F1 fakti skaitļos, tāda ir šī raksta būtība, ne ko pielikt , ne atņemt. Pašas sacensības ir diezgan interesantas pašas par sevi, bet daudzi neaizdomājas cik daudz darba iegūldīts pašos auto un pilotos, jaudas un ātrumi ir vienkārši fantastiski, piemēram pilots brauciena brīdī var izjust paātrinājumu 52 m/s, kas ir gandrīz 5 reizes vairāk, kā brīvais krišanas paātrinājums.
Pirmā Formula77
2.0 tonnas - aptuveni tik liels inerces spēks iedarojas uz virzuli un klani pie 18.000 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē. Pats virzulis kopā ar klani sver aptuveni 500 gramus.
2.5 sekundes - tik liels laiks vajadzīgs, lai pirmās formulas(turpmāk tekstā F1) sacīkšu auto attīstītu 100 km/h, pēc 5.1 sekundes tiek pārsniegts ātrums 200 km/h, bet pēc 12 sekundēm no starta brīža jau vairāk kā 300 km/h.
8 dzinējus piloti drīkst izmantot 1 sezonā. Par katru nākamo dzineju tiek piemērots sods.
13. pozīcija - šāda starta pozīcija nav paredzēta. Pēc 12. starta pozīcijas seko 14. starta pozīcija. F1 aritmētika.
26.6 gadi - vidējais 22 šī gada pilotu vecums.
32 vārsti - 2 ieplūdes un 2 izplūdes uz katru cilindru - vārstu skaits ir noteikts F1 reglamentā. Pietam aizliegts izmantot sadales vārpstas ar maināmu lenķi.
50 grādu karstam jābūt F1 dzinēja dzesēšanas šķidrumam, pirms tas tiek iedarbināts.
95 kilogrami - tas ir minimālais reglamentētais F1 sacīkšu auto dzinēja svars. Tehniski ir iespējams izgatavot vēl vieglāku dzinēju ar to pašu jaudu.
106.5 milimetri - reglamentētais attālums starp dzinēja cilindriem, mērot no cilindru centra. Maksimālais cilindra diametrs ir 98 milimetri.
220 litrus degvielas patērē dzinējs nobraucot 300 kilometrus garo Grand Prix trasi.
252 dienas ilgst sezona.
310.408 kilometri - garākā sacensību trase sezonā. Tā atrodas Malaizijā. Īsākā trase atrodas Monako, tās garums ir 260.52 kilometri.
642 kilogrami - minimālais sacīkšu auto svars.
760 zirgspēkus attīsta RS27 dzinējs.
1000 grādi - tāda ir izplūdes gāzu temperatūra. Te der atzīmēt, ka tāda ir daudzu metālu kušanas temperatūra, kā arī vulkāna lava mēdz būt no 700 - 1200 karsta.
2.500 detaļas tiek izmantotas RS27 V8 dzinējā.
5000 apgrizieni/minūtē. Maksimālais pieļaujamais tukšgaitas apgriezienu skaits F1 dzinējam.
20 000 apgr/min - maksimālie F1 dzinēja apgriezieni. Sacensību laikā tiek ierobežoti līdz 18 000. Parastai mašīnai ar bendzīna dzinēju tie ir robežās no 6 000 - 10 000 apgr./min
30 000 - detaļas tiek izmantotas, lai uzbūvētu F1 sacīkšu auto.
500 000 eiro - dalības maksa, kas jāmaksā katrai komandai, kas vēlas piedalīties sacensībās - 191 000 eiro vairāk, kā pagājušo gadu.
Citi raksti:
http://spoki.tvnet.lv/tribine/Latvijas-veiksmes-stasta-realitate/639235">http://spoki.tvnet.lv/tribine/Latvijas-veiksmes-stasta-realitate/639235
http://spoki.tvnet.lv/automoto/Ka-izgatavot-motorbloku-un-motora/631324">http://spoki.tvnet.lv/automoto/Ka-izgatavot-motorbloku-un-motora/631324
http://spoki.tvnet.lv/video/Pasaule-mazakais-v12-dzinejs/630582">http://spoki.tvnet.lv/video/Pasaule-mazakais-v12-dzinejs/630582
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvijas-velosipedu-un-automobilu/624784">http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvijas-velosipedu-un-automobilu/624784
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvello/623763">http://spoki.tvnet.lv/vesture/Latvello/623763