local-stats-pixel

Touge8

8 1
Touge ir japāniešu vārds kas burtiski nozīmē “ceļš”. Tas attiecās uz kalnu ceļiem, kas ir šauri, līkumaini celi kuri atrodas japaņu kalnos un citās ģeogrāfiski līdzīgās vietās. Biežie pagriezieni ir izveidoti drošības pēc, lai netiktu sasniegts milzīgs ātrums kas braukšanu var padarīt bīstamu, tomēr ironiski ir tas ka šie ceļi jau divas desmitgades ir ļoti populāri starp ielu sacīkšu braucējiem. Tas tapēc ka šie ceļi ir ļoti bīstami, kā arī izaicinoši jo pa tiem braukt ir ļoti grūti. Lieki piebilst ka daudzi slaveni braucēji savas gaitas sāka tieši šeit. Ir četri galvenie sacīksu veidi šados ceļos: Kaķis un pele/pēkšņā nāve Sacīkste parasti sākas pēc pirmā līkuma, jeb pirms pirmā līkuma abi braucēji brauc lēni un paātrināties sāk tikai pēc tā. Tiek izvēlēts līderis kas brauc priekšā (pele) un sekotājs kas seko (pele). “Pele” uzvar ja tā atraujās no sekotāja, jeb ‘’kaķa’’. Sekotājs jeb ‘’kaķis’’ uzvar tad ja apdzen līderi, jeb ‘’peli’’. Ja kāds no braucējiem avarē vai tas nenovalda mašīna (nesavalda mašīnu un maina braukšanas virzienu), tad uzvar otrs braucējs. Ja pēc pirmās sacīkstes neviens neuzvar, tad abi braucēji mainās vietām, un tā līdz kāds no tiem uzvar. Šo metodi lielākoties izmanto ceļos kuri ir ļoti šauri, un apdzīt pretinieku ir ļoti grūti (vai pat neiespējami), bet ja priekšējā mašīna tiek apdzīta, tad tā automātiski zaudē. Taisni uz priekšu! Ja ceļs ir pietiekami plats, tad šī ir populārākā metode. Šoreiz mašīnas stāv viena otrai blakus un tiek dots starts, kad abi braucēji sāk sacīksti. Mēdz būt arī “handikaps”, ja mašīnas atšķirās jaudās (tam kuram vājāka automašīna, sāk braukt pirmais jebkurā laikā pēc paša izvēles, braucējs ar jaudīgāko automašīnu sāk uzreiz pēc tam). Tas kurš galā nonāk pirmais, ir uzvarētājs. Pēkšņā sacīkste Sacīkste kura sākas ieslēdzot avārījas gaismas (vai arī pamirkšķina aizmugurē braucošais). Šīs sacīkstes var tikt ieplānotas iepriekš, bet lielākoties notiek nejaušības pēc jeb ieraugot kādu citu sacīkšu auto. Tad atkarībā no ceļa platuma tiek pieņemti noteikumi (lasīt divus iepriekšējos veidus). Laiku uzbrukums jeb spoku sacīkste Sacīkste kurā brauc tikai viena auomašīna no starta līdz finišam, un pretinieks cenšās pārspēt citu braucēju laikus. Parasti ir viens cilvēks startā, un otrs finišā. Pirmais kurš atrodas startā dot ziņu kad tiek uzsākta sacīkste, un tas kurš stāv finišā uzņem laiku. Pārpratumi: Popularitātes dēļ “touge” dažkārt tiek atzīmēts jebkurš pasākums kurš saaistīts ar nelegālajām sacīkstēm, ka sir nepareizi. Vēl viena raksturīga kļūda ir asocācija ar driftošanu iekš “touge”, sacīkstēs nemēdz driftot jo ir lēnāk nekā braukt uz saķeres robežas. Dažkārt mēdz driftot lai neļautu pretiniekam izmantot noteiktas trajektorijas (triekties pretinieka mašīnā ir aizliegts). Mediji: “Touge” parādās daudz kur, bet manuprāt vienīgais ko vajadzētu pieminēt ir “Initial D” (manga un anime, bet ne filma)., jo citur touge būtību neparāda. Mans viedoklis: Manuprāt “touge” ir labākās sacīkstes jebkad. Kapēc? Vairāku iemeslu dēļ: pirmkārt tas ir ļoti interesanti un jautri. Otrkārt – šeit brauc braucēji ar normālu attieksmi un nopietniem autiņiem, nevis kā pieņemts Latvijā kur lielāka daļa nelegālajās sacīkstēs brauc ar pēdējiem sūdiem (atvainojos par izteicienu). Arī attieksme mums ir diezgan bēdīga, protams ir arī izņēmumi un nopietni cilvēki,bet… Treškārt ar naudu te nepietiek- Šīs ir sacīkstes kur vissvairāk parādās skill, te braukšanas māksla ir svarīgāka nekā jebkur citur. Pat ja tu brauc labi un ir nauda, ar to nepietiek. Šeit jāmāk arī pareizi uzlabot auto, jābut balansam, ja tā nav, tad autiņš te būs ļoti slikts. Tieši šo iemeslu dēļ labākie japānas braucēji nāk tieši no touge, nevis tie, kuri no bērnības brauc ar kartingiem vai kaut ko tamlīdzīgu. Latvijā nav kalnu, bet tomēr ir vietas kas līdzinās touge un par tām varētu arī uzrakstīt nākotnē. Vēl es gribētu pieminēt to ka šīs sacīkses manā uzskatījumā neapdraud civilos iedzīvotājus, tapēc ka sacīkstes notiek naktīs (lielākoties) un visiem braucējiem ir iestrādājies refleks viena mirklī mainīt trajektoriju ja pretī brauc kāda automašīna, tapēc pat neticamās situācijās viņiem sanāk izbēgt no sadursmēm. Kā jau minēju viens no nākamajiem rakstiem varētu būt par “touge” vietām latvijā. Ir doma uzrakstīt arī par “touge” kultūru visā pasaulē. Šis bija tikai pavisam maziņš ieskats par “touge” aprakstot tikai galvenos principus, tapēc lai visu izstāstītu būs nepieciešami vēl daudzi citi raksti ;). Informāciju ņēmu no Wikipedia(tulkoju pats), kā arī papildināju ar savām personīgajām zināšanām.
P.S Atvainojos par kļūdām, man datoram kvaliatūra slikti strādā.
Reklāma
Reklāma
Reklāma






