Salidojām lidostā
Tā noteikti nebija sagadīšanās, ka viens no visu laiku apmeklētākajiem Saab Kluba pasākumiem ir noticis pašā ziemas viducī. Galu galā ziema ir mūsu iemīļoto skandināvu automobiļu laiks, sniegotas ainavas un slideni ceļi – Saab stihija. Un pat laika apstākļi mūs lutināja – ierasto mīnus 15 – 20 grādu vietā bija tikai mīnus 7. Ceļa zīme „Apdzīvota vieta „LIDOSTA”” ikvienam Saab braucējam svētdien liecināja par ierašanos pareizā vietā ar savu mīļoto ceļu lidmašīnu, jo kur gan citur būtu jāpulcējas lidMašīnām. Pirmā rīta stunda tā arī pagāja sasveicinoties, līmējot uzlīmes un lapiņas logos, kā arī gozējoties TV kameru priekšā. Ceļa lidMašīnu sapulcējās tik daudz, ka visām vietas stāvlaukumā nepietika, un arī manevrs ar neuzkrītošu ietves pārvēršanu stāvlaukumā deva tikai īslaicīgu efektu. Par laimi starta brīdis pienāca ātrāk, nekā beidzās brīvās vietas uz ietvēm. Un līdz ar mazu instruktāžu par braukšanas maršrutu, ātrumu un distanci, kā arī atgādinājumu, ka šis brauciens ir Saab ATBALSTA Brauciens, nevis kāda protesta akcija, SAABi varēja doties ceļā.
Ielu labirinti
Lai kā arī mēs vēlētos cauri Rīgai izbraukt vienotā, nepārtrauktā gandrīz 100 SAABu kolonnā, savu nepielūdzamo sadalīšanas darbu sāka veikt jau pirmais luksofors lidostas pievārtē. Tas gan arī ne tikai sadalīja kolonnu mazākās vienībās, bet arī parūpējās, lai jaunuzceltās ASV vēstniecības ēkas apsargiem būtu mierīgāka diena – daļa SAABu Remtes ielas mieru nemaz netraucēja, aizbraucot garām pa Lielirbes ielu. Sazvērestības teoriju piekritēji te noteikti varētu izvirzīt kādas tēzes par lidostas luksofora programmēšanu un nejaušībām.Bet jau pirms Kalnciema ielas tilta, pēc nelielas autobusu pieturvietas okupēšanas, SAAB Atbalsta Konvoja vadoņi atgriezās kolonnas priekšā un Saabu īpatsvars ielās ieguva nospiedošu vairākumu. Kustība uz Vanšu tilta nepiedzīvoja darba dienās tik ierastos sastrēgumus, un Saabu kolonna līganā gaitā izlocījās uz Eksporta ielu un tālāk pa Elizabetes ielu, lai demonstrētu Zviedrijas vēstniekam ar kolēģiem mūsu ripojošo atbalstu klusajā Pumpura ielā. Toties piepildījās to braucēju sapnis, kas vēlējās uzkavēties pretim ēkai Raiņa bulvārī 7, jo vienīgā personīgajām automašīnām atvēlētā josla ātri vien piepildījās ar Saab kolonnu, kas pa mazām grupiņām pie katra „zaļā” nogriezās uz Brīvības ielu. Brīvības ielā ik pa brīdim pie kāda luksofora uzkavējās lielāks vai mazāks Saabu pulciņš, līdz beidzot Teikā uz Šmerļa ielas izveidojās gara, vienmērīga SAAB Atbalsta Brauciena kolonna, kas pārsteidza gan kādu no Kinostudijas izbraukt gribošu apvidus auto, gan arī Šmerļa mežos slēpojošas ģimenes. Iekārtošanās Rīgas Motormuzeja stāvlaukumā prasīja zināmu laiku un organizatoriskās pūles, īpaši tajā brīdī, kad daži pārbijušies citu marku spēkratu īpašnieki steidzami gribēja no turienes evakuēties. Bet arī šie manevri, kas līdzinājās kauliņu bīdīšanai, noritēja ātri, veiksmīgi un bez starpgadījumiem.Toties tagad bija laiks gan iedzert tēju, gan sapucēties kopbildei, gan arī uzrakstīt savu vēlējumu vai vienkārši parakstīties uz kopējā atbalsta vēlējuma plakāta SAAB rūpnīcai un Saab dīlerim Latvijā. Tālāk jau atkal visi kārtojās rindiņā, lai dotos Siguldas virzienā un izbaudītu SAAB vienotības sajūtu, kuru vairs neapdraud luksoforu signālu iejaukšanās. Savukārt nevaļīgākie (tostarp šo rindu autors) no Motormuzeja stāvlaukuma devās nezināmā virzienā.
Saldais ēdiens intelektuāļiem
Lai kādas arī bija sākotnējās Latvijas SAAB Atbalsta Brauciena maršruta versijas, beigu beigās brauciena pieturpunkti bija iznākuši ļoti simboliski:- Pasts kā ziņu (un ierosmju) avots jau kopš seniem laikiem šoreiz simbolizēja to mūsu tikšanās iemeslu, ko uzzinājām no pasaules tīmekļa;-
Lidosta kā patiesa sasaiste ar SAAB saknēm un izcelšanos – aviāciju;- mazas (ne)pieturas pie zīmīgām ēkām Remtes ielā, A.Pumpura ielā un Raiņa bulvārī, pamājot rokas tiem, kas šobrīd saimnieko pa mūsu visu atbalstīto autorūpnīcu;- Motormuzejs kā vieta, kurā ierodas patiesas autobūves pērles un zvaigznes. Mēs visi svētdien kopīgi pierādījām, ka SAAB ir autobūves pērle, jo reti kurai automarkai ir tik uzticami un kaislīgi atbalstītāji un entuziasti.-
Sigulda – Latvijas Mazā Šveice. Un lai kāds neiedomājas, ka mēs jau esam gatavi nodot savus SAABus muzejā, pēc šī simboliskā pieturpunkta Saab Atbalsta Brauciens devās ceļā uz Siguldu, uz Latvijas mazo Šveici.
Bet runājot par Šveici – tā vienmēr ir bijusi Eiropas labklājības paraugs. Starp citu, šogad Starptautiskais Saab klubu salidojums ir Šveicē! Vai tā ir nejaušība?
Copyright: saabclub.lv