local-stats-pixel fb-conv-api

Kāpēc mans M6 ir ar leišu numuriem4

37 4

Jau kādu laiku regulāri Instagram`ā saņemu jautājumus kāpēc manai M6 ir Lietuvas numuri, tā nu šis raksts ir visiem jums, kam arī bija radies šis jautājums!

Tātad šoreiz gribu nedaudz sīkāk pastāstīt par manu jauno auto. Tiem, kas nav lasījuši iepriekšējos rakstus, varu īsi paskaidrot, ka pirms vairākiem mēnešiem, vienā ballītē satiku čali, kurš nodarbojas ar auto tirdzniecību no Vācijas. Tā, kā auto tēma bija tuva mums abiem, tad ātri atradām kopīgu valodu. Viņš man parādīja ļoti skaistu un labu 2013.gada BMW M6 Gran Coupe, kas toreiz vēl atradās Vācijā. Emociju un alkohola iespaidā es biju gatavs to mašīnu pirkt tai pašā vakarā. Okey, tas varbūt nemaz nebija tik spontāns lēmums, jo jau kādu laiku biju domājis par jaunas mašīnas iegādi un M5 un M6 modeļi savā cenu kategorijā bija visu manu sapņu piepildījums. Vajadzēja tik atrast īsto piedāvājumu.

Ja auto tajā dienā būtu bijis jau Latvijā, es noteikti to čali būtu aiz kapuces (viņš ballītē bija melnā hūdijā un atgādināja drīzāk kādu PRO poker spēlētāju, nevis tipisko ballētāju) aizvilcis uz CSDD jau nākošajā rītā, bet tā kā tas auto bija vēl Vācijā, man bija laiks apdomāties un pakonsultēties. Vairāk jau par to kā iegādāties šo auto, jo savā galvā jau biju pieņēmis lēmumu, ka auto būs mans.
Tad kāpēc es izvēlējos auto reģistrēt Lietuvā? To man jautā katrs, kas ierauga LT numuru zīmes. Patiesībā ieguvumi tam ir diezgan daudz. Pirmkārt, apskate Lietuvā jāiet reizi divos gados. Man nav grūtības aizbraukt katru gadu uz CSDD, bet arī tuvākais Lietuvas CSDD ir apmēram stundas braucienā no Rīgas. Salīdzinoši jauns M6 noteikti tiks uzturēts lieliskā tehniskā stāvoklī un stingrāk pārbaudīts servisā nekā CSDD apskatē. Tā būs tikai formalitāte, kas būs jādara divreiz retāk. Patiesībā retākas pārbaudes nav tā lieta, ko gribētu, lai Latvija pārņem no Lietuvas. Zinot, ka daudzi Latvijā savu mašīnu lieto līdz sajukšanai detaļās un mašīnai kaut ko dara tikai pirms skates, tad drošāk visi jutīsimies, ja tādi auto tiks pārbaudīti katru gadu. Pavisam jaunie auto jau arī Latvijā skati iet tikai reizi divos gados.

