3 īsi stāsti, kuri pierāda, ka Nikijs Lauda bija dzimis ar dzelzs raksturu7
Šī gada 20. maijā pasaule atvadījās no F1 un visa motorsporta lielākajām leģendām – Nikija Laudas. Liela daļa no cilvēkiem, kas neseko F1 un motorsportam būs dzirdējuši par Nikiju – lielākoties, pateicoties filmai Rush vai viņa 1976. gada avārijai. Nikijs Lauda ir trīskārtējais F1 čempions, kas noliek viņu vienā līmenī ar tādām leģendām kā Senna, Stjuarts, Brabhams, Pikē un atpaliek vien no Šumahera, Fanģio, Hamiltona, Prosta un Fettela.
Lai šie manis atrastie un atstāstītie stāsti būtu saprotamāki, ir nepieciešams vairāk uzzināt par viņa piedzīvoto avāriju. 1976. Gadā Nikijs Lauda bija F1 čempionāta vadībā un pasaulslavenajā Nirgburgringā piedzīvoja šaušalīgu avāriju: (ar vājiem nerviem neskatīties):
Avārijas trieciena rezultātā Nikijam Laudam norāva ķiveri no galvas un iesprūda auto uz nepilnu minūti, kā rezultātā viņš guva ļoti smagus ādas apdegumus un arī saelpojās kaitīgos dūmus, kas traumēja viņa plaušas un asinis. Gūtās traumas bija tik smagas, ka slimnīcā mācītājs nolasīja Nikijam pēdējo lūgšanu, bet, kā ārsti vēlāk atzina, ar dzelzs gribu, Nikijs Lauda spēja atgūties un izdzīvot. Tikai pēc 6 nedēļām Nikijs Lauda atgriezās sacīkstēs un ieguva 4. Vietu Itālijas Lielajā balvā. Avārijas rezultātā Lauda guva ļoti daudz redzamas traumas – tai skaitā daļēji pazaudētu ausi un apdegumus uz visas sejas. Lai gan 1976. Gadā Nikijs neieguva F1 čempiontitulu – zaudējot to tikai par 1 punktu – turpmākajā braucēja karjerā viņš spēja izcīnīt titulus 77. Un 84. gadā, kā arī palīdzēt mūsdienās Mercedes komandai kļūt par dominējošāko komandu F1 čempionātā.
Ja varētu likties, ka iepriekš aprakstītais un parādītais nedod pietiekamus pierādījumus, ka Lauda bija VECIS, tad šie stāsti varētu palīdzēt to vēl vairāk saprast.
1976. Gadā Itālijas Posmā, kāds žurnālists, Laudas pirmajā preses konferencē (kur cilvēki pirmo reizi redzēja avārijas sekas) pēc avārijas esot prasījis: „ko tava sieva tagad iesāks, kad tu esi tik sakropļots?”
77. gadā pēc uzvarētām sacīkstēm Nikijs Lauda ir atradies preses konferencē, kur kāds žurnālists ir uzdevis jautājumu. Uz jautājumu Lauda atbildējis: „Vai es tevi kaut kur zinu?”
Žurnālists atbildējis ka drošvien nē. Lauda attinis filmu atpakaļ un sacījis: „Tu esi tas žurnālists, kas prasīji ko mana sieva darīs tagad, kad esmu sakropļots”.
Tajā brīdī Lauda pacēla savu uzvaras trofeju un sacīja žurnālistam: „Tu vari šo paņemt un iespraust sev d^$#%$”
Laiku pēc Laudas avārijas, kāda Amerikāņu žurnāliste – pilnais komplekts, gara, blonda utt. Gribēja intervēt Nikiju Laudu. Žurnālistei likās laba doma Laudu intervēt vietā kur viņš 1976. Gadā cieta avārijā. Viņai likās, ka materiāls būs izdevies, jo Lauda varētu kļūt ļoti emocionāls un būs vērtīgs materiāls. Uz interviju Lauda bija paņēmis mazo kruasānu no viesnīcas. Intervijas sākumā žurnāliste prasīja: ”Laudas kungs, kā bija...” un tajā brīdī Nikijs Lauda iesaucas: pagaidi un aiziet uz līkuma zālāju. Žurnāliste prasa ko viņš dara uz ko Lauda paceļ no zemes ieprieks minēto kruasānu un saka: „Skat, es atradu savu ausi”. Pēc šī žurnāliste nespēja atgūties un visa intervija bija jāpārfilmē.
