Stopkadru animācijas pirmsākums ir gandrīz tikpat sens kā pašu filmu.
19.gadsimta beigās filmu veidotāji sāka eksperimentēt ar tā sauktajiem "Kustīgajiem attēliem" un rotaļājoties tika izmēģinātas dažādas iespējas, kā , piemēram, nedzīvus objektus padarīt dzīvus, atdzīvinot tos filmā.
Daudzi no pirmajiem filmu veidotājiem bija makslīnieki, kas iemēģināja savu roku filmu veidošanas procesā.
Anglijā dzimušais J. Stjuarts Blektons (J. Stuart Blackton) bija viens no viņem. Savu šovbiznesa karjieru viņš sāka ar ātro skiču zīmēšanu (Lighting - sketch artist), kad mākslinieks zīmē skices un veikli ar tām manipulē dāzādos veidos, stāstot skatītājiem ar zīmējumu tēmām saistītus stāstus.
Kad J.S. Blektona izrādes izgāzās viņš sāka strādāt pie Džosepa Pulicera (Joseph Pulitzer), tobrīd ļoti populāra sensāciju rakstnieka laikrastā Ņujorkas Vakara Pasaules ziņas (New York Evening World newspaper), kur viņš strādāja par žurnālistu.
J.S. Blektona dzīve izmanījās pēc viena norīkojuma, kur viņam tika uzdots satikties un intervēt Tomasu Edisonu (Thomas Edison) 1896.gadā. Pie Edisona J.S. Blektons iegādājās Vitaskopu (Vitascope) - filmu projektora pirmsākumi ar kura palīdzību sāka demonstrēt Tomasa Edisona veidotās filmas.
Redzot cik populārs kļūst Vitaskops, J.S.Blektons kopā ar citu filmu veidotāju Albertu E. Smitu (Albert E.Smith) dibināja Amerikas Vitagrāfa kompāniju un kļuva par vienu no pašajām pirmajām un veiksmīgākajām filmu studijām, un paši sāka veidot savas filmas.
Blektons būdams neapmierinātība ar to , ka tiek filmēta tikai īsas ainas kurās attaino cilvēku dzīvi realitāte, viņš drīz vien sāka eksperimentēt ar stop-kadru animācijas iespējām, metode, ko aizsācis un attīstījis franču filmu veidotājs Žoržs Meljess (Georges Méliès) [Slavenā filma A Trip To Moon 1902, kur mēnesim acī iešauj lodi]