Šajā gadījumā runa ir par «Ford» inženieru speciāli izstrādātu automašīnas izmēra piepūšamu gaisa balonu, kas patiesībā nemaz nav tik lēts. Viens šāds «piepūšamais auto» izmaksājot apmēram 10 tūkstošus ASV dolāru, jo ir izgatavots no īpaši izturīgiem materiāliem. Turklāt tam ir izmantots speciāls atstarojošs krāsojums, lai imitētu reālu automašīnas virsbūvi.
«Ford» šos piepūšamos auto izmanto, lai testētu adaptīvās kruīza kontroles tehnoloģijas, tehnoloģijas kas brīdina par iespējamo sadursmi un avārijas bremzēšanas sistēmas, faktiski visas «gudrās» sistēmas, kas preventīvi cenšas izvairīties no sadursmes ar citu automašīnu. Lai gan šīs sistēmas jau sastopamas sērijveida modeļos, inženieri turpina darbu pie to pilnveidošanas. Kā atzīst paši inženieri, tad šobrīd galvenokārt uzmanība tiek veltīta laika faktoram – lai precīzi noteiktu līdz sadursmei atlikušo laiku, kad sistēmai jāsāk darboties.
«Šīs sistēmas ir projektētas izmantojot teorētiskus laika aprēķinus, bet tos ir nepieciešams pārbaudīt praksē. Jau šobrīd esam ieguvuši visai interesantus rezultātus, kad vadītāja uzmanība tiek novērsta, lai reakcija sekotu tikai pēc elektronisko sistēmu brīdinājuma saņemšanas. Patiesībā, šie testi pierāda cik pārsteidzoši ātri pienāk sadursmes brīdis, un tas ļauj pilnībā citādi paskatīties uz šīm lietām,» atzīst Džefrijs Laja, «Ford» aktīvo drošības sistēmu izstrādes departamenta vadītājs.