Lai gan Nikijs Lauda bija pazīstams vairāk kā F1 braucējs, savā dzīves laikā tas ir aktīvi iesaistījies avio nozarē – dibinājis 2 avio sabiedrības. Visbēdīgāko slavu aviosabiedrība ieguva 1991. gadā, kad notika avio katastrofa Taizemē – lidojot no Taizemes uz Vīni avarēja Lauda Air Boeing 767, kur nomira 223 cilvēki. Lauda apmeklēja 23 avārijas upuru bēres. Lauda devās izmeklēt avārijas apstākļus, kas bija apgrūtinoši jo avārijā tika iznīcināta lidmašīnas melnā kaste, vienīgais, kas bija pieejams izmeklēšanai - ieraksts no pilota kabīnes. Galvenais avārijas iemesls, ko varēja izsecināt bija, ka lidojot pēkšņi iedarbojās „vilkmes reversers” – ierakstā pāris minūtes pirms avārijas piloti konstatēja, ka iedegās brīdinājums par to un piloti rokasgrāmatā izlasīja, ka tāds paziņojums var rasties un to var ignorēt.
Oficiālie izmeklējumi secināja, ka tieši šie „vilkmes reverseri” ir tie, kas ir vainīgi pie avārijas, bet nav iespējams noteikt iemeslu kāpēc viņi iedarbojās. Pēc avārijas Boeing veica labojumus sistēmai, kas novērsa iespēju, ka kaut kas tāds atkārtotos.
Ņemot vēra izskanējošo versiju par „vilkmes reverseriem”, kā galveno avārijas cēloni, Lauda devās uz Gartvikas lidostu, lai pamēģinātu viņu simulatorus, kas deva rezultātus, ka „vilkmes reverseru” pēkšņu iedarbošanos ir iespējams koriģēt un noturēt lidmašīnu gaisā. Turpretī oficiālie ziņojumi par avāriju teica, ka lidmašīnu apkalpes personāla simulatori rāda, ka nav iespējams atgūt kontroli pār lidmašīnu. Šāds fakta konstatējums, novēla vainu uz pilotiem nevis lidmašīnas kļūmi.
Vēlāk Lauda devās pie Boeing lai veiktu simulatora lidojumus pie simulatoriem, kas izmantoja citus datus kas atšķīrās no Gartvikas lidostā izmantotajiem. Pēc minstināšanās, Boeing piekrita Laudas prasībām un viņš 15 reizes pamēģināja simulatorā šo scenāriju ar „vilkmes reversiem” – visos gadījumos Lauda nespēja atgūt kontroli pār lidmašīnu. Pēc šī Lauda pieprasīja, lai Boeing nāk klajā ar paziņojumu par to, ka nav iespējams atgūt kontroli uz ko Boeing atbildēja, ka šāda juridiska paziņojuma sagatavošana aizņemts 3 mēnešus. Nākamajā dienā Lauda pieprasīja preses konferenci un teica Boeingam – ja ir iespējams atgūt kontroli „vilkmes reversa” iedarbošanās gadījumā, tad viņš pats personiski ar diviem pilotiem veiks lidojumu ar Boeing 767 un mēģinās atkārtot dzīvē šādu scenāriju. Uz šo Boeing beigās atbildēja, ka tas nav iespējams un beidzot atbildēja, ka avārijas vaina ir viņu, nevis pilotu.