konceptuālu ekoloģiski tīro un sportisko automobili „BMW Vision
EfficienctDynamics Concept”, kas plašākai publikai tiks prezentēts
septembrī Frankfurtes autoizstādē. Prototips aprīkots ar hibrīda spēka
agregātu, kas apvieno dīzeļdzinēju un divus elektromotorus ar litija
polimēra akumulatoriem.
„BMW Vision EfficienctDynamics Concept” kupeja ar 2+2 sēdvietu formulu
demonstrē „BMW ActiveHybrid” tehnoloģiju un sportisku automobiļu
nākotni, kas nodrošina pirmšķirīgu dinamiku ar tajā pašā laikā ļoti
ekonomisku un ekoloģiski tīru spēka agregātu.
„BMW” prototips aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kas apvieno
1,5-litru trīscilindru turbopūtes dīzeļdzinēju (163 ZS, 290 Nm) un
divus elektromotorus – pa vienam uz katras riteņu ass. Pilnpiedziņas
automobiļa kopējā jauda sasniedz 356 zirgspēkus, bet maksimālais
griezes moments – 800 Nm.
Kā norāda autoražotājs, tad „BMW Vision EfficienctDynamics Concept” no
vietas līdz 100 km/h spēj paātrināties 4,8 sekundēs, bet tā maksimālais
braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Šādi
raksturlielumi salīdzināmi ar sportisko „BMW M3” modeli. Tomēr
atšķirībā no tā, koncepts ir ekoloģiski tīrāks, uz nobraukto kilometru
izplūdē radot vien 99 gramus CO2, kā arī krietni ekonomiskāks, jo
vidēji patērē 3,76 litrus dīzeļa uz 100 km.
Tā kā „BMW Vision EfficienctDynamics Concept” ir hibrīds, ko iespējams
uzlādēt arī no tradicionālās mājsaimniecības elektrorozetes, tad tas
spējīgs braukt tikai ar elektromotoru vilkmi. Bez atkārtotas uzlādes
prototips var nobraukt aptuveni 50 kilometru, bet tā uzlādei no Eiropas
standarta elektrotīkla (220V, 16A) būs nepieciešamas vien divarpus
stundas. Turklāt litija polimēru akumulatori tiek lādēti arī braukšanas
laikā no bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmas un dīzeļdzinēja.
Arī citās jomās konceptam izmantotas vēl nebijušas inovācijas.
Piemēram, salonā ir trīsdimensiju „Head-Up” projicēšanas ekrāns ar
primāro mērinstrumentu rādījumiem. Durvju logi un panorāmas jumts
izgatavots no polikarbonāta stikla, kas automātiski aptumšojas spilgtas
gaismas gadījumā.