SKY WAY CAPITAL forumā Synergy Global Forum
27. novembrī Maskavā noslēdzies lielākais Krievijā un pasaulē biznesa forums Synergy Global Forum. No 2015. gada šo pasākumu ik gadu apmeklē vairāk nekā 25 000 uzņēmēju no visas pasaules. Dažādos gados foruma spīkeri bija uzņēmējs Ričards Brensons, wikipedia dibinātājs Džimijs Veilss, motivācijas orators Niks Vučičs un daudzi citi.
Lielākie zīmoli no visas pasaules, piemēram, Alfa-Banka, S7, Lexus, regulāri izvieto savus stendus foruma laukumā, lai piesaistītu jaunus partnerus. Šogad savu stendu izvietoja arī kompānija SKY WAY CAPITAL ar SkyWay stīgu tehnoloģijas prezentāciju.
Kompānijas stendā mērogā 1: 10 tika izvietoti ceļa struktūras paraugs un divi stīgu transporta modeļi: ātrgaitas un iekaramais junibuss. Stendā tika pārraidīta arī video prezentācija, kurā tika parādīti spēkā esošie stīgu transporta paraugi EkoTehnoParka teritorijā Baltkrievijā. Bet, izmantojot 3D brilles, ikviens stenda apmeklētājs varēja baudīt SkyWay virtuālo staciju un burtiski ielūkoties nākotnē.
Kā tas notika, jūs varat redzēt mūsu foto - un videoatskaitēs.
Ne viss transports ir vienlīdz noderīgs!
2018. gada 23. novembris Maskavā notika IV starptautiskais forums "Zaļā loģistika: idejas, prakse, perspektīvas", kuras mērķis ir iepazīstināt dalībniekus ar jaunām, videi draudzīgām tehnoloģijām. Protams, šis pasākums neiztika bez kompānijas AS "Stīgu tehnoloģijas" līdzdalības, kas izstrādā videi draudzīgus nākotnes transporta infrastruktūras kompleksus.
Galvenie jautājumi, ko apsprieda pirmajā pasākuma pusē, bija saistīti ar nepilnībām valsts sistēmu regulējuma maksimāli pieļaujamo piesārņojošo vielu koncentrācijai ūdenī un gaisā, ekoaktīvismu kā instrumentu ekonomiskās konkurences cīņā, drošu ogļu pārkraušanas sistēmu attīstībai Krievijā, ekoloģisku terminālu būvniecībai, vides prasību ievērošanai, veicot bīstamo kravu pārkraušanu.
Pēc pārtraukuma foruma dalībnieki apsprieda ekoloģisku ritošo vilcējsastāvu, gāzes pārvadājumus, vilcienus uz ūdeņraža degvielas elementiem, remonta jautājumus un refrižeratoru ritošā sastāva pāreju uz mūsdienu aukstuma aģentiem, ritošā sastāva bīstamu kravu pārvadāšanai izstrādi, ugunsdrošības un vides drošības nodrošināšanu bīstamo kravu pārvadājumos, vides stratēģijas ieviešanu un realizāciju nozares uzņēmumos, trokšņu drošības nodrošināšana, īstenojot infrastruktūras projektus, bīstamo kravu pārvadājumu īpatnības ar cisternu konteineros un daudz ko citu.
Vien no tēmas diskusijām ir skaidrs, ka piedalīties šajā starptautiskajā forumā bija uzaicināti labākie šīs nozares speciālisti, sabiedriskie darbinieki un zinātnieki, profila organizāciju vadītāji. Jāpiemin tikai tas, ka starp pasākuma viesiem bija klāt arī vadošo Krievijas transporta augstskolu grupa.
