Lielāka jauda un griezes moments nodrošina daudzas priekšrocības, bet lielākais sasniegums ir tas, ka „Volvo” inženieriem izdevies to panākt, samazinot izplūdes gāzu koncentrāciju un nepalielinot degvielas patēriņu.„Vienkārši palielināt jaudu ir viena lieta, bet nodrošināt jaudas pieaugumu, nepalielinot izplūdes gāzu koncentrāciju un degvielas patēriņu, ir daudz grūtāks uzdevums,” norāda Henriks Lindebergs, jaunā „D16G” motora galvenais projekta menedžeris.
Tika izvirzīta noteikta prasība, ka jaunajam kravas automobilim jāatbilst „Euro 5” izplūdes gāzu toksiskuma prasībām, kas stāsies spēkā no 2009.gada 1.oktobra. Tas nozīmēja, ka slāpekļa oksīdu koncentrācija bija jāsamazina vismaz par 40 procentiem.„Volvo” inženieriem bija jāatrisina klasiska dilemma: lai samazinātu degvielas patēriņu, nepieciešams nodrošināt iespējami efektīvāku degvielas sadegšanu motora cilindros. Taču tas vienlaikus izraisa slāpekļa oksīdu daudzuma palielināšanos motora izplūdes gāzēs. Lai atrisinātu šo problēmu, bija nepieciešams palielināt izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmas tilpumu. Motora pilnveidošanas un uzlabošanas pasākumi lielākoties saistīti ar dažādu procesu optimizāciju, sākot ar uzlabojumiem degvielas iesmidzināšanas sistēmā un beidzot ar izmaiņām izplūdes sistēmā. Katrs uzlabojums ļoti rūpīgi jāapsver, lai gala rezultāts būtu iespējami augstvērtīgāks.Tā kā „Volvo FH16” paredzēts kravu pārvadāšanai vissmagākajos ekspluatācijas apstākļos, kravas automobilis tika pārbaudīts atbilstošos reālos darba apstākļos, kurus daudzi nosauktu par ekstremāliem.
„Jaunie „Volvo FH16” tika izmēģināti garos un grūti izbraucamos Austrālijas tuksnešu ceļos, ar tiem tika pārvadāti kokmateriāli Zviedrijas ziemeļu rajonos ļoti zemu temperatūru apstākļos, kā arī tie tika pārbaudīti akmeņainos kalnos 3’600 m augstumā virs jūras līmeņa,” skaidro Henriks Lindebergs.
Rezultāti runā paši par sevi. Projekta grupa pilnībā izpildījusi izvirzītos uzdevumus. Jaunais „Volvo FH16” ir kļuvis ne tikai par visjaudīgāko kravas automobili pasaulē, tas atbilst arī „Euro 5” normatīvu prasībām. Un, kas nav mazsvarīgi, tam ir ļoti konkurētspējīgs degvielas patēriņš.