local-stats-pixel

vw SCIROCCO (auto vesture part 3.]9

6 2
Pēc iekšējās modifikācijas šīs mašīnas prototips saucas EA 398. Mazās klases priekšpiedziņas automašīnai bija plānots dod nosaukumu "SCIROCCO", kurš vēlāk kļuva zināms kā "GOLF" (EA400), bet tagadējais "SCIROCCO" sauktos par "SCIROCCO COUPE".
Firma "Volkswagen" izmainīja savus plānus un 1974.gada autosalonā "GENEVA MOTOR SHOW" tomēr prezentēja mazās klases priekšpiedziņas automobili - "SCIROCCO", tikai pāris mēnešus agrāk par vispopulārāko septiņdesmito gadu automašīnu VW GOLF. Modelis "SCIROCCO" nomainīja eleganto VW KARMANN GHIA, kurš bāzējās uz slavenās "Vabolītes" šasijas.
"SCIROCCO" bija mašīna, kas tika projektēta kopa ar maestro Giorgetto Guigiaro (Ital Design) un kļuva par pamatu jaunam Volkswagen stilam, kā arī "SCIROCCO" kļuva par pirmo firmas "VOLKSWAGEN" īsto sporta automašīnu, kura kopā ar VW PASSAT iedibināja tradīciju dot mašīnām vēju vārdus.
VW SCIROCCO, kuram ir daudz kopīgu detaļu ar "GOLF" un "PASSAT" automobiļiem, tomēr kļuva par savdabīgu sporta coupe ar savām rakstura īpašībām, kura atšķīrās no citām savas grupas automašīnām. Lieliski izstrādāta ritošā daļa, zems aerodinamikas pretestības koeficients - tas viss ļāva automobilim, pat ar ļoti vāju dzinēju ļoti pārliecinoši turēties uz ceļa. Šie apstākļi ļāva VW SCIROCCO ilgi būt populāram jauniešu vidū. Autoražošanas koncerns "VOLKSWAGEN" šo modeli ražoja no 1974.gada līdz 1992.gadam, pakāpeniski to modernizējot. VW SCIROCCO MK1 1973.gadaa februārī tika projektēts EA 398 un nosaukts "SCIROCCO" , VW Type 53. Ar to sākās 18 gadu ilgais Scirocco mūžš!
Faktiski "SCIROCCO" ražošana sākās 1974.gada februārī Vācijā Osnabrukā "Karmann Coachworks" neatkarīgā specializētā rūpnīcā. VW SCIROCCO MK1 modeli patērētājam piedāvāja ar sekojošiem dzinējiem: 1.1/36kw, 1.5/51kw un 1.5/55kw ar dažādu komplektāciju un dzinēja jaudu līdz 85 z.s.
1974.gada modeļus var atšķirt pēc diviem kantainiem priekšējiem lukturiem, kuri tika uzstādīti uz visiem modeļiem izņemot modeli TS.
Visiem VW SCIROCCO MK1, kurus izlaida no 1976.gada līdz 1981.gadam tika uzstādīti četri apaļi priekšējie lukturi, kā arī modelim TS.
No 1975.gada "SCIROCCO" sāka pārdot ASV.
1975.gada septembrī sāka uzstādīt dzinēju ar 1.6/55kw un 1.6/62kw jaudu.
Par 1976.gada jaunumu kļuva "SCIROCCO GTI" 80kW (109Zs) (dzinēja jaudu. Salīdzinot ar konkurentiem šis bija īsts sporta automobilis.
1976. gadā pirmo reizi tika uzstādīti priekšējie un aizmugurējie stabilizatori, kuri uzlaboja mašīnas stabilitāti uz ceļa, tika arī uzstādīti uzlaboti ventilējamie bremžu diski, forsēts dzinējs ar degvielas iesmidzināšanu ( ar inžektoru), kā arī tika nomainīti divi stiklu tīrītāji pret vienu.
Jau 1977.gada decembrī MK1 skaits sasniedza 250 tūkstošus.
1978.gadaa automobiļiem uzstādīja piecu pakāpju ātrumkārbu.
