Dzīvoja reiz mans draugs,kuram sanāca nopirkt 1995 gada volvo 940. Kaut arī pēc skata un ietilpības, tas vairāk atgādina šķūni uz riteņiem un papildus B kategorijai, līdzi jāvadā arī būvatļauja,lai to milzeni varētu kautkur noparkot, iemesls tā iegādei ir ļoti vienkāršs un sastāv no divām daļām- pirmā= draugam ļoti patīk Volvo kā suga. Pieņemu ka fetišs vai kautkas uz to pusi. Otrā daļa ir mazliet loģiskāka- pēdējais no volvo,kurš nāk ar aizmugures piedziņu(un bloķējošo tiltu)+ turbo motors(2.3litri ,8vārsti).
Bet kā jau zināms- dubults neplīst, tāpēc ātri vien tika iegādāts donor_auto un sākts izķidāt,jo priekš šī projekta bija vajadzīgs motors un mazliet dzīvāka turbīna ar ko eksperimentēt(kanālu pulēšana, 16vārstu galvas uzlikšana un pārējās neķītrās volvistu fantāzijas). Tad nu pie darba ķēros es, jo mašīnu tehniskā puse man ir diezgan tumša bilde, bet kautkādu gaismu,kā lietas jādara, es spēju ieviest, pielietojot cigaretes un skaidri izteiktas norādes,kas un kā darāms. Pārējais apraksts bildēs :).
Volvo 940 projekts33
Viss sākās ar darba vietas sagatavošanu- brīvā dabā ir ekstrēmāk un tā dara īsti vīri... bez garāžas un bedres un pacēlāja u.t.t.
Volvo jaukšana sākas no priekšpuses,jo galvenā interese cilvēkam bija radusies par motoru un kārbu. Izcelts jaunais, tikko no vācijas pasūtītais radiators .
Intercooleris,kurš pēc izmēriem atgādināja bišu stropu.
Par cik nolēmu,ka savas rokas esmu pietiekami smērējis, liku censoni pie darba, norādot kas un kā darāms. Pats ieturēju drošu distanci,jo vecas skrūves kas negrib nākt vaļā, katrā automīlī pamodina mazo halku.. Tad ir bīstami dzīvībai atrasties pārāk tuvu šādam cilvēkam.
Mūsu laikapstākļi bija lieliski- no zilām debesīm,pāris minūšu laikā nebija ne miņas,bet ciemos atnāca lietus mākoņi ar visu lietu. Ātri tika samenedžēts pretizlīšanas aizsarglīdzeklis,kas pasargāja no lietus,bet arī samazināja gaismas daudzumu par aptuveni 95%.
Nesmieties- Volvo Joga ir ļoti noderīga pacietības un spēka trennēšanai! Dzirdēts ka īsti entuziasti,šādā pozā ir spējīgi palikt pat vairākas stundas.
Kad beidzot +/- visi sīkumi bija atvienoti, ķērāmies pie izcelšanas,bet vot skāde- steigā bijām aizmirsuši par ''trijkāji''. Nācās improvizēt.
Baļķis- made in Latvia. Makgaiverenes nebija,tāpēc nācās izlīdzēties ar mazāk izturīgu dzelteno buksēšanas siksnu.
Kā jau uzraugs,atradu vēlvienu palīgu,kas palīdzēja inspicēt,vai viss tiek izdarīts pareizi un palīdzēja arī pašā izcelšanā.
Beidzot izņemts motors. Pēc rūpīgas pārbaudes (~15sekunžu garumā), bija skaidrs,ka sajūgs ar kurvi ir metams ārā, bet pats bloks ir tīri o.k stāvoklī. Priekš testa objekta, motors ar visiem pārējiem loriņiem atbilda visām NCAP 5 zvaigznēm un tika atzīts par labu esam.