Termītmetināšana – izmanto galvenokārt vilciena un tramvaja sliežu metināšanā.
Tīģelī, kuram apakšā ir caurums ir iepildīts dzelzs oksīda un alumīnija pulvera sajaukums, kuru aizdedzinot ar magnija lenti veidojas aptuveni 2450C grādu augsta temperatūra atbilstoši ķīmiskajam vienādojumam - Fe2O3 + 2Al = 2Fe +Al2O3.
Kad ķīmiskā reakcija ir nonākusi līdz tīģeļa apakšai, tiek izkausēta drošības plāksne, kas sedz tīģeļa apakšējo caurumu un dzelzs kopā ar alumīnija oksīda sārņiem(kas noslāņojas pa virsu) ietek starp abām sliedēm. Maisījumam atdziestot tiek iegūta monolīta sliede.
Agrāk tika izmantots arī Latvijā, kā ir tagad, neņemos spriest. Ja kādam ir info šai sakarā, būtu interesanti uzzināt kas un kā :)
Mans raksts beidzot ir galā. Apsveicu visus tos, kuri izturēja līdz beigām un ceru, ka jums bija interesanti!
Protams es zinu, ka ir ļoti daudz metināšanas paņēmienu, kurus es nepieminēju, piemēram lāzer-, ultraskaņas-, plazmas-, gāzes-, sprādzien-, -metināšanu u.t.t., kopsummā šo sarakstu varētu papildināt ar vēl 15-20 metināšanas paņēmieniem, bet es vēlējos iekļauties vienā lapā, nevis rakstīt memuāru un manuprāt šie paņēmieni savā nozarē ir visizplatītākie un ērtākie.
Vai man tas ir izdevies, par to jāspriež jums dārgie lasītāji, paldies par uzmanību!
Citi mani raksti atrodami >manā profilā<
***
Starp citu, kurš gan nepazīst spoku leģendārāko spoku SašaAleksandrs, kurš ir pats izgatavojis sev MAG metināmo aparātu priekš savas darbnīcas, kurš kalpo jau no 1988. gada un ies vēl tikpat ilgi. Ja vēlies uzzināt, kā un no kā tas tapa, spied
http://spoki.tvnet.lv/praktiskais/Uzklonets-Latvija/515249">>>>>>>>>>>ŠEIT<<<<<<<<<<