Elektriskie kvadrokopteri un tamlīdzīgi bezpilota lidaparāti guvuši popularitāti visā pasaulē. Tāpēc likumsakarīga ir šāda tipa "lidoņa" parādīšanās, kurš var pārvadāt pasažierus. Lasvegasas izstādē CES - 2016 tāds prototips arī tika demonstrēts. Diemžēl reāla vizināšanās izpalika, jo ASV nesertificētiem lidaparātiem lidojumi nav atļauti. Interesanti, ka konstrukciju izstādīja nevis pasaules vadošie aviorūpniecības giganti, bet gan Ķīnas firma EHang, kura līdz šim bija pazīstama lielākoties ar kvadrokopteru GhostDrone. Minētā spēļmantiņa prot uzņemt 4K izšķirtspējas video, un to komplektē ar virtuālās realitātes brillēm.
Jaunais modelis EHang 184 pozicionēts kā avio taksometrs vienam pasažierim. 1,5 m augstais un 180 kg smagais lidaparāts spēj pacelt līdz 100 kg smagu pasažieri. Lidojuma ātrums 100 km/h, pacelšanās augstums - līdz 3,5 km. Lielākais trūkums šobrīd - drons bez uzlādes var lidot tikai 23 minūtes. Tas būtu apmēram 30 km. Baterijas lādēšana ātrajā režīmā aizņem 2 stundas, standarta - četras.
EHang 184 kabīnē nav pilnīgi nekā no helikopteros pierastā aprīkojuma. Vienīgi pasažiera krēsls un planšetdators. Uz pēdējā arī programmē lidojumu. Ja saniķojas borta dators, automātiski iesaistās virszemes vadības centrs, kuram ar katru lidaparātu ir atsevišķs šifrēts sakaru kanāls. Ja ceļā parādās šķērslis, piemēram, pārlidojošs putnu bars, ar vienkāršu pieskārienu displejam var lidaparātu uz laiku ātri pārslēgt karāšanās režīmā ar nulles ātrumu.
Ar saliktām ķepām EHang 184 neaizņem vairāk vietas nekā noparkojies auto.
Šobrīd kompānija EHang intensīvi strādā pie projekta sertifikācijas ASV, un tā palaišanas uz konveijera. Firma sadarbojas ar 21Vianet Group, Lenovo un Microsoft, kas garantē vieglāku dzīvi drīz gaidāmās konkurences apstākļos. Sākotnējā šāda helikoptera cena gan tiek prognozēta simtos tūkstošu USD.
Pret jauno projektu Googles auklētais robotauto liekas nevienam nevajadzīgs krāms. Kāpēc kvernēt korķos, ja var pārlidot pāri?