Atzīšu, ka mans 4,4 litru V8 biturbo dzinējs ir spējīgs patērēt spaiņiem degvielas un rada daudz izmešus. Tā rezultātā mans ceļa nodoklis Latvijā būtu 600 EUR gadā. Lietuvā par izmešiem bija jāsamaksā aptuveni 150 EUR, un tas ir vienreizējs maksājums. Nākamreiz to maksās nākamais īpašnieks (ja vien tāds būs). Un ekspluatācijas nodoklis jau ir iekļauts degvielas cenā. Ģeniāli! Šī ir sistēma, ko Latvija varētu aizgūt no mūsu kaimiņiem. Ja Tu brauc vairāk un deldē vairāk valsts ceļus, tad Tu arī lej vairāk degvielas un maksā vairāk ceļa nodokļos. Latvijā nodokli nosaka no motora tilpuma un jaudas, bet arī šajā gadījumā, ja Tev ir jaudīgāka mašīna ar lielāku motoru, Tu tērē vairāk degvielas un maksā vairāk nodokļus. Arī iebraucēji, braucot pa Lietuvas ceļiem un uzpildoties, samaksā savu daļas no nodokļa. Un tas viss šķiet godīgi. Piemēram, man ir draugs, kuram ir vairākas automašīnas, un dažas ir kolekcionāru auto ar lielu motoru, kas tiek izkustinātas vien pāris reizes gadā. Jebkurā gadījumā, neviens nevar braukt ar vairākām mašīnām vienlaicīgi. Manuprāt, nav objektīvi, ka šādām mašīnai jāmaksā tik pat liels nodoklis, kā tām, kuras pārvietojas pa ielām katru dienu visu gadu. Mans draugs par katru savu auto nodokļos maksā diezgan lielu summu katru gadu, kaut realitātē auto stāv garāžā un tikai gaida reto dienu, kad dosies emociju pilnā izbraucienā. Šis ir vēl viens piemērs, kad ceļa nodoklis iekļauts degvielas cenā būtu daudz saprātīgāk. Neskatoties uz lielāku nodokli apskates laikā, Latvijā degviela maksā tik un tā vairāk, nekā Lietuvā. Atceros, ka kādu laiku atpakaļ arī Latvijā diskutēja par iespēju ieviest līdzīgu sistēmu kā Lietuvā, bet toreiz šāds modelis netika noraidīts ar argumentu, ka nabaga zāles pļāvējiem un citām tehnikām, kas nepārvietojas pa valsts ceļiem, arī tad nāksies maksāt ceļa nodokli. Nezināju, ka latvieši ir tik ļoti aktīvi mauriņu pļāvēji, kas tas sastāda pietiekami lielu degvielas patērētāju daudzumu. Varbūt arī man jāsāk jauns bizness un jāsāk tirgot zāles pļāvēji? Katrā gadījumā, toreiz šis arguments bija pietiekoši spēcīgs, lai Latvija paliktu pie savas absurdās sistēmas.

Vēl viena lieta, kas mani pārsteidza, bija Lietuvā KASKO cenas. Tur manai mašīnai KASKO maksā nedaudz virs 1 000 eiro, kamēr Latvijā paziņai ar tā paša gada BMW M5 modeli KASKO izmaksā virs 2 000 eiro. Un Lietuvā KASKO remonta gadījumā apmaksā jaunas detaļas. Tikmēr Latvijā, piemēram, ja Tev nozog spoguli, KASKO liks meklēt lietotus vietējā tirgū un šādā veidā ļoti iespējams SS.COM sameklēsi savus paša, nesen nozagtos, spoguļus. Jo kurš gan vēl pārdos lietotu spoguli, ja ne zaglis, kas nesen to ieguvis savā īpašumā.

Te jau iespējams kāds ierēks, ka braukāju ar M6, bet nevaru to atļauties reģistrēt Latvijā? Uzreiz visiem varu pateikt, ka savu auto nepirku līzingā, vai ar citur aizņemtu naudu. Domāju, ka ar līzinga starpniecību, varētu atļauties pat ko labāku. Man nepatīk finansiālas saistības un par to, kāpēc es nepērku neko kredītā, līzignā vai uz nomaksu es visticamāk sīkāk pastāstīšu kādā citā rakstā.

Nākamajā dienā pēc ballītes, kur nolēmu nopirkt M6, sanāca parunāties ar citu draugu, kuram ir starptautisks bizness un dārgs auto ar LT reģistrācijas numuriem. Viņš pastāstīja, ja nopērc dārgu auto Latvijā bez līzinga palīdzības, tavu auto var arestēt Valsts Ieņēmumu dienests līdz pierādīsi par kādiem līdzekļiem esi to iegādājies. Un šis, kā arī fakts, ka nesen biju savam biznesam atvēris filiāli Lietuvā, bija galvenie iemesli, kāpēc izdomāju auto paņemt uz Lietuvas uzņēmuma vārda. Esmu jau minējis, ka mans bizness, pat vēl pirms Covid krīzes, nekādu lielo peļņu man nenesa. Patiesībā tas knapi turējās virs ūdens, lai gan visi mani draugi mani uzskata par ļoti veiksmīgu uzņēmēju. Un turpināt uzturēt stāstu par veiksmīgo biznesu ir daudz vieglāk, nekā visiem skaidrot, ka esmu izpētījis un pilnveidojis veiksmīgu stratēģiju online kazino, ar kuru nopelnu naudu. Saprotu, to var ticēt tikai, ja redz ar savām acīm. Un man nav laika to skaidrot uz ielas, dzimšanas dienas ballītēs un radu sanāksmēs. Tāpēc man ir mana mājaslapa, kas visu izskaidro tiem, kas gatavi veltīt laiku un pētīt.