Arī pieaicināto organizāciju saraksts ir iespaidīgs, lūk, tikai daži no tiem: Krievijas Federācijas Dabas resursu un ekoloģijas ministrija, KF Valsts domes Ekoloģijas un apkārtējās vides aizsardzības komiteja, AAS "KDZ", Federālā autonomā iestāde "Zinātniskās pētniecības institūts "Rūpniecības ekoloģiskās politikas centrs", Krievijas Transporta universitāte (MIIT), Pēterburgas Ceļu satiksmes valsts universitāte, Dzelzceļu, jūras tirdzniecības ostu asociācija, filiāle "Nomura Research Institute Ltd." (Japāna) Maskavā, "Idemitsu Kosan Co., Ltd., Ogļu un vides inspicēšanas laboratorija" (Japāna), "Rosmorport", federālais partijas projekts "Ekoloģija Krievijā", Jūras un upju transporta valsts politikas departaments, Ekoloģijas un apkārtējās vides aizsardzības komiteja, Jūras tirdzniecības ostu asociācijas, Dabas resursu izmantošanas un ekoloģijas komiteja "OPORY Rossii", darba aizsardzības, darba drošības un vides kontroles departamenti, fonds "Chistye morja", Sabiedriskais reģionālais ekoloģiskais fonds "Graždanin", Refrižeratoru ritošā sastāva opaeratoru asociācija. Bez tam, foruma darbā piedalījās pārstāvji no kompānijām CRRC, Siemens, ALSTOM Krievija, NP "OPŽT", "Bombardier", investīciju kompānija "Grupa Sinara", kopu padome "Rossijskij Maglev" un citi.
AS "Stīgu tehnoloģijas" pārstāvja Mihaila Kiričenko komentārs no dalības IV starptautiskajā forumā "Zaļā loģistika: idejas, prakse, perspektīvas":
"Toni pasākumam uzdeva izteikts konflikts starp transporta un vides aizsardzības organizāciju pārstāvjiem: pirmie sūdzējās par pārāk stingrām normām, augstajiem sodiem, neizglītotajiem pilsoņiem, kuri uzskata par prestižāku nekustamo īpašumu ar skatu uz jūru — lasi "pie ostas"—, kas būvē blakus mājas, bet pēc tam sāk sūdzēties par nelabvēlīgo ekoloģisko vidi, bet pēdējie strikti pastāvēja uz savu, sak, likumdošanā paredzēts, zināja, kas ir jāveic, kādas ir prasības sanitārajām un drošības zonām, tāpēc esiet laipni, atbilstiet tām.
Ar lielu interesi tika sagaidīta Japānas pārstāvju uzstāšanās, kas dalījās savā pieredzē par samazinātu kaitīgo ietekmi uz vidi, pārkraujot ogles.
SkyWay projekta prezentācija nevienu neatstāja vienaldzīgu, jo tas sākotnēji tika veidots, lai mazinātu negatīvo transporta ietekmi uz vidi. Protams, bija dzirdamas arī skeptiķu balsis: "skaista pasaka", "to mēs redzēsim pēc gadiem 100", "pārāk dārgi, jo visi pārējie ceļu veidi ir jau uzbūvēti", "jūs gaida tikai Ziemeļos, jo nav vērts radīt konkurenci tur, kur jau tā ir viss" ... Bet atbalsta, ieinteresētības vārdi, aicinājumi uz savu reģionu un nožēla par to, ka ne Krievijā tiek realizēti tuvākie Junicka Stīgu transporta būvniecības plāni, bija noteicošie. Vēl jo vairāk tāpēc, ka laikā, kad strauji tuvojas ekoloģiskā katastrofa, izpratni par ko parādīja konferences dalībnieki, - vairāk nav laika apspriest pusmērus.
Diskusija ieilga uz ilgu laiku, un galvenais izdevuma "KDZ-Partneris" redaktors, redzot lielo auditorijas interesi, pauda savu viedokli par nepieciešamību turpmāk organizēt diskusiju par SkyWay projektu pie apaļā galda, jo vairāk nedrīkst aizvērt acis uz to, ka mūsdienās vides jautājumi ir kritiski svarīgi. Foruma viesi uzsvēra, ka šādas konferences piesaistīs sabiedrības uzmanību vides problēmu risināšanai un, turklāt, ir iespēja pāriet uz konkrētu rīcību".
Kas ir intelektuālais terorisms?
SkyWay projekta sabiedroto un tā pretinieku skaita attiecība pastāvīgi mainās par labu pirmajiem. Apšaubīt stīgu transporta iespējamību pakāpeniski kļūst arvien grūtāk, pretojas galvenokārt nelabojami skeptiķi un cilvēki, kuriem atzīt to, ka viņiem nav taisnība, ir katastrofa viņu imidžam. Starp pēdējiem - MIIT profesors, tehnisko zinātņu doktors Vladimirs Zylevs. Kopš 2006.gada viņš pastāvīgi cenšas kaitēt SkyWay ar saviem izteicieniem. Ne tik sen viņš ierakstīja blogu, kurā stāsta par stīgu transporta desmit gadus vecas ekspertīzes rezultātiem.
