Ja godīgi kā pie mācītāja, tad pirmajā brīdī gribējās iet atpakaļ Forum Auto salonā un vienmēr laipnajai meitenei aiz baltās letes tekt: drīkst, mēs tomēr brauksim paši ar savu auto? Doma, ka ar šo braucamrīku jānokļūst līdz Talsiem, tad līdz Ogrei un atpakaļ uz Rīgu, šķita nedaudz kaut kas no sērijas “sado mazo”…
Peugeot 308 GTi. Automobilis, kuru Rīgas ielās var atpazīt ar to, ka pats auto ir sarkans, bet dibens tam ir melns. Cepuri nost tai radošajai dvēselei, kas radija uzrakstu uz priekšējā stikla – LAIPNI LŪGTI! Forša vārdu (burtu) spēle! Bet mēs ne jau uzrakstus apjūsmot atnācām, tāpēc durvis ciet un kāja uz pedāļa. Pārsvarā uz viena…
Kāds latviešu ārsts, kas savulaik stāvējis klāt PSRS kosmonautikas pirmssākumiem, stāstīja, ka Gagarins izraudzīts no simtiem pretendentu, jo bijis “maza auguma žipčiks”. Laikam grūti izdomāt citu apzīmējumu arī Peugeot 308 GTi – maziņš žipčiks! Tāds pirmo reizi pa nama durvīm iznācis kucēns, kam sekundes laikā jāpagūst iepazīt visa plašā pasaule.
Tas, protams, nav gargabalnieks, ceļojumu auto vai ģimenes auto. Vietas ratiem vai ceļojuma koferiem varētu atrast, jo patiesībā tas nemaz nav tik mazs kā izskatās. Bet nobraukt pāris tūkstošu kilometru… Paliksim pie tā, ka kartingam savs darbs darāms un limuzīnam savs. Lai gan, ar ieslēgtu sporta režīmu, kad stūre kļūst smagāka, piekare zemāka un pārnesumi garāki, nav jau nemaz tik traki. Tikai sporta režīma dzinēja stabules nedaudz paskaļas kā tam, protams, būtu jābūt īstā sporta automobilī.
Pilsētā cepuri nost un kāju virsū! 308 GTi lieliski rada sporta automobiļa ilūziju. Rūc, skrien, kārpa asfaltu, kaitina zināmas vācu automarkas īpašniekus un biedē velosipēdistus un gājējus. Turklāt tas viss sākot no 27 300 eiro. Mega dārgie superkāri mūsu ceļos ir bezcerīgi. Ar šo var gūt tuvu tam pietuvinātas izjūtas.
Un nav jau tas 308 GTi nemaz tāds vārgulis! Ņiprs 1,6 litru THP S&S dzinējs ar 270 zirgspēkiem. Pamēģini nu sevi savaldīt. Kur nu vēl pašu auto, ja nav īpaši apgūtas zināšanas un gana liela prakse. Te sanāk koks ar diviem galiem – galvenā auditorija šim auto varētu būt gados jauna. Taču gados jauna auditorija ir bez pieredzes, zināšanām un spēju savaldīties.
Niknums no mazā lauvēna spraucās pa visām vīlēm. Lielie 19 collu interesanta dizaina vieglemetāla diski, GTi atpazīšanas simbols, dažādas hromētas sportiskuma pastiprinošas dizaina detaļas. Salonā viss pat ļoti ērti un pārdomāti. Sākumā jokaina sajūta, ka skaties uz spidometru nevis caur stūri, kā lielāko ties citos ielas automobiļos, bet pāri stūrei. Gan pati stūre novietota diezgan zemu, gan instrumentu panelis izcelts diezgan augstu. Protams, stūre ir regulējama, bet ērtākā pozīcija ir jau mūsu pieminētā.
Pēdējā laikā esam pasākuši ne tikai rakstīt, bet arī uzfilmēt to, ko izmēģinām. Šoreiz izņēmums, jo demo automobiļa īpašniekiem Forum Auto nu nekādi nevajadzētu redzēt, kā mēs uz Talsiem braucām! Un ne tikai uz Talsiem… Nu nevar ar šo braucamrīku pārvietoties kā normāls pieaudzis cilvēks…
Jeb kurā gadījumā, ja pašmērķis ir braukt sportiski, kas reizēm balansē uz agresivitātes robežas, tad labāk jau nu skatīties šāda un jauna automobiļa virzienā, kā apmēram uz tik pat dārga, tik pat jaudīga, bet pilnīgi neuzticama mazlietota auto pusi no Lietuvas pierobežas.
Lai nomierinātu tos, kas pašlaik ar naudas turzu dodas pēc Peugeot 308 GTi, varam vien piebilst, ka iemācīties var visu. Arī prātīgi braukt ar šādu spridzekli jeb kosmosa terminoloģijā izsakoties – žipčiku! Uz vakara pusi arī mūsu labā kāja kļuva nedaudz vieglāka un kustības līganākas. Runā, ka raksturu vajagot audzināt…