UZMANĪBU! KONKURSS, KONKURSS, KONKUUUURSSS!!!
http://spoki.tvnet.lv/konkursi/Literaturas-konkurss/787124
Sveiki, kaķēni, man ir tlīspacmit gadi un es esmu maza, pretīga šmara. Mana mīļākā grāmata ir Krēsla. I love u Edward! Un , protams, vislieliskākais seriāls „Gossip girl” , kas sagandē manas nenobriedušās smadzenītes. Tāpēc es rakstu smeldzīgu romānu par dzīves netaisnību. Es zinu, kas ir DZĪVE! (Seko narcistisks perfektā auguma apraksts)
Un mana pirmā mīlestība mani krāpa ar manu labāko draudzeni, kurai ir 11 gadiņi… Pasaules gals, eju lekt Daugavā. Vai uzrakstīt romānu par pirmo mīlestību, labākā drauga nāvi, vientuļo pelēko peli un labākās draudzenes nekrietno nodevību, jo viņa, būdama eņģeļu sugas pārstāve sāka flirtēt ar seksīgu dēmonu no elles. Ak, es nespēju to pārdzīvot! Eju paraudāt savu bagāto vecāku muižā. Un neiešu uz viņu korporatīvo banketu, jo tur ir tas briesmīgais Emanujēls , kurš mani piekrāpa! Šņuk. Un Olīvija, mūsu ģimenes kalpone vispār ir nelietīga maita! Atkal neļāva man dzert vīnu ar draudzenēm. Tāpēc eju uz kapiem pagraizīt vēnas. Varbūt satikšu savu sapņu princi-vamīru… ^^ Un vispār es rakstu SEV! Nepatīk – nelasi!
NĒ, [cenzēts].
SADEDZ ELLĒ!
Vai vismaz nomirsti! :|
Kad 2012. gadā šo pārdomu rakstu pirmo reizi publicēju, viss bija slikti. Nekas nav mainījies.
Sūrā dzīve. NĒĒĒ! :| Literārās sadaļas pagrimums.51

Hei, Jacky, man tev ir liels lūgums! Nosauc, lūdzu, sadaļu „Literatūra” par „Makulatūra”. Paldies. /Ar cieņu - redzi zaudējušais Mārts. THEY ARE USING INCORRECT GRAMMAR! MY EYES ARE BURNING! :(

Verdikts par šeit atrodamo literatūru: Tas ir [cenzēts] , [cenzēts] un vispār galīgi [cenzēts] , jo [cenzēts] , tas [cenzēts] neielien nekādos loģikas rāmjos, [cenzēts]. Visi šitie jaunie autori ir zaļi gurķi, [cenzēts], [cenzēts] un sasodīti [cenzēts] , [cenzēts].

Kādreiz jūs kaunēsieties par to, ko tagad rakstāt. Tā būs. Paņemsiet rokās attiecīgo kladi vai atvērsiet noputējušu .doc un tad no šoka gribēsiet to saņurcīt un izmest. To saku no pieredzes. Pirms pieciem gadiem man likās, ka baigi māku rakstīt. Bojeviki labākajās tradīcijās. Tagad paņemot rokās pierakstus gribu izšķaidīt sev smadzenes pa sienu, [cenzēts].

Labi, beidzot pie galvenā.
Ir tāds lielisks čalis Džeimss N. Frejs, kurš ir sarakstījis sasodīti labu grāmatu „Kā uzrakstīt sasodīti labu romānu”
Esmu izlasījis n reizes un atzīmējis vērtīgākās atziņas, kuras nu pacentīšos padot jums. Es esmu gaismas nesējs! Esmu Prometejs! Un vispār tāds svēts čalis ar sajēgu par labu literatūru. Uzklausiet mani, bērni! Vēlāk teiksiet paldies. Ja ne, es nogalināšu veselu kaķēnu baru!
Džeimsa N. Freja grāmatā rastās atziņas.

1 Pirms ķeraties pie romāna rakstīšanas, izpētiet, ko vēlas lasītājs. Jums ir jāaizrauj lasītājs.
2.Jums ir emocionāli jāpiesaista lasītājs. Piemēram – jārada lasītājā žēlums pret galveno varoni. Ja varoni pazemo, aizvaino vai piesmej, lasītājs emocionāli satuvinās ar viņu. Gandrīz jebkuras grūtības – fiziskas, garīgas vai emocionālas rada lasītājam žēlumu.
3.Identificēšanās. Ja lasītājs jūt līdzi tam, ka varonim ir nevainīgam jāiet uz nošaušanu. Lasītājs nostājas viņa pusē. Darbā „Noziegums un sods” lasītājs atbalsta Raskoļņikova alkas aizbēgt no nabadzības. Lasītājs piever acis uz metodēm, jo viņš ir identificējies.

