Šoreiz apskatīsim divpadsmit reizes, kad aktieri improvizēja - tīšām vai netīšām - un filmu veidotāji nolēma to atstāt. Tu neticēsi, bet gandrīz visas ikoniskākās filmu ainas ir improvizētas!
12 leģendāras filmu ainas, kuras patiesībā tika improvizētas7
«Dzelzs vīrs»
Roberts Daunijs Juniors ir savas aktiera karjeras laikā ir improvizējis vairākas reizes, bet viena no ikoniskākajām reizēm ir tad, kad viņš pirmo reizi pateica frāzi: «Es esmu Dzelzs vīrs».
«Zirnekļcilvēks: Atgriešanās mājās»
Tā smieklīgā aina, kurā Tonijs Starks mēģina atvērt automašīnas durvis, lai Pīters Pārkers varētu izkāpt ārā, bet Pīters domā, ka Starks vēlas viņu apskaut, ir pilnībā improvizēta. Tieši jaunais aktieris Toms Holands bija šīs idejas inscinators. Šī aina rezultātā izdevās tik laba, ka filmu veidotājiem bija skaidrs - tā ir jāatstāj.
«Amerikāņu afēra»
Šajā filmā ir ļoti emocionāla aina, kurā Dženifera Lorensa, kura atveido galvenā varoņa sievu, skaidro attiecības ar viņa mīļāko, kuru atveido Eimija Adamsa. Visa skaidrošanās tik ļoti iekarst, ka viņas sāk skūpstīties. Arī šis skūpsts tiek pārpildīts ar kaisli, bet beigās Dženifera Lorensa sāk skaļi smieties. Vēlāk Adamsa atzinās, ka šāda aina sākotnēji netika paredzēta, ka viņām nācās to improvizēt.
«Kapteinis Amerika: Pirmais atriebējs»
Arī aina, kurā Kapteinis Amerika redzams bez krekla neiztika bez improvizācijas. Šajā ainā aktrise Heilija Atvela atļāvās ignorēt scenāriju un instinktīvi pieskārās Krisa Evansa torsam. Šo ainu nolēma atstāt, lai izceltu supervaroņa ārējo izskatu.
«Cīņas klubs»
Pirmajā kautiņā pie bāra, kur Breda Pita attēlotais varonis Tailers skaidro, kas ir cīņas klubs, ir pilnīga aktiera Edvarda Nortona un režisora Deivida Finčera improvizācija. Sākotnēji bija plānots, ka Nortona attēlotais varonis tikai iesitīs Pitam pa plecu, bet pirms filmēšanas režisors palūdza aktierim, lai viņš izdara kaut ko neparedzamu. Edvardam neienāca prātā nekas labāks par kārtīgu sitienu pa ausi Pitam. Tāpēc Pita izbrīns un Nortona atvainošanās izskatās tik patiesi.
«Indiana Džonss un pazaudētā šķirsta medības»
Pēc scenārija šajā ainā Džonsam ar ļaundari bija jācīnās ar zobeniem, tomēr Harisons Fords iepriekšējā dienā neveiksmīgi saindējās ar ēdienu, kā rezultātā nebija gatavs ilgai cīņai. Tāpēc zobena vietā viņam iedeva pistoli.
«Harijs Poters un Nāves dāvesti. Otrā daļa»
Aina, kurā Voldemorts apskauj Drako, it kā sakot viņam: «Laipni aicināts mājās,» ir Ralfa Fainsa improvizēšana. Ja viss notiktu pēc scenārija, tad Voldemorts vienkārši paietu garām, bet šāda aina Fainsam šķita pārāk drūma. Rezultātā aina izdevās maksimāli neērta un dīvaina, tomēr lieku reizi izcēla to, Voldemorts nespēj izjust siltas jūtas.
«Sauc mani savā vārdā»
Drāmā «Sauc mani savā vārdā» viens no ikoniskākajiem mirkļiem filmā kļuva pats pēdējais kadrs, kad tās varonis Timotijs Šalams skatās tieši kamēra. Tā, it kā mēģinātu ieskatīties skatītāja dvēselē. Šo gājienu jaunais aktieris izdomāja pats. Par savu darbu Timotijs tika nominēts «Oskara» balvai kā labākais aktieris, un kļuva par jaunāko nominantu šajā kategorijā.
«300 spartieši»
Slavenais Leonīda kliedziens «Šī ir Sparta!» nebija plānots. Džerards Batlers improvizēja. Sākotnēji tika plānots, ka šo frāzi galvenais varonis pateiks čukstus un tad iegrūst akā persiešu sūtni, un tā arī tika nofilmēts.
Taču Batlers palūdza vēlreiz uzfilmēt šo pašu ainu. Uzņemšanas laukumā neviens nebija gaidījis, ka aktieris šo frāzi izkliegs tik skaļi. Rezultātā režisoram ļoti patika improvizētā ainā, un tā tika atstāta filmā.