Tu pārrodies mājās no darba un tūlīt sāc uzlādēt automašīnas akumulatoru. Nākamajā rītā auto ir braukšanas kārtībā, jo automātiski nodrošināta tā uzlāde ar strāvu, ko vēja ģeneratori saražo vēlās nakts stundās, kad citur ir zems elektrības patēriņš un līdz ar to arī cena. Toties vakara stundās, kad elektrības cena ir augsta, akumulators tik daudz elektrības, ka daļu no tās var pārdot strāvas piegādātājiem . Priekšrocības ir acīm redzamas - labākajā gadījumā var pat nopelnīt naudu, kamēr auto stāv garāžā.
Pagaidām tā ir tikai nākotnes vīzija, bet klimata pētnieki uzskata, ka elektromobiļi ir viena no labākajām metodēm, kā samazināt transporta radītos CO2 izmešus. Pašlaik gandrīz visas automašīnas darbina ar benzīnu vai dīzeļdegvielu. Tas ir saprotami, jo ir grūti sacensties ar šķidro degvielu, piemēram, benzīnu kam ir augsts īpatnējais sadegšanas siltums. Toties ar benzīnu darbināmie auto enerģiju neizmanto efektīvi. Braukšanai patērē tikai 20 - 25 procentus enerģijas, bet pārējā aiziet siltuma zudumos. Elektrodzinējs ir 3 - 4 reizes efektīvāks un jau tāpēc vien saudzīgāks klimatam. To darbina elektrība, tādēļ iespējams to padarīt pilnībā CO2 neitrālu, jo strāvu iegūt var iegūt ilgstspējīgiem enerģijas avotiem, sākot no hidroelektrostacijām un beidzot ar saules baterijām.
Vēl arvien elektromobiļu vājais punkts ir akumulatori. Tie ir pārāk lieli un pārāk ilgi lādējami, turklāt neuzkrāj pietiekami daudz enerģijas. Tomēr šajā jomā notiek intensīva pētniecība. Piemēram, Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta zinātnieki ir izstrādājuši akulatora prototipu, kas uzlādējams 100 reižu ātrāk nekā pašreizējie. Tas nozīmē, ka automobili varēs uzlādēt piecās minūtēs, nevis astoņās stundās pašlaik.
Kad kļūs pieejami šādi akumulatori, pavērsies pavisam jaunas perspektīvas. Akumulators uzkrāj 2040 kilovatstundu elektroenerģijas - pietiekami, lai vairākas dienas nodrošinātu vidēji lielu mājsaimniecību. Savienoti ar plašu elektrotīklu, automobiļi darbosies kā buferis un enerģijas rezerve, tādējādi kļūdami par izdevīgu ieguldījumu gan īpašniekiem, gan sabiedrībai kopumā.