Gribu arī pieminēt vēl vienu faktoru, kas mani noslieca par labu auto reģistrēšanai un nodokļu maksāšanai Lietuvā. Man ir milzīgs aizvainojums uz VID un mūsu valsti kopumā. Piemēram, kad sākās pirmais covid vilnis, arī es pieteicos uz atbalsta programmu, jo arī manu biznesu covid ietekmēja vistiešākajā veidā. Izrādās, lai saņemtu valsts atbalstu, ir vajadzīga diezgan spēcīga grāmatvede un atbalsta vietā sākumā saņēmu VID auditu. Tā pat citā reizē pārrēķinu rezultātā, man uzņēmumam iekrājās minimāls nodokļu parāds - 20 EUR. Par tik niecīgu summu es neuztraucos un domāju, ka nākamajā reizē maksājot nodokli viss izlīdzināsies, es beigās par šo saņēmu soda naudu 115 EUR apmērā. Vai tas ir normāli?! Kad es zvanīju vienai draudzenei, kura stādā VID, tad viņa man kā draugam atzinās, ka viņiem ir arī uzstādīti plāni, cik gadā ir jāiekasē tieši soda naudās! Un tāpēc, ja ir tāda iespēja un plāns nav pietiekoši izpildīts, viņi mēdz uzlikt soda naudas pat šādām summām.

Vēl viens stāsts par VID bija manā pirmajā gadā kā uzņēmējam. Bija laiks, kad bija jāsamaksā ceturkšņa nodokļi (tad man vēl bija mikro uzņēmums), bet ar samaksu par pakalpojumiem kavējās mani klienti. Toreiz uzņēmuma kontā bija tieši tik, lai varētu samaksāt vai nu ceturkšņa nodokļus vai darbiniekiem algas. Arī es pats tad biju algots darbinieks, kurš arī gribēja ēst un eksistēt. Tāpēc gribēju izmantot iespēju, un uzrakstīju lūgumu, ka vēlētos šoreiz ceturkšņa nodokļus sadalīt vai samaksāt nedaudz vēlāk. VID man atbildēja, ka tas nav iespējams un man viss jāsamaksā noteiktajā termiņā. Labi ka pēdējā dienā ienāca nauda no klienta un spēju visu samaksāt uzreiz.

Es arī apzinos, ka šis nav viennozīmīgs jautājums, un ir cilvēki, kas uzskata, ka mana stratēģija apiet Latvijas ceļu nodokļa maksāšanu ir neētiska. Katrs pats var izvēlēties, vai šāda rīcība ir viņam pieņemama, varu tikai apgalvot, ka tā ir pilnīgi legāla opcija. Pieļauju ka daudzi darītu tāpat, ja vien būtu pietiekami čakli izpētīt likumus un uztaisīt strādājošu firmu Lietuvā.

Tomēr, ja man kāds būtu pateicis ar kādiem sarežģījumiem covid dēļ man nāksies saskārties un to, ka savu zvēru M6 izskatā saņemšu tikai pēc vairākiem mēnešiem, gan jau būtu izvēlējies tik un tā viņu reģistrēt pa taisno Latvijā. Marta sākumā, beidzot tiku klāt savam sapņu auto. Komforts, ātrums un 100% patiess braukšanas prieks – atrašanās pie šīs mašīnas stūres, vairāk kā jebkas cits, manī spēj izraisīt smaidu un patiesu dzīvot prieku. Tajā paša laikā, tā jauda, kas mīt šajā spēkratā, liek braukšanu uztvert nopietni, un ar katru pavadīto laika brīdi pie šī auto stūres, es jūtu, ka kļūstu par labāku auto vadītāju. Papildus tam, kā pārliecinājos Liepājas roadtripa laikā, uzspiežot uz gāzes pedāļa, šī mašīna liek apklust pat Annai (joks, bet patiesība). Īsāk sakot - esmu par savu auto patiesā sajūsmā!

Turpinājums - https://mistersx.com/kapec-mans-m6-ir-ar-liesu-numuriem/?utm_source=spoki&utm_medium=post

 
37 4 4 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 4

0/2000

liešu numurs?

3 1 atbildēt

Te nepis tavs lūznis ar visiem sūda numuriem!

4 4 atbildēt