Nenobrieduši prāti var nodomāt, ka MIIT profesors nevar kļūdīties - gluži pretēji, to skaits Vladimira Zyleva komentārā ir ļoti liels. Lai detalizēti pastāstītu par tiem un beidzot izbeigtu nevajadzīgo polemiku, SkyWay informācijas dienests lūdza komentēt video cilvēkam, kurš labāk par citiem zina konfrontācijas ar MIIT vēsturi un stīgu transporta sistēmas aprēķinu īpatnības.
Par to, kas ir intelektuālais terorisms un ar ko lidmašīna atšķiras no ķieģeļa - detalizētā AS "Stīgu tehnoloģijas" ģenerālkonstruktora Anatolija Junicka videoapskatā.
VIDEO PIEVIENOTS
Anatolijs Junickis: «Mēs vienmēr priecājamies par jauniem un daudzsološiem kadriem»
Pagājušajā nedēļā AS «Stīgu tehnoloģijas», ģenerālkonstruktors Anatolijs Junickis saņēma vēstuli no 11. klases skolnieka no Maskavas. Vēstulē jauneklis runāja par interesi par stīgu transportu, viņa vēlmi nākotnē iziet praksi un iespēju strādāt kompānijā.
Publicējam šo vēstuli un Anatolija Junicka atbildi:
Atklāta vēstule A.Junickim.
Sveicināti, godājamais Anatolij Eduardovič! Es esmu Aleksandrs Čencovs, man ir 17 gadi, es esmu Maskavas ģimnāzijas 1567 11. fizikas un matemātikas klases skolnieks. Mani interesē informācijas tehnoloģijas un inženierija, kā arī esmu investors SkyWay projektā. Pirms gada mani ieinteresēja Jūsu ideja, kas ir videi nekaitīga metro, trošu ceļa un dzelzceļa kombinācija. Man patīk, ka tehnoloģija attīstās uzreiz vairākos virzienos: pasažieru pārvadājumi un kravas pārvadājumi. Nākotnē es vēlētos strādāt kopā ar komandu pie šī projekta, taču šim nolūkam man ir jāsaprot, kādā konkrētā IT virzienā ir jāattīstās, lai nākotnē varētu būt pieprasīts SkyWay speciālists.
Es nesen uzzināju par Jūsu lēmumu izveidot savu universitāti AAE. Es vēlētos detalizētāk uzzināt par Jūsu plāniem šajā virzienā.
Kad tā tiks izveidota un kādi būs uzņemšanas noteikumi?
Mācību gada beigās iestājai es izskatu šādus uzņemšanas institūtus: Baumana vārdā nosauktā MSTU, Valsts pētījumu universitāte vai MFTI. Es uzskatu, ka augsti kvalificēts personāls vienmēr ir vajadzīgs jebkurai augsto tehnoloģiju ražošanai, un minētās augstskolas sagatavo augsti kvalificētus speciālistus.
Vai šis zināšanu līmenis būs pietiekams, lai strādātu SkyWay?
Vai Jūsu kompānijā pastāv nākamo studentu mērķapmācība?
Vai pastāv darba līgumu konstanta sistēma?
Vai es varu stažēties SkyWay, studējot institūtā?
Vai pašlaik EkoTehnoParkā Baltkrievijā notiek darbs ar skolēniem un studentiem?
Par sevi: paralēli skolai, es studēju MFTI neklātienes fizikas - tehnikas skolā (pretendēju uz sarkano diplomu), skolā es apmeklēju 3D modelēšanas un darba ar Raspberry PI Python valodā speciālos kursus, mājās nodarbojos ar dažādu lietu modelēšanu ar savām rokām (piemēram, velosipēdu apgaismojums), esmu izpētījis QBASIC, C + + pamatus, uzrakstījis uz tiem datorzinātņu informātikas programmas ar fizisko saturu, pašlaik esmu izveidojis trīs cilvēku grupu un kopā mēs apgūstam web izstrādi: HTML, CSS, JS, PHP utt., regulāri piedalos fizikas un matemātikas olimpiādēs, man patīk pārgājieni, futbols, volejbols un velosports, man ir aktīvs dzīvesveids.
Ar cieņu, Aleksandrs Čencovs
Anatolija Junicka atbilde:
Labdien, Aleksandr!
Sveicieni Jums no kompānijas AS «Stīgu tehnoloģijas». Es priecājos par Jūsu interesi par stīgu transportu, kuram esmu veltījis lielāko daļu savas dzīves.
