedaļa Dienas doma
  Latvietis99 05.02.19 20:12
 
5
0

atbildot uz Pliiners komentāru "Bet medības Latvijā tieši ir populācijas "piere... "

Daba pati visu "noregulē" līdz tur iejaucas cilvēks. Līdz šim nav neviena piemēra kur cilvēks būtu kaut ko pareizi saregulējis, pagaidām ar to regulēšanu esam iebraukuši pamatīgās auzās.

Pliiners avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  Pliiners 05.02.19 20:32  
 
5
1
atbildot uz Latvietis99 komentāru " Daba pati visu "noregulē" līdz tur iejaucas c... "

Cilvēks arī kā dzīvnieks piedalās dabas regulēšanā. Ar ko tad viņš būtu savādāks? Kāpēc lai viņš nenodrošinātu sevi ar pārtiku un nepasargātu savu mājokli? Nosauc man dažus piemērus, kur cilvēka iejaukšanās būtu neatgriezeniski iznīcinājusi kādu dzīvnieku sugu un es tev nosaukšu tik pat piemērus, kur daba pati, bez cilvēka iejaukšanās, ir iznīcinājusi citas sugas. Jebšu tu domā, ka ja uz pasaules būtu palikuši pēdējie divi vilki un pēdējie divi zaķīši, tad vilki baigi domātu par zaķīšu sugas turpināšanu un to ko ēdīs nākamgad. Nē! Apēstu abus garaušus vakariņās un miers!
Pliiners avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  Pliiners 05.02.19 17:46  
 
5
1
atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Piekrītu viedoklim, ka cilvēkam ēst cit... "

Bet medības Latvijā tieši ir populācijas "pieregulēšana". Katru gadu tiek izsniegtas kvotas katrai dzīvnieku sugai. Nenoliedzami, notiek arī malumedniecības gadījumi, bet tie ir mazākumā.
blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 06.02.19 00:24
 
3
0

atbildot uz SinagogenBombardiren komentāru "Augiem nav centrālās nervu sistēmas, līdz ar to... "

... te tu mazliet kļūdies!

Kāpēc tu domā, ka tie nespēj uztvert sajūtas, ja tiem nav centrālās nervu sistēmas?

Augi lieliski spēj uztvert apkārtējo vidi un dalīties ar saviem sugas brāļiem par pieredzēto. Daudz labāk par mums, zīdītājiem. To pierāda pētījumi.

Pēc tavas loģikas, jā kāds nelīdzinās mums cilvēkiem, tad tas nav saprātīga būtne?

Pliiners avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  Pliiners 05.02.19 21:40  
 
3
0
atbildot uz Latvietis99 komentāru " Kaut vai dodo, baltais degunradzis, kuru tūlī... "

Nu, labi. Bet nokrita viens meteorīts un izmira visi dinozauri. VISI!!!!! Bams un gatavs!
Roterdama avatars
Medaļa PandaMedaļa ŽurnālistsMedaļa Bērndārznieks
  Roterdama 05.02.19 17:35
 
2
0

Katram cilvēkam ir savs viedoklis.

1k99 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  1k99 05.02.19 16:33
 
2
0

Kas tev pret gotiņām? Lai jau ēd savu zāli, galvenais, lai liek man mieru.

Latvietis99 avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa SpoksMedaļa Dienas doma
  Latvietis99 05.02.19 20:50
 
1
0

atbildot uz Pliiners komentāru "Cilvēks arī kā dzīvnieks piedalās dabas regulēš... "

Kaut vai dodo, baltais degunradzis, kuru tūlīt nebūs, uz izmiršanas robežas sudrabgārnis. Vieni tika izšauti trofeju dēļ, citiem spalvas modei nepieciešamas, citam rags "stangu" stutējot augšā. Daudzas sugas izmirušas zaudējot savu vidi cilvēku iejaukšanās rezultātā un piesārņojuma dēļ. Tā pat vien populācija izmainās tikai globālu dabas katastrofu dēļ.

Anonīms
Anonīms 06.02.19 10:21
 
1
0

Ja nāk ciemos vegāns tad tam jādod salāti, bet ja ej ciemos pie vegāna tad cienā ar salātiem. Kāpēc vegāni tā pat nerespektē gaļēdājus kā gaļēdāji vegānus?

