Bavārijā bāzēta un daudzu lietotāju iemīļota kompānija BMW uzsāks opciju pārdošanu ar abonēšanas iespējām.
Šajā jomā BMW seko Tesla piemēram, bet nav vēl skaidrs, kurp šis ceļš novedīs vācu kompāniju.
Vēlies mašīnā ieslēgt sēdekļu apsildi? Maksā! :D5
Tesla automobiļi ir piemērs daudziem auto industrijas gigantiem - dēļ savas "savlaicības", inovācijām un pat dēļ sava biznesa modeļa.
Kā reiz tas piedāvā ieslēgt, atslēgt vai uzlabot daudzas funkcijas par papildus samaksu. Līdzīgu pakalpojumu modeli vēlas ieviest arī BMW.
Ja Tesla vēlas papildus samaksu par salīdzinoši svarīgām vai sarežģītām opcijām, piemēram, noņemt programmas ierobežojumu el.akumulatoru ietilpībai vai autopilota ieslēgšana, tad BMW vēlas šo abonēšanas un papildus samaksas praksi izmantot daudz lielākam opciju klāstam. Līdzpat sēdekļu apsildei.
Viss darbosies līdzīgi kā "maksājumi aplikācijās".
Kompānija 1. jūlijā paziņoja, ka visi auto, kuriem ir jaunākā "operētājsistēma 7", drīz saņems atjauninājumu, kas ļaus kompānijai ieslēgt vai atslēgt dažādas automobiļa funkcijas - sākot no sēdekļu apsildes līdzpat auto vadības palīgam, piemēram, tā pati aktīvā kruīza kontrole.
Šo iespēju kompānija izmantos pakalpojumu monetizācijai.
Darbības shēma būs dažāda. Vienkāršākais veids - pakalpojumu ieslēgšana, ko pircējs sākotnēji nebija pasūtījis, bet kuru vēlētos izmēģināt. Tā varētu būt, piemēram, parasta GPS navigācija. Šis aktivācijas veids darbojas arī otrādi - nevajag navigāciju - var no tās "atrakstīties".
BMW pagaidām nekonkretizē ne mehāniku, ne cenas, nedz jauninājumu integrēšanas laiku, bet jau šobrīd ir skaidrs, ka, lai izmantotu šo biznesa modeli, kompānijai nāksies tehniskā līmenī uzstādīt ja ne visas, tad lielu daļu funkcijas visos automobiļos. Un tālāk to ieslēgšana vai atslēgšana jau būs programmlīmenī. Tas acīmredzot sadārdzinās gala iekārtu cenu, bet kompānija ir pārliecināta, ka pakalpojumu abonēšana kompensēs ražošanas izmaksas.
Automašīnas katrs nākošais īpašnieks varēs pielāgot un individualizēt opcijas pēc savas gaumes (lasi, maksātspējas).
Cik dārgas var būt BMW auto opcijas? Šeit var droši ļaut fantāzijai lielu brīvību, ņemot vērā to faktu, ka iet runa par premium klases brendu. Ir viens labs piemērs - par CarPlay atbalstu BMW automašīnā tiek prasīta vienreizēja maksa 300 USD apmērā. Šo pakalpojumu abonējot, tas maksās 80 USD/gadā.