Amerikāņi, protams, ir tauta, kam raksturīga tieksme uz pārmērībām, taču tas, ko DaimlerChrysler izripināja 2003. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autošovā Detroitā, lika noelsties pat daudz pieredzējušiem žurnālistiem.
Iedomājieties Dodge Viper. Leģendāru amerikāņu sporta mašīnu ar 8,3 litru tilpuma desmitcilindru alumīnija dzinēju, kas spēj attīstīt 500 ZS jaudu pie 5600 apgr./min. un griezes momentu 712 Nm pie 4600 apgr./min. Pats par sevi jau ir iespaidīgi, vai ne? Un tagad iedomājieties tikai šo vienu pašu dzinēju, kas uzlikts uz diviem dubultriteņiem. Tas arī ir Dodge Tomahawk. Visu motociklu motocikls.
Pašlaik tas ir tikai konceptuāls modelis. Chrysler sludina, ka “šī mehāniskā skulptūra satricina visu līdzšinējo domāšanu par to, kādam jābūt transportlīdzeklim”. Spridzeklis sver 680 kilogramus, tam, kā jau minēts, ir desmitcilindru 500 ZS dzinējs ar manuālo divātrumu ātrumkārbu, un tā uzrāviens līdz 100 km/h ir 2,5 sekundes. Maksimālais ātrums pagaidām vēl nav droši zināms, taču, pēc Chrysler teiktā, aparāts spēj sasniegt 670 km/h. Puse no skaņas ātruma, starp citu. Kur nu japāņu vai itāliešu superbaikiem tikt līdzi! Interesantākais ir tas, ka Chrysler tai pašā autošovā lika saprast, ka var ražot Tomahawk nelielās sērijās. Nekāda informācija par galīgo lēmumu un ražošanas termiņiem izpausta netika. Noskaidrots vienīgi tas, ka tiks izlaisti ne vairāk kā 100 šādi motocikli un katrs no tiem maksās 250 000 dolāru.
Tas, ka kāds spēs tādu raķeti nopirkt, ir pilnīgi skaidrs. Nav skaidrs vienīgi tas, kur ar to varēs braukt. Ne jau nu uz veikalu pēc maizes. Tādam agregātam pat kurš katrs autobānis vis nederēs, bet pilnu ātrumu praksē būs iespējams sasniegt vienīgi uz izžuvuša sālsezera. Nerunājot nemaz par to, ka braucējam galvā būs tikai tas, kā noturēties, bet par apkārtskatīšanos minēt būtu pagalam nenopietni... Toties superekstrēmistiem milzīga adrenalīna deva garantēta.