1. Ritz Side Car no Parīzes
Šis kokteilis jau ierakstīts Ginesa rekordu grāmatā. Pēc ekspertu atzinuma tas arī ir pats elegantākais kokteilis kādu nācies baudīt. To jauc "Bar Hemingway" viesnīcā "Ritz" Parīzē. To aizvadītā gadsimta 20.gados izdomājis pats Cēzars Ritcs ( Ritz). Dzēriens it kā sastāv no vienkāršām lietām : konjaks, "Cointreau" liķieris un nedaudz svaigas citronu sulas. Taču lielais noslēpums slēpjas faktā, ka konjaks ir "1830 Ritz Reserve". Tas ļauj izjust to, kas vairs šai pasaulē neeksistē, proti, no tādām vīnogu šķirnēm, ko aizvadītā gadsimta 60.gados Eiropā iznīcināja sienāži un kukaiņi. Šīs šķirnes vairs radīt no jauna nav izdevies nevienam. Cik īsti unikālā konjaka pudeļu ir palicis, tas izpausts netiek. Taču viena šāda kokteiļa, ko pasniedz Martini glāzē, cena ir 515 ASV dolāri. Pēdējo 3 gadu laikā tas pasūtīts 60 reizes.
2. Diamond no Londonas Londonas
Viesnīcas "Sheraton Park Tower" "Diamond в Piano Bar" bārmenis Jūsu dāmai var sajaukt Charles Heidsieck Vintage 2001 šampanieti ar Remy Martin Louis XIII konjaku, kuram ir vismaz 125 gadi un vienas pudeles cena pārsniedz 1750 ASV dolārus, trīs piles bitter uz blakus noliktā cukurgraudiņa. Pēc izvēles šo dzērienu greznos briljants vai rubīns. Ja gribēsiet 0,6 karātus, tad kokteilīša cena var sasniegt 4350 ASV dolārus. Trīs gadu laikā esot bijuši gadījumi, kad briljants dzēriena vērtību palielina līdz 17 000 ASV dolāru. Triju gadu laikā šis kokteilis ir pasūtīts reizes 20. Tiesa viesnīca nemin briljantu izmērus, kas devušies kā piedeva elegantajam dzērienam.
3. Sapphire Martini - no Ņujorkas
"Sapphire Martini" cena ir 3000 ASV dolāru . Tas ir dārgākais Konektikutas štata "Foxwoods Resort" kazino kokteilis. Tā sastāvā ir klasiskais džins "Bombay Sapphire", taču pēc klienta izvēles var būt arī vodka. "Blue Curasao" sīrups un nedaudz sausā martiņi. Glāzes maliņa ir apvilkta ar zilo cukuru. Kā rotājums dzērienā ielikta sudraba nūjiņa, kuras galā piestiprināti nelieli auskariņi no briljantiem, safīriem un platīna. Triju gadu laikā 12 klienti ir pasūtījuši šo dzērienu.
Briljanti ārpus topa
Ņujorkas viesnīcas «Algonquin» bāra dzērienu kartē ir rakstīts «Martini briljantos». Tas jāpasūta dienu iepriekš. No pirmā acu uzmetiena — vodka, vermuts, olīvas — nekā neparasta. «Odziņa» ir tā, ka glāzes dibenā slēpjas pēc speciāla pasūtījuma izgatavots briljants. Atkarībā no tā lieluma šī dzēriena cena var sasniegt miljonu. Turklāt bārmenim obligāti ir jāatgādina pasūtītājam, lai tas brīdina šā dzēriena baudītāju, ka kokteilis ir ar piedevām, kuras nevajadzētu norīt. Topā šī dzēriena nav tāpēc, ka to vēl neviens nav pasūtījis.