8 1 8 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://www.finalc.tk
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 8

0/2000
filma vispaar ir sviests, tur visos liikumos vinji gaaja ar durviim pa prieksu
3 0 atbildēt
ltniksgt - ja būtu lasījis, zinātu ka ir gan manga, gan anime, gan filma. Man piemēram filma nepatīk, jo viņa ir bērnešķīga, un neparādas touge būtību, filmā arī mēdza driftot. Tas tapēc ka licenzi nopirka amerikāņi, kuri kā vienmēr sataisa lai izskatās smuki, bet no realitātes tur ir nulle. Storyline arī pārtaisīts. FauDZ - Jā, kaut kas līdzīgs tur ir. Grid man nepatīk jo tā ir arkāde, bet tā spēlei nav ne vainas.
2 0 atbildēt
Piekrītu Kuccenam ;)
2 0 atbildēt
Labs raksts! Obligāti uzraksti arī par tiem Touge spotiem Latvijā! :)
2 0 atbildēt
Initial D filma ir sviestaina, bet Animes seriāls gan ir labs...
2 0 atbildēt
tas man uzreiz atgadina GRID pro touge xDD
1 0 atbildēt
Jap, nevaru sagaidīt piekto sezonu, pats sāku lasīt mangu jo tur jau daudz kas no piektās sezonas ir ;)
0 0 atbildēt
Initial D ir labs. Bet ne filma. To es uzskatu par parodiju no Initial D. Labs raxts, bet gribu oponet par to drošību - Lai arī kāds būtu skils un lai arī cik maz braucēju uz ceļiem būtu naktīs, tomēr rīkojot gonkas uz nepārredzamiem un ceļu satiksmei atvērtiem ceļiem VIENMĒR pastāv risks ietriekties kādam purnā. Fizika ir fizika un ja viņi cīnās nopietni, tad viņi brauks no malas līdz malai un citu trajektoriju viņi gribot nevarēs paņemt. Savukārt, ja viņi atstāj rezervi, tad tā vairs nav nekāda spraigā sacīkste uz braucēju spēju un riteņu saķeres robežas. Anyway, + no mainis.
0 0 atbildēt