1979.gada jūlijā savu ceļu sāka ekskluzīvais modelis SCIROCCO STORM MK1. Tika saražoti tikai 1000 modeļu speciāli Lielbritānijas tirgum. Modelis "STORM" tika veidots uz GLI modeļa bāzes un jau standarta variantā bija aprīkots ar ādas salonu, priekšējiem "RECARO" sēdekļiem, velūra paklājiņiem, ar firmas BLAUPUNKT ("BLAUPUNKT PARIS") auto magnetolu. Šis automobilis bija pieejams ar divu krāsu gammām - sudrab-zaļa un melna metālika. VW SCIROCCO STORM MK1 modeli varēja atpazīt pēc savdabīgi dziļa priekšējā spoilera un aizmugures uzraksta "SCIROCCO STORM" . Automašīnai tika uzstādīts 1.6 litru dzinējs ar maksimālo ātrumu 115 jūdzes stundā (192km/h) un 100 km/st. tas bija spējīgs sasniegt 9 sekundēs.
1981.gadaa tika pārtraukta modeļa MK1 ražošana un uzsākta modeļa MK2 projektēšana.
Septiņu gadu laikā Karmann izlaida 504 tūkstoši Scirocco MK1 modeļu automašīnu. VW SCIROCCO MK2 1981.gada martā "GENEVA MOTOR SHOW" Volkswagen oficiāli piedāvā jauno "SCIROCCO MK 2 " modeli ar dzinējiem: 1.3/44kw, 1.5/51kw, 1.6/63kw un 1.6i/81kw ar komplektāciju L, LS, GLS, GLI, GT un GTI.
1982.gada martā pārtrauc 1.3 dzinēja ražošanu un 1.6i dzinēju nomaina ar 1.8/82kw.
1982.gada septembrī Volkswagen piedāvā jaunu modeli - GTS.
1983.gada janvārī atkal tiek nomainīts dzinējs ar jaudu 1.8/81kw uz 1.6/63kw, kā arī tanī pat laikā parādās modelis GTX ar lielu dubultu antispārnu un ar pilnu spoileri.
1983.gadaa tika izlaists eksperimentāls "SCIROCCO" modelis, kuram tika piešķirts nosaukums VW TORNADO ar diviem 4 cilindru dzinējiem, kuru kopēja jauda sastādīja 360 z.s., maksimālais ātrums bija aptuveni 290 km/st. un ātrumu 100 km/st. sasniedza 4.1 sekundē. Automobiļa jauda tiem laikiem bija pārāk liela un sērijveida ražošana tā arī nesākās.
1984.gada februārī 42 litru benzīnbāku nomaina uz lielāku - 55 litri.
1984.daga maijā parādījās modernizēts VW SCIROCCO STORM MK2 modelis. Šajā gadījumā modelis tika bāzēts uz GTI šasijas ar dzinēja apjomu 1.8 litri, maksimālo ātrumu 118 jūdzes stundā (198 km/h), kurš sasniedza ātrumu 100 km/st. jau 8.3 sekundēs. Pasaule ieraudzīja tikai 600 šādus SCIROCCO STORM modeļus, no kuriem puse bija Cosmos Blue krāsā (ar tumši zilu ādas salonu) un pārējās 300 mašīnas bija Havana Brown krāsā (ar brūnu ādas salonu). Šis "STORM" modelis atšķīrās no standarta "SCIROCCO" modeļiem. Šim modelim tika uzstādīts savdabīgs priekšējais un liels aizmugurējais spoileris, liels antispārns, paplašināti spārni un sānu spoileri, ādas salons, elektriskie stiklu pacēlāji, elektriskā antena, aizmugurējā stikla apsildīšana, priekšējo sēdekļu augstuuma regulēšana, stereo sistēma BLAUPUNKT ("BLAUPUNKT MELBOURNE"), 4 skaļruņi un vēl daudz kas cits. Tā pat tika uzstādīti cita izmēra diski 6J x 14" ar 185/60 HR 14 riepām (oriģinālie diski GTI modeļiem bija 5 1/2J x 13" ar 175/70 HR 13 riepām). 1985.gada aprīlī parādās jauns dzinējs ar apjomu 1.8i/75kw, ar katalizatoru, kā arī divi 16 vārstu dzinēji 1.8i/ 102kw ( jaudīgākais Scirocco sērijveida dzinējs) un 1.8i/95kw 16v dzinējs ar katalizatoru.
1986.gada augustā MK2 modelim tiek nomainīta 4+E ātrumkārba uz piecu pakāpju ātrumkārbu.
1986.gada septembrī parādās jauns, sevišķs modelis "SCIROCCO SCALA".
No 1988.gada augusta visiem modeļiem tika uzstādīti katalizatori.
Modeli GT un GTX 1989.gada augustā nomaina modelis GT II, vienlaikus uz gadu tiek pārtraukta 1.8i 16v dzinēju uzstādīšana. Neskatoties uz leģendāro pagātni, VW SCIROCCO modeļu pārdošanas reitings kritās un lai to paceltu vajadzēja jaunas idejas. Bija vajadzīgs jauns sporta automobilis, kas atbilstu visām to laiku prasībām, bija vajadzīgs ideāls jauniešu sporta automobilis.
