Izskanējušas ziņas no Ķīnas, ka teorētiski Ķīna varētu veikt vienu no pasaulē grandiozākajiem dzelzceļa līnijas projektiem, savienojot ASV ar Ķīnu zem ūdens jeb okēānu.
Gadsimta projekts: Ķīnu un ASV savienos zemūdens vilciens?18
Ķīnas amatpersonas apspriež, ka maršuts varētu sākties valsts ziemeļaustrumos, kurš vestu cauri Sibīrijas piekrastei un šķērsojot Beringa jūras šaurumu izmantojot 200 kilometru garu tuneli. "Patlaban mēs jau esam diskusijā ar Krieviju jau pāris gadus par šo projektu" sacījis inženieris Vangs Mengšu.
Kopumā šī dzelzceļa līnija varētu būt 13 tūkstošu kilometru gara. Ķīna-Krievija-Kanāda-ASV.
Daudzi protams apšauba šādu projektu, taču Ķīnas mēdiji apgalvo, ka šajai valstij ir nepieciešamās tehnoloģijas un līdzekļi, lai varētu uzsākt šī projekta tapšanu. Kā nekā, pēdējā desmitgadē Ķīna ir attīstījusies dzelzceļa jomā gaismas ātrumā izbūvējot tūkstošiem kilometru ātrgaitas vilcienu līniju.
Eksperti uzskata, ka šis ceļojums no Ķīnas līdz ASV varētu būt aptuveni 48 stundu garš, braucot ātrvilcienā 350 km/h. Šis projekts varētu noderēt cilvēkiem, kuriem ir bail no lidošanas.
Ja šo tuneli uzbūvēs, tad tas varētu kļūt par Pasaulē garāko zemūdens tuneli.
Starp citu, šis projekts nav vienīgais, ko iecerējusi Ķīna, vēl, protams, ir dažādi pieņēmumi, ka varētu veikt Eirāzijas projektu, kas varētu savienot Ķīnu ar Londonu un Pan-Āzijas projektu, kas varētu startēt Kumningā (Ķīnā) savienojot Vjetnamu, Kambodžu, Taizemi, Malaiziju un finišēt Singapūrā.
Šāda nu varētu izskatīties, tā sauktā, modernā dzelzceļa līnija, kas savienotu Ķīnu un ASV. Diezgan cieņas ievērīgs projekts, lai izdodas, es domāju, ka Ķīna ir spējīga uz visu!