Izgrebts korpuss:
Akustiskie kambari ir izgrebti Les Paul sarkankokā, izmantojot Computer Numeric Control (CNC) rūteri, pirms tiek pielīmēta kļavas apdare. Izgrebšanas virzieni tika noteikti pēc kārtīgas Les Paul rezonējošo īpašību izpētes. Papildu tam, ka tiek atvieglota spriedze spēlētāja mugurai un pleciem, šīs vieglākās Gibson ģitāras uzlabo toņu paleti, kas šīm ģitārām ir unikāla. Rezultāts ir ērtas, vieglas ģitāras, kas ir akustiski skaļākas, ar uzlabotu skaņas ilgumu (sustain) un rezonansi.
Uzlādēšanas sistēma:
Litija daudzkārtējās uzlādes bateriju sistēma aptuveni 90 minūšu laikā veic pilnu uzlādi, kas ļauj pašuzskaņojošai automatizētai sistēmai uzskaņoties aptuveni 200 reizes. Ģitārai-robotam līdzi nāk adapteris, ko var iespraust standarta kontaktligzdā. Izmantojot īsāku ģitāras vadu, uzlāde notiek ātrāk. Sistēmas uzlādes statusu var pārbaudīt jebkurā laikā, ieliekot MCK pogu C pozīcijā. LED displejs uzrāda ciparus no 1 – 10, kur 1 ir viszemākā uzlāde, 10 – visaugstākā.
Korpusa koks/ Apdares koks:
Divas no vissvarīgākajām Gibson Les Paul sastāvdaļām ir sarkankoka korpuss un kļavas apdare, kā arī koka izkaltēšanas process. Kad koks nonāk Gibson rūpnīcās, kur tiek uzturēts 45% gaisa mitrums un 70 grādu pēc Fārenheita, tas tiek izkaltēts līdz „līdzsvara” robežai, nodrošinot to, ka mitruma saturs kokā ražošanas laikā nemainās. Tas nodrošina ciešus savienojumus un novērš ekspansiju, koka sarukšanu un sagriešanos, kā arī samazina ģitāras svaru. Tas uzlabo arī koka saderību ar līmi. Atbilstošs mitruma saturs nodrošina ģitāras vienmērīgu reakciju uz temperatūras un mitruma izmaiņām ilgi pēc tam, kad tā ir atstājusi rūpnīcu.
Kontroles kloķi:
Kontroles kloķi ir ģitāras-robota galvenais pluss. Četri kloķi nodrošina standarta toņa un skaļuma kontroli abiem skaņu noņēmējiem, bet Galvenais Kontroles Kloķis (MCK) darbojas arī kā visu šīs ģitāras pašuzskaņošanas aspektu galvenais kontrolieris. Kad MCK kloķis nav izvilkts, tas darbojas kā standarta toņa un skaļuma kontroles kloķis. Kad tas ir izvilkts, tiek iedarbināta ģitāras pašuzskaņošanas sistēma. Tā nekavējoties uzskaņo ģitāru standarta skaņojumā (A440). Pagriežot MCK, tiek piedāvāti seši rūpnīcas iepriekšnoteikti skaņojumi, kurus var pielāgot. Jebkurā laikā var atgriezt uzstādījumus uz sākotnējajiem. LED displejs, kas atrodas uz MCK kloķa, parāda, kad ir atskaņojusies stīga, vai visas stīgas ir uzskaņotas, un kad tās tiek uzskaņotas. Skaņošanas beigās uz MCK kloķa parādās zilas, mirgojošas gaismas. Tad var ielikt MCK atpakaļ parastajā pozīcijā un spēlēt.
Nitrocelulozes apdare:
Šī apdare ir unikāli veidota speciāli šai ģitārai. Kāpēc? Pirmkārt, šī apdare izžūstot paliek daudz plānāka nekā poliuretāna apdare, kas nozīmē mazākus traucējumus instrumenta dabīgajai vibrācijai, nodrošinot tīrāku toni. Šī apdare ir mīkstāka, tādēļ to ir vieglāk atjaunot. Uz šīs apdares var retušēt skrāpējumu, kas nebūtu iespējams uz poliuretāna apdares. Turklāt nitrocelulozes apdare pēc būtības ir poraina, un ar laiku tā kļūst plānāka. Tā „neieslēdz” koku gaisa necaurlaidīgā apvalkā (kā to dara poliuretāna apdare), bet ļauj kokam pareizi elpot un novecot.