1987.gadaa prese parādījās baumas par modeļa "SCIROCCO" nomainu. Tajā pat gadā parādījās jauns prototips VW SCIROCCO TYPHOON ar eksperimentālu VR-6 24 vārstu dzinēju. Šī automašīna bija ar ļoti zemu aerodinamikas pretestības koeficientu un mežonīgu dinamiku, kurai nebija līdzvērtīgu Volkswagen klasē. Maksimālais ātrums bija 250 km/st. un mazāk kā 6 sekundēs sasniedza ātrumu 100 km/st.. Šādi rādītāji bija retums šo automobiļu klasē tajos laikos un reāli tā vietu ieņēma vājāki dzinēji.
1988.gada 1. novembrī VW SCIROCCO TYPHOON modeļa vietā, kurš izrādījās pārāk jaudīgs, sāka ražot jaunu VOLKSWAGEN modeli "CORRADO", bet pārējos VW SCIROCCO modelus turpinaaja razot.
No 1990.gada augusta VW SCIROCCO modeļiem no jauna tiek uzstādīti 1.8i 16v dzinēji ar 95 kw jaudu (ar katalizaatoru).
1992.gadaa pilnīgi pārtrauca VW SCIROCCO MK2 ražošanu.
Vienpadsmit gadu laikā Karmann izlaida 341 tūkstotis Scirocco MK2 modeļu automašīnu. VW CORRADO VW CORRADO vārds ir celies no Spāņu vārda "CORRER", kas nozīmē "SKRIET". VW CORRADO prototips ir Scirocco "Typhoon" modelis.
Pirmie VW CORRADO modeļi tika aprīkoti ar 1.8i 16v dzinējiem 136 z.s. un G-60 kompresordzinējiem ar 160 z.s.
1989.gadā ar VW CORRADO tika iepazīstinātas Eiropa, Lielbritānija un Kanāda.
1990.gadā ar VW CORRADO tiek iepazīstinātas Amerikas Savienotās Valstis.
Sākot ar šo gadu VW CORRADO priekšējās bremzes bija aprīkotas ar ventilējamiem bremžu diskiem. Standartā CORRADO tika aprikots ar 15" lietiem diskiem un 195/50HR15 Pirelli P600 riepām.
Aktīvais aerodinamiskais aizmugurējais spoileris, kurš automātiski pacēlās pie ~ 72 km/h un nolaidās pie ~ 20 km/h, saņēma kritiku par aizmugurējā skata aizsegšanu, pie kam tā efektivitāte kļuva nozīmīga tikai pārsniedzot atļautos ātruma limitus. VW CORRADO aizmugurējie sēdekļi tika slavēti to komforta un praktiskuma dēļ - tajā varēja ļoti ērti sēdēt divi pieaugušie, kas šādas klases auto nebija bieža parādība.
1990.gada beigās 1.8i 16v dzinējs, kurš darbojas ar 98 benzīnu, tika nomainīts ar jaunās paaudzes 2.0i 16v dzinēju, kurš darbojas ar 95 benzīnu. Šis dzinējs bija pietiekami populārs un to izmantoja arī VW PASSAT MK III un VW GOLF MK III modeļos.
1991.gadā ASV tirgū tiek piedāvāti modeļi ar 4 pakāpju automātisko pārnesumkārbu cerībā paplašināt mērā auditoriju. Pēc "AutoWeek" testiem, automāts bija labāka alternatīva visai neprecīzajai 5 pakāpju mehāniskajai pārnesumkārbai. Līdz 60 jūdzes stundā (97 km/h) ar automātisko kārbu varēja ieskrieties 7.7 sekundēs, kas, kā testi liecināja, bija ātrāk nekā ar mehānisko kārbu. VOLKSWAGEN Vācijā testu nolūkos izlaida VW CORRADO G60 CABRIOLET. Oficiālie foto parādīja, ka aizmugurējie sēdekļi tika izņemti, lai atbrīvotu vietu jumtam - iespējamais iemesls, kāpēc testa auto nekad tā arī netika palaists sērijveida ražošanā.