Mūsu komanda šobrīd apvieno vairāk nekā 700 augsti kvalificētus speciālistus. AS «Stīgu tehnoloģijas» ar galveno biroju Minskā strādā dažādu profilu profesionāļi, no kuriem lielākā daļa – ir inženieri-konstruktori, kuri izstrādā sliežu-stīgu transporta estakādes, riteņu ritošo sastāvu un "otrā līmeņa infrastruktūru", kā arī projektētāji, arhitekti, dizaineri un tehnologi. Tāpēc mūsu kolektīva kodols – tie ir tehnisko augstskolu absolventi.
Mūs interesē arī eksperti IT un mākslīgā intelekta jomā. Piemēram, pie mums viņi nodarbojas ar datorredzi un viedo kontroles sistēmu izstrādi, nākotnē viņu iespējamo pielietojuma sfēru saraksts tiks paplašināts.
Tāpēc, ja Jūs izvēlēsieties kādu no šīm jomām kā savu nākotnes profesiju (jebkurā no Jūsu nosauktajām augstskolām), mēs esam gatavi apsvērt Jūsu kā potenciāla mūsu komandas dalībnieka kandidatūru. Tomēr galīgais lēmums būs atkarīgs no Jūsu studiju rezultātiem, vēlmes radīt kaut ko jaunu nākamajām paaudzēm un mainīt pasauli uz labo pusi. Atkarībā no Jūsu zināšanām un prasmēm, mēs varam sniegt detalizētākus ieteikumus par to disciplīnu izpēti, kas varētu būt noderīgas turpmākai attīstībai stīgu pārvadājumu jomā.
Mēs vienmēr priecājamies par jauniem un daudzsološiem darbiniekiem, kas spēj nestandarti domāt un piedāvāt radikāli jaunus tehniskos risinājumus. Šodien pie mums strādā trīs studenti no dažādām augstskolām, kas praktizējas mūsu kompānijā un turpmāk kļūs par tās pilntiesīgiem darbiniekiem.
Pašlaik SkyWay kompāniju grupa ir uzsākusi SkyWay Inovāciju centra būvniecību Apvienotajos Arābu Emirātos, kuras nepieciešamā daļa būs pašu zinātniskā bāze. Šīs bāzes ietvaros nākamajos trijos gados plānots izveidot specializētu universitāti AAE. Tā kļūs par vietu, kur apmācīt profila speciālistus SkyWay transporta un infrastruktūras kompleksu projektēšanai, būvniecībai un ekspluatācijai visā pasaulē. Var teikt, ka tā būs mērķtiecīga studentu apmācība, pamatojoties uz mūsu pašu izglītības iestādi.
Attiecībā uz atlikto darba līgumu sistēmu, mēs varam atgriezties pie šī jautājuma izskatīšanas, kad Jūs mācīsieties mācību iestādē otro gadu. Šajā brīdī Jums būs svarīgi atrast prakses vietu un, ja Jūs vēlēsieties to darīt mūsu kompānijā, mēs labprāt izskatīsim Jūsu kandidatūru.
Attiecībā uz darbu ar skolēniem un studentiem, mēs informējam, ka 2018. gadā mūsu kompānijas prezentācijas tika organizētas studentiem vairākās Baltkrievijas Republikas tehniskajās universitātēs. Turklāt, 2017. gadā tika organizēta lekcija Baltkrievijas vadošo transporta universitāšu pārstāvjiem: Baltkrievijas Valsts tehniskā universitāte (BNTU) un Baltkrievijas Valsts Transporta universitāte (BelGUT). Nākotnē tiks turpināta skolēnu un studentu ekskursiju un lekciju prakse EkoTehnoParkā.
Mūsu kompānija plāno izmainīt pasauli un radīt mūsu planētai jaunu nākotni, kas balstīta uz jaunām tehnoloģijām. Šī mērķa sasniegšana nav iespējama bez talantīgu cilvēku no visas pasaules iesaistīšanas. Tādēļ mēs cenšamies veidot personāla rezerves veidošanas ilgtermiņa sistēmu, kurā ietilpst gan augsti kvalificēti profesionāļi, gan labākie jaunie speciālisti, sākot ar skolu un universitātēm. Tikai tā mēs visi kopā varam glābt planētu.
Ar cieņu,
SkyWay ģenerālkonstruktors
Anatolijs Junickis