Braucot sabiedriskajā transportā, kāda balss paziņo par gaidamo pieturu. Tā uzzini, kad celties no sēdvietas, lai laikus izkāptu. Izrādās- lielākā daļa balsu ierunāta pirms vairāk nekā divpadsmit gadiem.
1. Solis.
•NOSAUKUMA PRĀTOŠANA•
Vispirms jāizlemj, kā pieturvieta saucama. To lemj, vadoties pēc Rīgas domē izdtrādātiem noteikumiem. Labāk pieturu nosaukt pēc tuvākās šķērsielas, taču kā pieturvieta var kalpot arī vietas nosaukums, piemēram, Šmerlis.
2. Solis.
•BALSS MEKLĒŠANA•
Kad nosaukumi izvēlēti, tiek meklēti cilvēki, kas tos varētu izteiksmīgi ierunāt. Tramvaju un trolejbusu tekstu ierunātāju "Rīgas satiksmes" darbinieki tā arī nav satikuši. Savukārt autobusu nosaukumus ierakstījusi radio darbiniece Māra Krontāle.
3. Solis.
•IERAKSTA TAPŠANA•
Balsi katrā firmā ieraksta savādāk - alfabētiskā secībā vai pēc kārtas. Tad speciālisti montāžas programmā to sadala un saliek pareizā secībā.
4. Solis.
•IEVIETOŠANA TRANSPORTĀ•
Gatavais teksts tiek ieprogrammēts transporta līdzeklī. Visbiežak to dara naktīs, kad transporta līdzelķi atrodas stāvlaukumos.
5. Solis.
•IERAKSTA ATSKAŅOŠANA•
Kādreiz ar speciāla aparātiņa palīdzību pieturvietu nosaukumus mikrofonā oerunāja vadītājs, taču nu oar to gādā modernās tehnoloģijas. Jaunie tramvaji pat ir tik "gudri", ka atrašanos nosaka ar GPS un ierakstus atskaņo automātiski.
Pirms vairākiem gadiem autobusā nojūdzās šī te ieprogrammētā balss, proti, visu laiku bez apstājas runāja un ne līdz galam. Puse no vienas pieturas, puse no otras. Tur gadījās pāris diezgan smieklīgi salikumi. Atceros, kā viss autobuss ņirdza