Sākot ar 1992.gada otro pusi parādījās ilgi gaidītais VR 6 dzinējs, bet, diemžēl, ne ar 4 vārstiem uz cilindru, bet tikai ar 2 vārstiem. Līdz šim šis 2.9 litru 190 z.s. dzinējs skaitās viens no labākajiem "VOLKSWAGEN" firmas dzinējiem ar lielu jaudu un augstiem resursiem, bet viens no lielākajiem šī dzinēja trūkumiem ir zems griezes moments uz zemiem un vidējiem apgriezieniem. Tas traucēja aktīvi braukt pilsētā un tikai uz autobāna tas varēja parādīt savu jaudu.
CORRADO VR6 bija labākais savā klasē paātrinājumā līdz 60 jūdzēm stundā (97 km/h)
Žurnāls "Car and Driver" uzrādīja ātrāko laiku 6.4 sekundes un maksimālo ātrumu 141 jūdze stundā (227 km/h).
1992. gada VW CORRADO VR6/SLC bāzes cena bija 21840 dolāri. Kā papildus aprīkojums bija pieejams: automātiskā pārnesumkārba, salona ādas apdare, elektriskā lūka un gaisa kondicionētājs.
1993.gadaa tika pārtraukta G-60 dzinēja ražošana. Kompresora modernizācija prasīja lielus līdzekļus un tai pašā laikā sāka samazināties modeļa pārdošanas reitings. Lai to paceltu vajadzēja modeli modernizēt, bet koncerns VAG nebija spējīgs realizēt visas programmas (AUDI modeļu maina, VW PASSAT, jaunie SEAT projekti utt) un tomēr, lai paceltu "CORRADO" reitingu parādījās jauns 2.0i 8v dzinējs ar jaudu 115 z.s. CORRADO ASV tirgū bija pieejams - Black, Flash Red, Classic Green, Dark Burgundy Pearl un Satin Silver virsbūves krasu gammām. Smilškrāsas vai melna ādas salonā apdare tika piedavāta kā papildus aprīkojums.
1993.gada modelim VW nedaudz uzlaboja iekšējo un ārējo izskatu - CORRADO ieguva pārveidotu instrumentu paneļa pamatni ar sarkanas krāsas indikatoru bultām, HVAC-stila klimata kontroles sekcija nomainīja horizontālo kontroles sekciju, centrālajā konsoles daļā tika ievietoti divi papildus indikatori (eļļas spiediena un voltmetrs), durvīs iebūvēto skaļruņu pastiprinātāji tika pārvietoti uz auto audio sistēmu, pirmo reizi kā papildus aprīkojums tika piedāvāts bagāžniekā iemontēts CD mainītājs. 1994. gads bija pēdējais, kad CORRADO tika tirgots ASV. Parādījās arī jauna krāsa – Mulberry Metallic.
1995.gads.Šis bija pēdējais gads, kad tika ražoti CORRADO. Speciāls jubilejas modelis no 500 automašīnām CORRADO STORM VR6 - tika ražots tikai Eiropas un Lielbritānijas tirgiem. Šis modelis bija Aqua Blue Pearl Metallic krāsā, ar 6-staru BBS diskiem, ādas interjeru, lūku, Sony audio sistēmu un ar pulētu hroma Storm/VR6 emblēmu.
Bez īpašiem notikumiem līdz gada beigām CORRADO jau bija pazudis no VW izstāžu un tirdzniecības zālēm.
Septiņu gadu laikā Karmann izlaida 97521 VW CORRADO. VW SCIROCCO MK3 Jauna SCIROCCO dizains atdzīvojas, pateicoties pārejām no izteiktām līnijām uz kārdinošām formām.Īpaši jaunajā SCIROCCO jāizceļ aizmugurējā daļa ar precīzo “piegriezumu” un vienmērīgi izgaismotajām aizmugurējām lampām. SCIROCCOir teicami piemērots sportiskam izpriecām uz ceļa: pateicoties zemājai sedpozicijai un lezenājam priekšējam stiklam, vadītāja vieta pielagojas tikpat labi kā nevainojami pašūts uzvalks.
Auto ir aprīkots ar TDI un TSI dzinējiem, kuri ir vienlīdz jaudīgi un ekonomiski.Benzīna dzinēji:
- 1.4 TSI 122 Zs 200 Nm/1500 rpm 0-100 km/h 9,7 sek, max ātrums 200 km/h, vid. benzīna patēriņš - 6,4 litrs/100 km;
- 1.4 TSI 160 Zs 240 Nm/1750 rpm 0-100 km/h 8 sek, max ātrums 217 km/h, vid. benzīna patēriņš - 6,6 litri/100 km;
- 2.0 TSI 200 Zs 280 Nm/1700 rpm 0-100 km/h 7,2 sek, max ātrums 235 km/h, vid. benzīna patēriņš - 7,6 litri/100 km.