Anonīms
Anonīms 06.02.19 11:41
 
1
0

atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Piekrītu viedoklim, ka cilvēkam ēst cit... "

Augi tomēr negrib dzīvot, jo nav dzīvas radības. Tie ir augi. Tiem nav nervu sistēmas, kas varētu izraisīt sāpes, vai apziņu, ka tiek "nogalināti" Bet visādi citādi piekrītu komentāram. Arī par kažokzvēru audzēšanu.

Anonīms
Anonīms 06.02.19 11:47
 
1
0

atbildot uz blusu_kerajs komentāru " ... te tu mazliet kļūdies! Kāpēc tu domā, k... "Augi neuztver "sajūtas". Tā ir otra galējība - visu pielīdzināt saprātīgām būtnēm. Nu, nav burkāns saprātīga būtne. Pat nediskutējot par filosofisko tēmu - kas piešķir cilvēcību (starp citu, viens no faktoriem - valoda), varētu apgalvot, ka arī dzīvnieki nav saprātīgas būtnes, bet tas, protams, nenozīmē, ka nejūt. Bet par AUGIEM apgalvot, ka tie varētu būt saprātīgas būtnes, nu, c`mon!

SinagogenBombardiren avatars
Medaļa Burvju klana biedrsMedaļa MaģistrantsMedaļa Dienas doma
  SinagogenBombardiren 05.02.19 22:53  
 
1
0
atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Piekrītu viedoklim, ka cilvēkam ēst cit... "

Augiem nav centrālās nervu sistēmas, līdz ar to, atšķirībā no dzīvniekiem, tie neapēj izjust sāpes, bailes un citas emocijas. Tādēļ šāds arguments, lai attaisnotu miesas ēšanu, ir galīgi nevietā.
kamiitis123 avatars
Medaļa KallaMedaļa RecidīvistsMedaļa Trumpe
  kamiitis123 06.02.19 00:48  
 
0
0
atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Tev nestāstīja patiesību. Cilvēka gaļa ir n... "

Vismaz tagad zināšu tasnību.
eviits avatars
Medaļa MaģistrantsMedaļa TrumpeMedaļa Teamwork
  eviits 05.02.19 17:58  
 
1
1
Pilnīgi piekrītu. Kā cilvēks var neēst gaļu?
blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 05.02.19 20:16
 
0
0

atbildot uz Pliiners komentāru "Kas tas tāds par terminu - mednieku pieprasījum... "

Labi, ja tā nav!

Kaut gan, šajā valstī ne tādi vien brīnumi notiek!

Pliiners avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  Pliiners 06.02.19 07:20  
 
0
0
atbildot uz Anonīms komentāru "atbildot uz Latvietis99 komentāru " Daba pati ... "

Tu atsaucies uz Dievu un uzskati, ka tev ir tā pareizā izpratne par lietu kārtību pasaulē? Smieklīgi.
Anonīms
Anonīms 06.02.19 03:45  
 
0
0
Da pox...pilnigi
Anonīms
TEC 06.02.19 01:16
 
1
1

Diemžēl, manā paziņu lokā ir daži "apstarotie" vegāni, kas savu Jehovas liecību cenšas iestāstīt arī citiem.

Kādreiz viņu teksti bija par to, ka: gaļa cilvēka organismā pūst,  tā organismam ir indīga… cilvēka zarnu trakts nav piemērots gaļas pārstrādāšanai,  nokaut dzīvniekus ir cietsirdīgi, visi normāli cilvēki ir pret "slepkavībām" un cita spiešana uz jūtām :/// Tikai uz jūtām arī var spiest, jo citu sugasbrāļu nosaukšana par "gaļēdājiem" jau parāda šo Jehovas liecinieku/vegānu intelekta līmeni. Ja pastāstu, ar ko atšķiras gaļēdājs (carnivore) no visēdāja (omnivore), bola lielas acis - es tipa viņu tumba jumba reliģiju nesaprotu un jaucu zinātnisko nosaukumu "gaļēdājs" ar viņu izdomāto… Man nav nekas pret veģetāro, vegānu, cukura diabēta, celiakijas, krona slimības, dažādu nieru, aknu, u.c. slimnieku diētām, bet nevajag jau šādu diētu uzspiest kā vienīgo pareizo.