Sveiki spoki.
Šoreiz esmu sagatavojis rakstu par vienu no muskuļauto leģendām. Dodge challanger. Šis amerikānis ir visvecākais no iepriekš apskatītajiem pontiac firebird, ford mustang, dodge charger, ford gran torino.
Sveiki spoki.
Šoreiz esmu sagatavojis rakstu par vienu no muskuļauto leģendām. Dodge challanger. Šis amerikānis ir visvecākais no iepriekš apskatītajiem pontiac firebird, ford mustang, dodge charger, ford gran torino.
1959. gadā ierūcās pirmā challanger motors. Šis auto maksāja sākumā 2.2 tūkstoši ASV dolāru. Ja nemaldos, tad par 100 dolāriem varēja pie Ala Kapones pasūtīt slepkavību. 10 dolāri maksāja zila acs izvēlētam cilvēkam, protams ne jau prezidentam, bet parastam rajončika čalim. Piemaksājot naudiņu varēja iegūt daudz foršu fīču, kā piemērām baltmalu riepas, kas tajā laikā bija lielā topā, aizpildītos diskus, kūlīgāku salonu un tamlīdzīgas lietiņas. Kā jau visi tā laika muskuļauto, arī šim iekšā rūca V8. Dodge nemin kāds auto tika izmantots kā bāzes auto, taču auto lietpratēji norāda dodge cornet 4 paaudzi. Lai nu kā tas bija viens varens luksusklases muskuļauto.
Pāris gadus dodge papriecājās par challanger panākumiem un tad noņēma no ražošanas, jo nekas superpuper veiksmīgs no tā modeļa neiznāca. Pēc kāda laiciņa iznāca ford mustang, un chevrolet camaro. Nu dodge koda pirkstos. Viņi izdomāja atjaunot challanger modeļu līniju, kā atbildi abiem diviem iepriekš minētajiem auto. Dodge izdomāja challengeru uzreiz uztaisīt tauta patīkamāku un atteicās no vēl neidibinātām tradīcijām. Dažos modeļos parādījās jau I6 dzinēji. Tomēr lielākā daļa no challengeriem bija V8 motors.
Starp citu vai jūs nesaskat attālas līdzības starp otrās paaudzes dodge challanger un pirmās paaudzes dodge charger. Pie abu auto eksterjera rasēšanas dēļa ir sēdējis viens un tas pats cilvēks. Iespējams tieši tāpēc arī jūs redzat minimālu līdzību. Otrās paaudzes challenger tika pārdots ap 150 tūkstoši eksepmlāru. Tajos gados ford mustang apmēram tik daudz eksemplāru pārdeva vienā gadā cik dodge 4 gados.
Varbūt tieši tāpēc arī pēc otrās paaudzes dodge izdomāja pārtraukt šī modeļa ražošanu
Dodge manuprāt pasaulē laida trešo paaudzi, jo bija zaudējusi savu muskuļauto flagmani - dodge charger. Tas bija kļuvis par luksusklases auto. Nu bet, jopcikbumbiņ, arī šis auto nebija labāks par charger. I4 dzinējs, golfos tādu liek, nu ne jau muskuļauto. Arī pēc šī modeļa tika pārtraukta ražošana.
Šo auto neviens pat neidomājās likt muskuļauto klasē. Tas bija kompaktlases auto ar muskuļauto vārdu
Pēc kāda laika dodge atkalīt sadomāja laist pasaulē challengeru. Šoreiz ar stingri iedibinātajām muskuļauto tradīcijām - V8 un V6. Arī virsbūve, ja labi ieskatās atgādina otrās paaudzes challengeru. Hops, tiklīdz atgriezās pie tradīcijām ,jau 330 tūkstoši challengeru ir pārdots ceturtās paaudzes laikā. Jaunie ceturtās paaudzes autiņi izskatas tik kool, ka manuprāt ceturtās paaudzes laikā tiks pārdoti vairāk nekā 500 tūkstoši muskuļauto eksemplāru.
Dodge challenger ir ne tikai veiksmīgs ielas auto, bet arī veiksmīgs sacīkšu auto. Skat pat nascar piloti ir izvēlējušies šādus auto. 1970 gada Challenger ir piedalījies arī TRANS-AM sacīkstēs.
Vai vari atpazīt kas šī ir par filmu? Man pēkšņi izskrēja no galvas. Dodge challenger ir filmējies arī "leģendā par Billiju Džīnu" Iespējams, otrās paaudzes dodge challenger līdzības ar pirmās paaudzes dodge charger, daudzi uzskata, ka challenger ir filmējies arī hazardas brašuļos un ātrs un bez žēlastības. Taču abās ieppriekšminētajās filmās "dodge challenger" patiesībā bija dodge charger
Ceru ka jums patika šis raksts. Komentāros rakstat nākošos auto, kurus gribat redzēt šajā rakstu sērijā
Iepriekšējie raksti
Challingers ir zīmīgs filmā ''Vanishing Point'', gan vecajā, gan ''jaunajā'' filmas versijā.