Dizeļdzinējs - 2.0 TDI 140 Zs 320 Nm/1750 rpm 0-100 km/h 9,3 sek, max atrums 207 km/h, vid. degvielas paterins - 5,1 litri/100 km.
MARKS LIHTE, Volkswagen virsbūves dizaina nodaļas vadītājs par SCIROCCO:
"VOLKSWAGEN ietvaros SCIROCCO dizains ir ļoti progresivs, pat nedaudz agresīvs. Ar to mēs vēlējāmies radīt auto, kas skaidri atšķiras no citiem VOLKSWAGEN automobīliem.
SCIROCCO ir sportiskākais VOLKSWAGEN auto- saglabājot visiem labi zināmas simpatijas, ko rada tā dizains. Auto izskatas agresīvs un pašparliecināts, tāču saglābā draudzīgu smaidu sejā.
Jaunajā SCIROCCO īpaši izceļas izteikta auto plecu līnija. Tā sākas pie lukturiem un slīd pāri auto sāniem līdz pat aizmugures gaismām. Virsma virs un zem tās izveidota ļoti spēcīga – mēs apzināti izmantojam gaismu un ēnu saspēli. Šis dizains leik auto izskatīties ļoti zemam un izstieptam. SCIROCCO aizmugurējās gaismas izceļas ar to formu. Sašaurinoties vidū un kļūstot platākām uz auto sāniem, tās būtīā atgadina priekšējo lukturu formu, liekot auto izskatīties platākam. Pavisam īpašs ir auto nakts apgaismojums, kas rada homogēnu virsmu- tiek izgaismoti ne tikai gaismas elementi, bet arī viss panelis. Tas nozīmē, ka naktī viss ir saskatāms tikpat labi, kā dienā.
Ieskatoties salonā, redzams, ka arī logu un durvju dizainā esam izmantojuši spēcīgas līnijas un ļāvušies spēlēties ar izmēriem. Aizmugurējie sēdekļi veidoti kā divi atsevišķi sēdekļi, kas ļauj aizmugurē sēdošajiem izbaudīt tādas pašas izjūtas kā autovadītājam un blakussēdētājam, atstājot pietiekami daudz vietas kājām un galvai.
Ir kāda lieta, kas SCIROCCO būt īpašam- iekāpjot auto, Jūs secināt, ka sēžat ļoti zemu. Viss veidots ļoti atbilstoši. Šeit ir VOLKSWAGEN neraksturīgi plakans priekšējais logs, saukts par “novērošanas lūku”, kas ļauj Jums pilnībā koncentrēties tieši uz ceļu. Arī sānu logi ir ļoti plakani. Kopumā ņemot, auto šķiet perfekti veidots- kā ideāli pašūts uzvalks." 22.05.2008.gadā leģendārajā GTI sanāksmē pie Vertera ezera tika prezentēta jaunā "SCIROCCO" 325 ZS sacīkšu versija ar nosaukumu GT24.
"Scirocco GT24" jaudu gūst no divu litru dzinēja: 16 vārstu tiešās iesmidzināšanas dzinējs ar turbīnu un starpdzesētāju maksimālo griezes momentu, kas ir 340 Nm, sasniedz jau pie 2100 apgriezieniem minūtē. Pārnesumu pārslēgšana tiek veikta ar divsajūgu tiešās pārslēgšanās transmisiju (DSG).
Reklāma
Reklāma
Reklāma
6 2 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000
BACK TO FUTURE
2 0 atbildēt
Hmm, kāds var pateikt, no kurienes radusies tā leģenda, ka VR6 ar 2 vārstiem uz podu esot par maz griezes pie zemiem RPM? Tas ir pretrunā gan loģikai, gan pāris dyno izdrukām, kas netā figurē.
2 0 atbildēt
epg avatarsepg
vai ta viņam pašam bija jāizdomā jauna vw scirocco vēsture? :)
1 0 atbildēt
nevajadzēja man pardot savu mk2 emotion emotion
1 0 atbildēt
smuki auto :)
1 1 atbildēt
jomajomajomajomajo , tāāā gribu corrado par pirmo mašīnu , neko citu nevaidzētu , tik ļoti patīk ! Un tā skaņa arī ir perfekta , gluži kā klasiska super-mašīna , tikai samērā lēta
1 1 atbildēt
te puse ir corrado
0 0 atbildēt
Apraksts varēja būt mazāks.! :D BEt poh ir labi! :))
0 1 atbildēt
Geeno, mes visi protam nokopēt no wikipēdijas! :)
0 2 atbildēt