local-stats-pixel

Sešinieku virsaitis no Mičiganas štata0

18 1

Uzraksts "Chief of the Sixes" - Sešinieku virsaitis bija lasāms 1926. gada Ņujorkas auto izstādē uz pirmo PONTIAC markas automobiļu logo zem indiāņa attēla.



Dažādi labie darbi bija paveikti jau pirms šī atbildīgā brīža. Tā 1893. gadā Edvards Mērfijs ( Edward M. Murfy) Pontiakas pilsētā, Mičiganas štatā dibināja zirga ratu ražošanas firmu ‘’ Pontiac Buggy Company’’. No 1907. gada tā izlaida vieglos automobiļus OAKLAND. Pēc kāda laika OAKLAND iekļāvās GENERAL MOTORS sastāvā.



Rakstītais PONTIAC logo atbilda patiesībai, jo PONTIAC spēkrati ar sešu cilindru, 3065 kubikcentimetru motoru izrādījās tik veiksmīgi, ka 1932. gadā nācās pārtraukt dārgāko, viena tipa modeļu OAKLAND ražošanu. Kopš 1932. gada pēdējo OAKLAND modeli ar V8 dzinēju sāka piedāvāt ar PONTIAC marku. Togad stādīja priekšā PONTIAC 302 SERIES V8 CONVERTIBLE COUPE .


1933. gadā pārdošana pieauga par 50% no1932. gada un dažas reklāmas kampaņas bija orientētas uz sievietēm.
1935. gadā nodemonstrēja eleganto modeli PONTIAC SILVER STREAK, kurš bija tik pieprasīts, ka līdz 1941. gadam to ražoja ar minimālām izmaiņām. Auto radiatora režģis atgādināja paukotāja masku. SILVER STREAK bija pirmais PONTIAC ar priekšējo, neatkarīgo balstiekārtu. Spēkratam uzstādīja sešu un astoņu cilindru dzinējus. Motoru stiprināja uz rāmja ar elastīgiem spilveniem, kas samazināja rāmja un virsbūves vibrāciju. 1940. gadā stādīja priekšā četru durvju sedanu PONTIAC TORPEDO 8 un universāli SPECIAL 6.
1948. gadā PONTIAC iepazīstināja ar TORPEDO DE LUXE 8 CONVERTIBLE COUPE. 1950. bija labākais gads automobiļu industrijai, PONTIAC ražošana cēlās un tika stādīts priekšā CHIEFTAIN SUPER DE LUXE CATALINA COUPE modelis. 1958. gadā ieviesa modeli PONTIAC BONNEVILLE SPORT COUPE . 1959. gadā PONTIAC ieguva žurnāla ‘’ Motor Trend’’ gada auto titulu. Divus gadus vēlāk tirdzniecībā laida modeli PONTIAC TEMPEST ar nesošo virsbūvi un oriģinālu transmisijas shēmu ‘’Transaxle’’, kur pārnesumu kārba bloķējās ar aizmugurējo, dzenošo riteņu galvenā pārvada karteri. TEMPEST aizmugurējo riteņu, neatkarīgā balstiekārta izrādījās neveiksmīga un to nomainīja ar aizmugurējā tilta, viengabala siju.



PONTIAC modeļu programma, kas atradās starp CHEVROLET un OLDSMOBILE, 1965. gadā sastāvēja no astoņām modeļu saimēm . Tie bija vidējā izmēra TEMPEST CUSTOM, TEMPEST LE MANS( TEMPEST modeļu līnijas top versija) un TEMPEST GTO. Modeli TEMPEST stādīja priekšā 1961. gadā, bet līdz 1963. gadam marketinga nodaļa izmisīgi meklēja tēlu un PONTIAC iecerēja GTO opciju paku modelim TEMPEST LE MANS, kurā ietilpa 6,5 litruV8 dzinējs ar 325 zs jaudu. Modelis nonāca tirdzniecībā 1964. gadā. GTO nozīmē Grand Turismo Omologata. PONTIAC GTO nosaukums bija kompānijas galvenā inženiera Džona DeLoreana ideja, kurš iedvesmojās no FERRARI 250 GTO. Vairāk nekā 32,000 GTO tika izgatavoti līdz 1964. gada beigām un tas kļuva par veiksmīgāko debijas modeli PONTIAC 38 gadu vēsturē.
Lai gan pārņēmis nosaukumu no FERRARI PONTIAC GTO nav sporta auto un daudzas mašīnas ir ātrākas. Tā svars ir starp 1550 un 1675 kg un ar lielo dzinēju priekšā stūre ir neatsaucīga. Taču nav neviena, kas tik reāli dotu GTO snieguma un nekaunības kombināciju.



Pie pilna izmēra modeļiem piederēja PONTIAC CATALINA, BONNEVILLE, GRAND PRIX 1967. gadā parādījās otrs sportiskais modelis PONTIAC FIREBIRD , kas bija viena tipa ar CHEVROLET CAMARO. Abi spēkrati konkurēja ar FORD MUSTANG. Izlaida piecu FIREBIRD modeļu līniju ar dažādiem dzinējiem. PONTIAC FIREBIRD standarta komplektācijā ietilpa sešu cilindru dzinējs, bet komplektācijās FORMULA un TRANS AM bija V8 spēka agregāts.



1973. gadā parādījās jaudīgais GRAND AM ar V8 motoru.
Savu piecdesmito dzimšanas dienu PONTIAC atzīmēja ar modeļu FIREBIRD un GRAND PRIX tirdzniecības kāpumu.
Septiņdesmito gadu degvielas krīze, stingrās atgāzu toksiskuma normas un lielāki nodokļi neekonomiskām mašīnām mainīja amerikāņu vieglo automobiļu piedāvājumu. Astoņdesmitajos gados PONTIAC modeļu programmā ietilpa dažādu klašu spēkrati no mazgabarīta PONTIAC 1000 ar 1,8 litru, 52 zs , ISUZU dīzeļmotoru līdz lielajam sedanam PONTIAC PARISIENNE ar piecu litru, V8, 152 zs dzinēju.



1990. gadā stādīja priekšā minivenu PONTIAC TRANS SPORT, kam bija neierasta virsbūves forma. Tās tērauda, nesošo karkasu apdarināja ar stiklaplasta paneļiem. Raksturīga auto iezīme bija aptumšotie stikli ar metalizētu uzsmidzināšanu, kas atstaroja saules starus. Tā tika pazemināta salona temperatūra, saulainā dienā, par 6-8 grādiem.
Deviņdesmitajos gados notika pāreja uz jauniem, priekšējās piedziņas automobiļiem. 1995. gadā parādījās PONTIAC SUNFIRE .

PONTIAC tēls līdz ar Džona DeLoreana atnākšanu un modeļa GTO izlaišanu tika atrasts un no smagnēja braucamā PONTIAC kļuva par vairāk sportiskāku, jauneklīgāku auto un tas ļāva kompānijai nepazust .

Reklāma
Reklāma
18 1 0 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 0

0/2000