čau spok. Šoreiz tu šajā rakstā lasīsi par mini autmašīnām. Manurpāt viņas visas izskatas vienādi, tāpēc arī raksts būs par visu firmu, nevis par kādu konkrētu modeli. Paldies Sudrabam par ideju.
Slavenas mašīnas #146
Šī britu ikoniskā mašīna piedzima 59. gadā. Mini savu dzīvi sāka kā ikdienišķs modelis austin firmā. Nē, austin martin ar austin nav nekādi saistīts. Pašā sākumā firmai austin ļoti konkurēja par mini modeli ar firmu Morris. Lai gan abi iepriekš minētie uzņēmumi bija apakšuzņēmumi britu motorkompānijai.(BMC). Mini pirmā paaudze aptvēra diezgan lielu laika periodu - no 59 - 67. gadam. mini savu dzīvi sāka kā parasts auto, bet jau pēc dažiem gadiem kļuva par britu nacionālu auto. Jau gadu pēc izlaišanas šis auto bija iekarojis filmu režisoru un slavenību sirdis. Britu policija katram savam civilās drēbēs ģērbušiem policistam nopirka mini automašīnu. Manuprāt šis auto atspoguļo britu dzīvesveidu tik pat labi, kā divstāvīgie, sarkanie autobusi, melnā tēja un "bigbens".
Kādēļ domāt jaunu dizainu mini, ja iepriekšējais dizains vēl ļoti labi atbilst modei un ir iekarojis tautas sirdi? Tieši tā nodomāja mini rasētāji, un lai varētu ieviest jaunu paaudzi izmainīja biku interjeru. Tomēr cik ta ilgi dzīvosi uz veciem lauriem. Otrā paaudze nodzīvoja vien 3 gadus. Jau 1970. gadā noripoja trešās paaudzes pirmais mini. Lai gan pamatmodeli mini nolēma neizmainīt, tas izdeva virkni uz mini bāzes veidotus modeļus. Gan minivanus, gan hečbekus, gan džipveidīgus radījumus, pat pikaps ir tapis un mini bāzes.
Paralēli visiem hečbekiem, džipiem, busiņiem un pikapiem, mini izlaida arī clubman sēriju. Visur īstas flegmas. Viņu pārdošanās reitingi cēlās tik lēni, ka mini izlēma vienkārši noņemt nost no ražošanas. Arī uzrāviena ziņā bija īstas flegmas. maksimālais ātrums bija 140 km/h. 4cilindru motors ar 1 litra tilpumu. Tomēr lai vai kāda flegma bija šis auto, līdz ražošanas beigām paspēja laist apritē apmērām 550 tūkstošus modeļus.
Trešā mini paaudze izskatījās šādi. Uz mata kā pirmējās. Rasētāji stāsta ka ir lielākas durvis. Lai nu kā šī paaudze arī bija ilgdzīvotāja. Nodzīvoja par 4 gadiem ilgāk nekā otrā paaudze.
Atkal nekādas būtiskas atšķirības neiviesuši, mini rasētāji pasaulē laida ceturto mini paaudzi. Manam brālim, ir kafijas automāts, kurš, tāpat kā mini, savu dizainu praktiski nav mainījis no ražošanas iesākumiem. Gluži kā lada, perfekts no iesākuma. BMW, mercedes, ford, dodge, toyota, nissan un citas populāri auto brendi var mācīties kā ražot perfekta dizaina auto.
šis auto bija tiešām stūrgalvīgs. Pavisam tika izlaistas septiņas mini paaudzes, līdz tika ieviestas maziņas, jūtamas izmaiņas mini ārējā izskatā. Protams, laikam ejot, tika mainīts salons. Pielāgots braucēja ērtībām. Tika sekots arī drošības standartiem. Tika pievienoti gaisa spilveni u.t.t. Pēdējais mini mohikānis izgāja 2000. gadā. nesaņēmis nekādas būtiskas izmaiņas. Gluži kā samsung izrīkojās ar nokia, tā pat BMW izrīkojās ar mini. Savus pēdējos gadus, gluži kā nokia mini nelaida apgrozībā nekādus izcilos autiņus. Taču viņus pirka un pirka un pirka. Kāpēc? Jo tāda bija tradīcija - ja tu esi kārtīgs vidusmēra brits, tavs auto būs mini. Starp citu pēdējās paaudzes(7) mini izdomāja jaunu atšķirību, kas ļoti labi raksturo mini. Gluži kā mustangam divas svītras pāri visai virsbūvei, arī mini bija svītras. Divas un ļoti bieži rūtots jumts, vai arī ar anglijas karogu. Tādi ir populārākie mini krāsojumi.
ko līdz bmw pārņēma mini tā uzreiz atsākās tā pati dzīvība kas bija vēl otrās paaudzes laikā. Tika izlaisti gan džipi, gan hečbeki, gan coupe , gan kabrioleti. Par busiņiem un pikapiem gan neko vēl neesmu dzirdējis. Tika atsākta arī clubman sērija, bet neveiksmīgs paliek neveiksmīgs. arī bmw nolēma ar clubmaniem nečakarēties un jau 2014. gadā clubman slēdza ciet uz, domājams, visiem laikiem. Pašlaik bmw ir laidis pasaulē sekmīgas trīs paaudzes, bet tas jau ir cits stāsts. Mini nomira 2000. gadā.
Lai gan mini tika uzskatīts par mašīnu kura paredzēta Londonas steidzīgajiem cilvēkiem, mini izdomāja par savu mašīnu paņemt kāda vēl steidzīgāku cilvēku grupa, nekā londonieši. Pirmais no šīs grupas bija kāds soms. Ar šo mašīnu viņš izcīnīja pirmo mini uzvaru rallijā. Pēc tam mini sevi pierādīja kā ne tikai londonas burzmai paredzēta mašīna, bet arī kā viena no visveiksmīgākajām rallija mašīnām.
Kāds no mini ražotājiem ir uzstādījis arī drošības rekordu šai mašīnai. Viņš ir teicis, ka viņa laikā visi rūpnīcas komplektācijas mini ir viegli stūrējami, ar asām bremzēm. Vienvārdsakot būvēti tā, lai ja mini avarētu ta būtu paša šofera vaina.
Ceru ka jums šis raksts patika. Tu jau zini kas jādara, ja iešaujas prātā kāda forša mašīna kas noteikti pelnījusi būt šajā rakstu sērijā, vienkārši raksti komentāros.
Iepriekšējie raksti -
DeLorean DMC-12(atpakaļ nākotnē)
Droši raksti arī kādus ieteikumus.