Kādā saulainā dienā, 1906. gadā, kuģis attauvojās no San Francisko. Tas nebija kuģa ierastais maršruts, jo māsas kuģis SS Pueblo atradās dokos un nevarēja nekur doties, tāpēc SS Valencia aizstāja to reisā no San Francisko uz Sietlu. Kuģis atgāja 20. janvārī un uz klāja atradās 65 apkalpes locekļi un vismaz 108 pasažieri. Viss ritēja gludi, līdz 21. janvāra rītā sāka pasliktināties laikapstākļi.
Cilvēku kliedzienu pavadīts, kuģis uzskrēja uz rifa. Kuģim uzreiz radās milzīgs caurums korpusā, pa kuru smēlās iekšā ūdens. Kapteinis nedomājot pavēlēja visiem pamest kuģi, jo kuģi vairs nebija iespējams glābt. Bet panikā jau 6 no 7 glābšanas laivām bija nolaistas pirms kapteiņa pavēles. 3 no tām apgāzās, iemetot cilvēkus jūrā. Tika nolaista arī pēdējā laiva, kamēr tajā pašā brīdī apgāzās arī pārējās divas.
12 vīriem izdevās tikt līdz patvērumam, bet tas vēl nav viss, trīs no viņiem tika ierauti atpakaļ. Pārējie deviņi, kuri bija tikuši krastā, pie kraujas noorganizēja glābšanu, savādāk vēlāk būtu kritizēti, ka nav centušies palīdzēt pārējiem.
Trīs kuģi tika izsūtīti glābšanas darbos tumšajā naktī. Tikai 24. janvāra rītā kuģis SS Queen sasniedza katastrofas vietu. Laiks bija pārāk slikts, lai piekļūtu klāt SS Valencia, kurš bija uzsēdies uz sēkļa, tāpēc kuģis SS Queen uzstādīja glābšanas staciju uz sauszemes. Glābšanas komanda uzsāka glābšanu no sauszemes, jo laiks bija pārāk slikts un vienīgā iespēja piekļūt kuģim bija no krasta. Bija atlikušas divas glābšanas laivas, bet pasažieri atteicās tajās kāpt iekšā, jo, ja no sākuma apgāzās, tad kāpēc gan lai tagad kaut kas mainītos? Viņi uzskatīja, ka viņu glābiņš ir klāt, bet liktenim bija citi plāni.
Vēlāk ieradās arī kuģis SS City un uzsāka meklēt izdzīvojušos. No sākuma viņi atrada vienu no pēdējām divām glābšanas laivām ar 18 izdzīvojušajiem. Vēlāk izdevās atrast arī otru laivu ar tikai 4 izdzīvojušajiem. Kopumā oficiālais bojā gājušo skaits ir 137 personas.