Trīs izplatīti auto disku bojājumu veidi
Lai gan tie ir nepatīkami, visu riteņu disku bojājumu veidi nav vienādi. Dažas problēmas ar diskiem var radīt nopietnas drošības problēmas, un tās ir ātri jānovērš, lai turpinātu transportlīdzekļa drošu darbību. Tālāk ir norādīti trīs izplatītākie auto riteņu disku bojājumi un pamatcēloņi, ko novēro restaurācijas un remonta speciālisti:
1. Skrāpējumi uz disku apmalēm
Skrāpējumi uz disku apmales rodas, ja transportlīdzekļa vadītājs nejauši noskrāpē savu riteni uz betona apmales, veicot strauju pagriezienu, mēģinot noparkoties paralēli tai vai braucot ar pārsistu riepu. Tā kā riteņa diska metāls ir noskrāpēts, tiek bojāts aizsargpārklājums, kā rezultātā diska materiāls var sākt oksidēties vai korodēt.
Korozija ir invazīva, un tā var pamatīgi sagraut Jūsu auto diskus, un, tiklīdz diska aizsargpārklājums ir bojāts, korozija var izplatīties ļoti ātri.
Par laimi, uz apmales noskrāpētu riteņu disku bojājumi parasti tiek uzskatīti par kosmētiskiem. Tāpēc profesionāls mehāniķis ar atbilstošām zināšanām, prasmēm un aprīkojumu var atjaunot Jūsu diskus to sākotnējā stāvoklī. Lai gan kosmētiskos auto disku bojājumus var neuzskatīt par steidzamu lietu, ko nodot labošanai, tomēr ir ieteicams veikt ātru remontu, lai izvairītos no auto disku neatgriezeniskiem bojājumiem.
2. Salocīti diski
Vairumā gadījumu auto diski tiek saliekti, kad autovadītājs ietriecas bedrēs, apmalēs, vai nokļūst satiksmes negadījumos. Tā kā Jūsu riepas ir izgatavotas no gumijas un piepildītas ar gaisu, tās bieži vien uzņem trieciena smagumu. Tomēr, ja trieciens ir tik spēcīgs, ka riepa un tajā esošai gaiss nepasargā disku, tad disks var tik strukturāli bojāts un tam var parādīties locījumi vai pat plaisas.
Saliekts riteņa disks var izraisīt bīstamas situācijas. Piemēram, ja Jūsu disks ir saliekts, blīvējuma integritāte var sabojāties un izraisīt riepas lēnu gaisa noplūdi un iztukšošanos. Jūsu riepa var arī pēkšņi zaudēt gaisu, un Jūs varat būt spiesti saskarties ar pēkšņu riepas pārsprāgšanu. Ja tas notiek, Jūs pakļaujat sevi nopietnām briesmām.
Svarīgi, ka, tiklīdz Jūsu ritenis ir saliekts, tas vairs nav perfekti apaļš, kā rezultātā riepa saskaras ar ceļa virsmu nevienmērīgi. Šis nelīdzenums liek Jūsu automašīnai vibrēt, palielinoties ātrumam. Vibrācija var būt kaitinoša vai novērst uzmanību, taču tā var izraisīt arī nopietnus Jūsu transportlīdzekļa piekares bojājumus. Tāpēc braukšana ar saliektiem riteņu diskiem var būt ārkārtīgi bīstama.
Papildus auto iespējamajiem bojājumiem, braucot ar saliektu disku, tiek bojāta arī automašīnas riepa, jo tā mēģina ieņemt apaļu formu, un kopējot diska deformācijas, veidojas nepareizs riepas protektora nodilums.
Automašīnu īpašniekiem nekavējoties pēc smaga trieciena ir jāpārbauda riteņu bojājumi, ko veic profesionālis, lai noteiktu nodarīto bojājumu apmēru un atbilstošus bojājumu samazināšanas pasākumus.
Vairumā gadījumu tehniķis, kurš ievēro drošības protokolus, var secināt, ka saliekts auto disks ir nelabojams, un ieteikt īpašniekam iegādāties jaunu. Ir arī vērts atzīmēt, ka oriģinālā aprīkojuma ražotāji (OEM), piemēram, Toyota, Honda, General Motors, Chrysler, parasti nepiekrīt tādu riteņu disku atjaunošanai, kuriem drošības apsvērumu dēļ nepieciešams to konstrukcijas remonts.
3. Ieplaisājuši auto diski
Ieplaisājis auto disks var rasties dažādu iemeslu dēļ. Visbiežāk disku plaisāšanas iemesls ir trieciens, kas radies saskaroties ar nekustīgiem priekšmetiem vai šķēršļiem. Lai gan auto diski ir spēcīgi, tie galvenokārt ir veidoti tā, lai tie būtu viegli, un dažos diskos izmantotie sakausējumi ir jutīgi pret plaisāšanu. Reizēm ražotāja riepu diski var radīt defektu un plaisāt bez trieciena. Tomēr tas novērojams ārkārtīgi reti. Ja diskam ir radusies plaisa, to iespējams sametināt, tomēr jāatzīmē, ka ar tādu disku automašīnai tehnisko apskati iziet nevar, jo MK noteikumi Par tehnisko apskati to nepieļauj.