Šis būs stāsts par amerikāņu lidmašīnu, kura bija tik skaļa, ka to bija iespējams dzirdēt pat 40 km attālumā! Un ja Jūs atrastos tās tiešā tuvumā, laikā kad tā lido, tad varētu arī atvadīties no savas dzirdes! Bet visu pēc kārtas!
Republic XF-84H - Pasaulē skaļākā lidmašīna!10
Viss sakās tālajā 1955.gadā kad ASV flote vēlējas iegūt jaunu kaujas lidmašīnu kas spētu pacelties no lidmašīnu bāzes kuģiem, neizmantojot lidmašīnu „katapultas”(sistēmas kas ļauj lidmašīnai uzņemt lielu ātrumu ļoti īsā laika)! Rezultātā flotei tika piedāvāta šī lidmašīna, taču tā nesniedza vēlamos rezultātus un flote ātri zaudēja savu interesi šajā projektā. Bet divas lidmašīnas, kuras projekta ietvaros bija jau uzbūvētas nosūtīja uz “Edwards” gaisa spēku bāzi, virsskaņas propeleru testēšanai!
Šī lidmašīna spēja sasniegt pat 837 km/h lielu ātrumu, kas to padarīja par ātrāko ar propeleru darbināmo lidmašīnu pasaulē, kāda jebkad ir uzbūvēta! Lieki piebilst, ka parasti priekš propelera lidmašīnām liels ātrums skaitās jau no 500 km/h.
Lai nu kā, šo lidmašīnu dzina uz priekšu triju asmeņu propellers, kurš diametrā sasniedza 3.7 metrus un asmeņu virsotnes sasniedza pat 1445km/h lielu ātrumu, kas rādija 900 virsskaņas sprādzienus minūtē(sonic booms). Kas padarīja lidmašīnu tik skaļu, ka tā traucēja darbiniekiem bāzē darbu un pat vairāki darbinieki cieta no dzirdes bojājumiem! Rezultātā tika dots rīkojums, ka pirms lidmašīnas darbināšanas tā ir jānogādā netālajā izžuvušajā ezerā “Rogers Dry Lake”, kur tās radītais troksnis nevienu netraucētu!
Lai šī lidmašīna būtu spējīga lidot šādā ātrumā tā bija aprīkota ar Allison XT40-A-1 turbopropelleru dzinēju(turboprop engine), kas lidmašīnai nodrošināja 5850z/s! Kas priekš lidmašīnas kuras maksimālais svars ir ap 12 tonnām ir tīri labs rezultāts!
Taču tagad par problēmām un tas nebija maz! Viena problēma bija tāda, ka lidmašīnas masīvais propellers padarīja lidmašīnu nestabilu gaisā, bet šo problēmu novērsa pievienojot astes daļā papildus stabilizatorus! Taču tad vel bija dzinēja problēmas, tas patiesībā bija tik nopietnas, ka no 11 testa lidojumiem 10 beidzās ar piespiedu nosēšanos!
Tāpat Lin Hendrix, kurš bija viens no pilotiem kurš veica testa lidojumus ar šo lidmašīnu, jau pēc viena lidojuma pateica, ka nekad vairāk nelidos ar šo lidmašīnu. Lūk, tik baisu iespaidu šī lidmašīna atstāja uz viņu!
Takā problēmas bija tik masīvas un armija bija zaudējusi savu interesi šajā projektā, tad 1956.gadā projekts tika izbeigts! Atstājot lidmašīnas kā liecību par šo trako projektu! Bet ir vel kāda lidmašīna, kura arī ir visnotaļ skaļa un pat var mēģināt konkurēt ar šo lidmašīnu, proti, PSRS/Krievu Tu-95 stratēģiskais bumbvedējs, bet tas jau ir cits stāsts!