Sveiki spoki. Šoreiz slaveno mašīnu sērijā ir ienācis auto, kuram šeit vajadzēja būt jau sen. Manuprāt viens no visveiksmīgākajiem un arī vispārdotākajiem modeļiem auto vēsturē. Volkswagen Golf.
Slavenas mašīnas #1211
1974. gada maijā vw(volkswagen) prezentēja pirmās paaudzes golf. Golfs tika projektēts kā turpinājums wolkswagen beetle. Šis golfs uzreiz iekaroja tautas sirdi. Nepagāja ne cik liels laiks, kad pirmās paaudzes golfa bāzi izmantoja sedana volkswagen jetta projektēšanai.
Paskat tik, pirmā gola bāze izmantota pat vw caddy pikapa projektēšanai.
Pirmo golfu varēja iegādāties arī kā kabrioletu. ASV un Kanādā pirmo golfu(mk1)sauc par vw rabbit, savukārt Meksikā par vw caribe. Pirmo golfu kā citi golf dienvidāfrikā pārdeva līdz pat 2009. gadam.
Otrais golfs arī bija ļoti populārs. Otrajam golfam tika mazdrusciņ vairāk noaapaļoti stūri. Tas arī ieguva, manuprāt, vienu no galvenajām atšķirības zīmēm - aizmugures lampu formu. Nav bijis otrā golfa cabrio versijas. Rasētājiem vienkārši pietrūka laika, tieši tāpēc golf cabriolet MK2 ir uzlabots pirmās paaudzes golf kabriolets.
Trešās paaudzes golfs ieguva vēl areodinamiskāku formu. Viss tika vēlvienreiz noapaļots. Trešās paaudzes golfam pieder eiropas gada auto 1992 tituls. Uz 3 paaudzes golfa bāzes tika projektēts sedans vw vento. Daži no trešās paaudzes golfiem tika arī pie ABS. Trešās paaudzes golf kabriolets aizvietoja 13 gadus veco pirmās paaudzes golf kabrioletu. Šis kabriolets pat apsteidza savu laiku tā dizains jau sāk līdzināties 4. paaudzes golf- Vēlāko gadu trešā golfa kabrioleti saņēma 4 golfa bamperus un lampasl, lai gan manuprāt lielā atšķirība starp trešās un ceturtās paaudzes golfiem meklējama aizmugures lampās. Es personīgi tā atpazīstu trešās paaudzes golfu no ceturtās paaudzes golfa.
Ceturtās paaudzes golf ieguva modernāku bamperus, un vēl apaļākas priekšējās lampas. Arī aizmugurējās lampas tika izmainītas. Lai vai cik paradoksāli tas nebūtu, arī 4 paaudzes golf kabriolet rasētājiem bija slinkums rasēt par jaunu. Bet kaut gan kuram gan nebūtu slinkums izgudrot golfu no jauna, ja var nomainīt tikai aizmugurējās lampas.
Un tad pasaulē nāca piektās paaudzes golfs. Labākais golfs vēsturē. Pēc kāda žurnāla uzrādīto aptauju rezultātiem 5 golfs ierindojās ģimenes auto top pašā augšgalā. Šajā pašā aptaujā atklājās ka vienīgie trūkumi šajā golfā ir neērti sēdekļi un skaļš motors, bet to jau var pieciest.
Atsevišķi jāpiemin VW Golf GTI W12. Tas bija pirmais rūpnīcas komplektācijas golfs ar W12. Motors tika paņemts no bentley continental GT. Līdz simtam tas uzrāva vien 3.2 sekundēs. un protams, tam bija aizmugurējā piedziņa, kā arī 6ātrumu automātiskā ātrumkārba. Salīdzinot šo golfu ar speciāli rallijam būvētu audi quattro, uzrāvieni atšķiras vien pavisam mazdrusciņ. 0.1 sekunde uzrāvienā līdz simtam.
6. paaudzes golfs ieguva vēl areodinamiskāku virsbūvi, kas sekmēja mazāku degvielas patēriņu. reaģējot uz 5. golfa kritiku par neērtajiem krēsliem golf 6 rasētāji iebūvēja daudz ērtākus krēslus. Taču pēc visiem šiem uzlabojumiem golf 6 izmaksāja lētāk nekā golf mk5
Septītās paaudzes golfs kļuva vēl lielāks, taču svēra par 100 kg vieglāk nekā 6 paaudzes golfs. septītās paaudzes golfu varēja iegādāties kā pilnpiedziņas auto. šīs paaudzes golfs ir iegājis arī elektro auto tirgū, pietam diezgan veiksmīgi. Ir arī hibrīdgolfi. Arī šie golfi ir ļoti veiksmīgi.v Hibrīdgolfi ir gan vairāk kā sacīkšu mašīnas, tiesa gan dragreisā ar GOLF mk5 GTI w12 pamatīgi atpaliktu. ja 5 golfs ar W12 uzrauj līdz simtam nieka 3.1 sekundē, tad hibrīd golfam vajadzīgas aptuveni 7 sekundes.