Runājot par ātrajiem pārvietošanās līdzekļiem, mēs diez vai iedomājamies par velosipēdu. Bet francūzis Fransuā Žisī nolēma izlabot šo vēsturisko netaisnību. Viņš uzkonstruēja speciālu velosipēdu, ar kuru spēja uzstādīt ātruma rekordu – 333 km/h
Runājot par ātrajiem pārvietošanās līdzekļiem, mēs diez vai iedomājamies par velosipēdu. Bet francūzis Fransuā Žisī nolēma izlabot šo vēsturisko netaisnību. Viņš uzkonstruēja speciālu velosipēdu, ar kuru spēja uzstādīt ātruma rekordu – 333 km/h
Iepriekšējais rekords velosipēdam ar dzinēju bija 268 km/h un tas tika uzstādīts 1985. gadā.
Rekordbrauciens tika veikts sacīkšu trasē Francijas dienvidos. Velosipēdists vajadzīgo ātrumu sasniedza 4,8 sekundēs. Sacīkšu automobīlis „Ferrari”, kurš sacentās ar Fransuā, uz velosipēda fona izskatījās kā īsts bruņurupucis.
Lai sasniegtru šādu rezultātu, Fransuā savam velosipēdam uzmontēja reaktīvo dzinēju. Kā degviela tika izmantota koncentrēta 90 % ūdeņraža pārskābe, kura sudraba katalizatora ietekmē strauji sadalās par ūdeni un skābekli, kas dzinēja kamerā rada ļoti augstu spiedienu.
Interesanti, ka Fransuā agregātam tomēr ir pedāļi. Citādi šo konstrukciju nevarētu saukt par velosipēdu. Vēl vairāk, vīrietis periodiski pārvietojas, minot pedāļus, bet tikai tad, ja nekur nesteidzas.
Tāds sviests, to reaktīvo dznēju var piekabināt kaķim uz muguras un afišēt kā ātrākais kaķis pasaulē. Tiešām neiebraucu, kas tur tāds, ja ritenis = tikai un vienīgi izskats. Piekabini to dzinēju da jeb kam un pataisi par ātrāko pasaulē, lauz rekordus un savāc piķi par ginesa rekordu.