Grūti iedomāties tādu transporta veidu, kurš, no vienas puses, atgādina autobusa un vilciena sajaukumu, bet, no otras puses, brauc pa parastiem pilsētu ceļiem. Vai tiešām tas ir iespējams? Jā, tieši tādu transporta veidu šobrīd būvē Volvo kompānija.
Grūti iedomāties tādu transporta veidu, kurš, no vienas puses, atgādina autobusa un vilciena sajaukumu, bet, no otras puses, brauc pa parastiem pilsētu ceļiem. Vai tiešām tas ir iespējams? Jā, tieši tādu transporta veidu šobrīd būvē Volvo kompānija.
Jaunais flegmanis autobusu rindās tika piedāvāts FetransRio izstādē Riodežaneiro.
Jaunais 30 metrus garais autobuss tika izveidots Brazīlijā priekš programas "Bus Rapid" - autobusu organizācija, kuras ietvaros autobusi brauc pa īpašajām autobusa joslām lielākos ātrumos. Autobusa modelis "Gran Arctic 300" tiks iekļauts Brazīlijas ātrbraucošo sabiedrisko autobusu sistemā un tiks izmantots kādā no Brazīlijas pilsētām.
Galvenā šada autobusa izveides ideja ir tāda, ka, pēc izgudrotaju runām, šis viens autobuss spēs aizvietot trīs parastos autobusus. Pateicoties tam, kopējais autobusu skaits ielās samazināsies, kas savukārt palielinās vidējo pārvietošanos ātrumu pilsētā, kā aŗī samazinās kopējo gaisā emitēto emisiju apjomu.
Ar šī jaunā autobusa izveidi nodarbojas latīņamerikāņu autobusu ražotājs "Volvo", kurš 1990-os gados jau veica līdzīgu projektu, izveidojot modeli ar dubulto artikulāciju, paredzot 270 pasažieru vietas. Gran Arctic 300 arī tiks būvēts ar divām lodveida locītavu vietām, bet tā ietilpība būs lielāka kā sākotnējā projektā - paredzamais pasažieru skaits būs 300 cilvēki.
Nekādu citu detalizētāku informāciju par gaidāmo autobusu Volvo pagaidām neatklāj. Arī autobusua iznākšanas datums ielās vēl nav zināms.
Brazīlijas autobusu darbu atvieglo izdalītas joslas un pāris priekšrocības, attiecība uz ceļu satiksmes noteikumiem. Bez tam, nereti tādiem autobusiem būvējas atsevišķas, specializētas pieturas, kurās pārbauda biļeti jau pirms iekāpšanas autobusā, tādā veidā paātrinot kopējo satiksmi ielās.
Ja tādi parādīsies Rīga - tad autobusa aizmugure bus vienā pieturā, bet priekšgals jau nākošajā.. vareni.. un kotrolieriem pa autobusu ar segwayiem būs jāpārvietojas..
Lai arī starppilsētu, bet negribētu redzēt ka pie katras otrās pieturiņas kādam vajag izkāpt.