local-stats-pixel

Visjaudīgākais kravas automobilis pasaulē18

26 0
Ar 700 zirgspēku un 3150 Nm dzinēju aprīkotais „Volvo FH16” ir pasaulē visjaudīgākais sērijveida kravas automobilis. Tā „D16G” motors izveidots, pilnveidojot „Volvo” iepriekšējo 16-litrīgo 660 ZS motoru. Jaudas paaugstināšana par 40 ZS ļāvusi „Volvo Trucks” kļūt par pirmo kravas automobiļu ražotāju pasaulē, kas sasniedzis 700 ZS jaudas robežu.Lielāka motora jauda, tīrākas izplūdes gāzes un nemainīgs degvielas patēriņš. Par jauna modeļa izstrādi „Volvo Trucks” inženieri vienojās 2006.gada pavasarī – triju gadu laikā jāizstrādā un jāizveido pasaulē visjaudīgākais kravas automobilis, nepārsniedzot pieļaujamo atgāzu toksiskumu un nepalielinot degvielas patēriņu.
Lielāka jauda un griezes moments nodrošina daudzas priekšrocības, bet lielākais sasniegums ir tas, ka „Volvo” inženieriem izdevies to panākt, samazinot izplūdes gāzu koncentrāciju un nepalielinot degvielas patēriņu.„Vienkārši palielināt jaudu ir viena lieta, bet nodrošināt jaudas pieaugumu, nepalielinot izplūdes gāzu koncentrāciju un degvielas patēriņu, ir daudz grūtāks uzdevums,” norāda Henriks Lindebergs, jaunā „D16G” motora galvenais projekta menedžeris.
Tika izvirzīta noteikta prasība, ka jaunajam kravas automobilim jāatbilst „Euro 5” izplūdes gāzu toksiskuma prasībām, kas stāsies spēkā no 2009.gada 1.oktobra. Tas nozīmēja, ka slāpekļa oksīdu koncentrācija bija jāsamazina vismaz par 40 procentiem.„Volvo” inženieriem bija jāatrisina klasiska dilemma: lai samazinātu degvielas patēriņu, nepieciešams nodrošināt iespējami efektīvāku degvielas sadegšanu motora cilindros. Taču tas vienlaikus izraisa slāpekļa oksīdu daudzuma palielināšanos motora izplūdes gāzēs. Lai atrisinātu šo problēmu, bija nepieciešams palielināt izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmas tilpumu. Motora pilnveidošanas un uzlabošanas pasākumi lielākoties saistīti ar dažādu procesu optimizāciju, sākot ar uzlabojumiem degvielas iesmidzināšanas sistēmā un beidzot ar izmaiņām izplūdes sistēmā. Katrs uzlabojums ļoti rūpīgi jāapsver, lai gala rezultāts būtu iespējami augstvērtīgāks.Tā kā „Volvo FH16” paredzēts kravu pārvadāšanai vissmagākajos ekspluatācijas apstākļos, kravas automobilis tika pārbaudīts atbilstošos reālos darba apstākļos, kurus daudzi nosauktu par ekstremāliem.
„Jaunie „Volvo FH16” tika izmēģināti garos un grūti izbraucamos Austrālijas tuksnešu ceļos, ar tiem tika pārvadāti kokmateriāli Zviedrijas ziemeļu rajonos ļoti zemu temperatūru apstākļos, kā arī tie tika pārbaudīti akmeņainos kalnos 3’600 m augstumā virs jūras līmeņa,” skaidro Henriks Lindebergs.
Rezultāti runā paši par sevi. Projekta grupa pilnībā izpildījusi izvirzītos uzdevumus. Jaunais „Volvo FH16” ir kļuvis ne tikai par visjaudīgāko kravas automobili pasaulē, tas atbilst arī „Euro 5” normatīvu prasībām. Un, kas nav mazsvarīgi, tam ir ļoti konkurētspējīgs degvielas patēriņš.
Reklāma
26 0 18 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 18

0/2000
Navigator Tu esi dumjsh vai izliecies? Taa mashiia ir taisiita atrumam ne? Ej pielaid savu opeli un brauc. Vinji bez ierobezotaaja iet kjipa 160 bet nu kaada vinjam ir stabilitaate pie taada atruma? Un bremzeeshanas celjsh arii droshka ir taa neko.
4 0 atbildēt
Ieksha salons ir vnk super ;)
3 0 atbildēt
Zviedru tērauds īstam tālbraucējam.
3 0 atbildēt
Es arī tādu gribu !
3 0 atbildēt
kads zin cik sitadam ir tas degvielas paterins?
2 0 atbildēt
klau tie 700 zirgi ir neka stas domats tikai serij veida razoshanai ir tadi pa 1000 zirgiem volvo bet buve tos dazos ekszemplaros !! ieskau paskatities firmu TREBERG ari labie smagie ar volvo detaljam !!!
2 0 atbildēt
auto uz goda,laba manta arii bez visiem 700 zirgiem!...domaaju ka tas ir labaakais europas auto...vieniigais konkurents volvo ir Scania,bet paareejie brendi kaa DAF,IVECO,RENAULT veel ilgi taadu statusu nesasniegs un tik uzticamu auto neuzbuuvees...
2 0 atbildēt
es tur gibetu dzivot
2 0 atbildēt
Anoniimais gan vareetu savu mutiiti patureet turpat kur vinja shobriid atrodaas ne?
2 0 atbildēt
kapēc man viss teksts ir sarkana krāsā ? Mašīna ir baigi iespadīga
2 0 atbildēt
Vot kravinieks.
2 0 atbildēt
salons interesants
2 0 atbildēt
vienmēr paticies volvo
2 0 atbildēt
Tā neko salons...
2 0 atbildēt
aa vairs nav sorry
1 0 atbildēt
Betmens gan ir liels dirsejs ,ne.
1 2 atbildēt
daudz speka bet ne jau atruma :D
0 4 atbildēt
SUUUUDS
0 4 atbildēt