Datu pārraides noslēguma daļa un skaņojuma kontroles tilts:
Skaņojuma kontroles tilts ir viena no galvenajām pašuzskaņošanas sistēmas daļām. Tas ir modificēts Tune-o-matic, kas pārbauda katras atsevišķas stīgas skaņojumu. Signāls no katras stīgas tiek pārraidīts uz kontroles CPU kontrolpanelī, kas pēc tam pārraida signālu uz grifa CPU un skaņotājiem, kas tad arī uzskaņo stīgas. Datu pārraides noslēguma daļa atšķiras no citām ģitārām. Katra stīga ir atdalīta ar keramikas izolatoriem, kas izolē katras atsevišķas stīgas signālu un novērš neskaidrības par to, kura stīga tiek apstrādāta un uzskaņota. Tai ir arī izolējošas starplikas, kas novērš kontaktu ar savēlušiem stīgu galiem un signāla plūsmas pārraušanu. Zem noslēguma daļas ir maza plate, kas raida katru individuālo signālu uz lentes kabeli, kas tad tiek pārraidīts uz CPU, kas tad skaņo stīgas. Abas daļas darbojas kopā, palīdzot balansēt visu pārraidīto informāciju un pārliecinoties, kas visas stīgas ir uzskaņotas.
Skaņu noņēmēji:
Šīs ģitāras skaņu noņēmēji ir Gibson 490R un 498T. 490R Alnico II magnēts nodrošina bagātu, pilnīgu skanējumu ar nelielu augšējā vidus diapazona pastiprinājumu. 498T Alnico V magnēts ir asāks, ar augstāku vidus diapazonu un augstajām frekvencēm.
Ladas:
Ladas ir kombinēts niķeļa un sudraba sakausējums (aptuveni 80 procenti niķeļa un 20 procenti sudraba), kas nodrošina ilglaicību un lielāku izturību. Gibson tradicionālās ladas sākumā tiek veidotas ar rokām, tad nogrieztas precīzi līdz 12 collu rādiusam. Pēc tam, kad tās iebīda grifā ar rokām, aparāts pabeidz darbu, likvidējot spraugu starp ladas apakšu un grifu.
22 ladu melnkoka grifs:
Šī biezā un izturīgā koka elastīgums padara ģitāras grifu ļoti līdzsvarotu un stabilu un piešķir tonim dzidrumu un asumu. Grifa 12 collu rādiuss nodrošina līdzenu nošu stiepšanu un novērš „mirušu” vai „noslāpētu” nošu rašanos. Ģitārai-robotam tiek izmantots standarta 50to gadu grifs, kas ir biezāks un apaļāks. Raupjo griezumu veic mašīnas. Kad grifa augšdaļa ir pielīmēta, tā tālāk tiek veidota ar rokām. Tas nozīmē, ka nav divu pilnīgi vienādu grifu.
Grifa CPU un grifa PCB:
Ģitāras-robota aizmugurē aiz skaņošanas mehānisma atrodas grifa CPU. Šī ierīce ir atbildīga par datu signāla saņemšanu un apstrādi no katras stīgas, un aizsūtīšanu uz atbilstošajiem skaņotājiem, kas tad uzskaņo ģitāru.
Skaņošanas mehānisms:
Tas iedarbojas, pavelkot uz āru Galveno Kontroles Kloķi, uzskaņojot ģitāru vajadzīgajā skanējumā dažu sekunžu laikā. Katrai skaņošanas tapai ir mazs bet iedarbīgs servomotors, kas sāk darboties, kad tiek iedarbināta sistēma. Skaņošanas mehānismā signālus sūta pašas stīgas. Skaņošanas mehānisms ir taisīts no viegla metālu sakausējuma ar atlasa apdari, tas sver 46.5 gramus.
avots:troksnis.lv :)