4.Pasaule jābūvē tā, lai lasītājs iejustos varoņa ādā.
5.Lasītāja aizraušana. Iekšējais konflikts plosa varoņus – šaubas, bažas, nožēla, neizlēmība, prieks?
6.Spriedze jeb padod sinepes, lai ir asums. Piemērs : „Pulkstens rādīja jau pāri pusnaktij , kad draudzes mācītājs dzirdēja skaļus klauvējienus pie durvīm. (Jautājums – WTF? Kas tur naktī ir?)

7.Ievadam ir jāpiesaista lasītājs. Āķis lūpā. Slikts. Ļoti slikts piemērs: „Džindžeras guļamistabas sienas klāja svītrotas tapetes, pie loga stāvēja rakstāmgalds. (Jautājumi? Tādu nav. UN TAGAD ES AR CIRVI MĀJU VAIRĀKU ŠEJIENES AUTORU VIRZIENĀ). Labs piemērs: Milzīgā zivs klusi slīdēja naksnīgajā ūdenī, ātri virzīdamās uz priekšu. (Fragments no grāmatas „Žokļi”. Jautājums; Ko haizivs ēdīs pusdienās? )
8.Jau sākumā ir jāsagādā varoņiem spriedze. Vajag briesmas, pārdzīvojumu, notikumu.
9.Sasodīti labi varoņi. Pelēkās peles izmetiet miskastē. Mājsaimnieču-mīkstmiešu romāni ir tik garlaicīgi, ka izdevēji ar to noslauka pakaļas. Varoņiem jābūt dinamiskiem, tiem ir emocijas un vēlmes. Viņiem ir jūtas. Varoņus interesantus dara kontrasti to personībās. Viņi var būt aizrāvušies ar kādu dīvainu nodarbi, lekuši bez izpletņa vai stopējuši lidmašīnas, lai tiktu uz Āfriku palīdzēt badacietējiem. Bet…

10.Kā lai raksta par to, kas nav piedzīvots? Paprasi mātei gūglei, vai aizej uz bibliotēku un atrodi par attiecīgo tēmu materiālus.
11.Lasītājus valdzina dramatiski raksturi. Mazliet ķerti. Detektīvs Erkils Puaro guļ ar matu tīkliņu galvā un ļoti lepojas ar savām ūsām. Lasītājas ģībst.
12.Duāli raksturi. 2 in 1. Atsaldēts militārists otrajā pasaules karā, komandē tanku vienību, bez žēlastības lamā padotos un nošauj dezertierus, vispirms atšaujot tiem pautus. Un tad parādās duālā daba- Militārists ir labas mākslas cienītājs, bērnībā zīmējis, jaunībā tusējies ar māksliniekiem. Abas dabas sadzīvo vienā- viens grib būt ģenerālis, otrs radīt meistardarbu uz audekla. Un nu rakstniekam ir jāliek militāristam ar tanku izbraukt cauri senai baznīcai ar unikāliem viduslaiku gleznojumiem. Vai viņš spēs to izdarīt un neapraudāties?

13.Stāsta premisa jeb par ko tad ir stāsts? Premisa definē to, kas notiek ar varoņiem stāsta gaitā. Premisa kā piemērs: Muļķība ved nāvē, gudrība dara laimīgu. Vai „Alkoholisms nogalina mīlestību” un tā tālāk, dažos vārdos definējot…
14.Stāstītāja „balss” Šerpa, maiga, sarkastiska, vāja, neizteiksmīga. Kāda ir tava?
15.Pirmā persona (ES) vs trešā persona (VIŅŠ/A) Abi varianti der, jo caur abiem var visu parādīt pietiekami tuvu, detalizēti un emocionāli.
16.Romānam jāiekļaujas žanra rāmjos. Vismaz aptuveni. Ja apsolīji rozi, nepiegādā ērkšķus.

16.Romānam jāiekļaujas žanra rāmjos. Vismaz aptuveni. Ja apsolīji rozi, nepiegādā ērkšķus.
17.Banālas sakritības. Pēkšņs nabags atrod naudas somu. Problēma ir? Nav. Izvairieties no tādām sakritībām. Aizmetie klišejas un sūdīgas melodrāmas.
18.Centieni būt literātam un trakam jaunradītajam , revolucionāram. Būs aplauziens. Tāpat kā aplaužas atdarinātāji, kas gozējas lielo dižgaru spozmē. (Fanfiction neskaitās)