local-stats-pixel

Oscar9

94 0

Ilgi no manis nekā nav bijis tādēļ izdomāju arī ko "uzšmorēt"pa ilgajiem laikiem. emotion

Ceru, ka jums patiks un īpaši daudz nav Spokos bijis :)

Andra Dambja veikums (protams ko mēs visi zinām) ,ka Latvijā ir tapis un joprojām top arī jauni individuālas konstrukcijas FIA rallijreidu T2 grupas tehniskajiem noteikumiem atbilstošs sacīkšu prototips.

Atšķirībā no Schlesser un VW Tarek Dambja auto ir pilnpiedziņas konstrukcija, tātad tuvāks Mitsubishi Pajero Evolution. Ar sīkākiem tehniskajiem parametriem varat iepazīties raksta beigās. Prezentācijā Dambis neslēpa, ka savu auto būvēdams izmantojis arī idejas, kas noskatītas pasaulē. Tomēr nelga būs tas, kurš iedomāsies teikt, ka OSCar ir pakaļdarinājums. Šis prototips ir Dambja un viņa komandas lolojums no ieceres līdz oriģinālai realizācijai. Auto ir cauruļu nesošais karkass, BMW astoņcilindru dzinējs, Mitsubishi Pajero aizmugures reduktors, kā arī dažas citas pielāgotas detaļas. Tomēr vairums detaļu un mezglu ir izgatavotas Ogres Servisa Centrā. Vizuāli OSCar mantojis iezīmes no automobiļa Ford Focus, taču nekādas konstruktīvas līdzības nav. Prototips tapis, lai Latvijas autobraucēji spētu radīt konkurenci augstākā līmeņa starptautiskās sacensībās – Pasaules kausa (PK) izcīņā un Dakāras maratonrallijā.

OSCar debija notika Marokas rallijreidā, kur tā sekmīgi sevi pierādīja.

Izgatavotājs: Ogres Servisa Centrs

Virsbūve: OSC telpiska rāmja konstrukcija no speciāla tērauda caurulēm ar kevlāra-karbona ārējiem paneļiem un durvīm.

Garums: 4100 mm

Platums: 1980 mm

Augstums: 1740 mm

Masa: 1825 kg (atbilstoši tehnisko noteikumu pieļaujamajai minimālajai masai), ieskaitot divus rezerves riteņus, bez instrumentiem, bez degvielas.

Motors: BMW 3982 cm3 V8 32 vārsti. Novietojums gareniski aiz priekšējās ass. Standarta motora jauda 210 kw /286 zs, griezes moments 400 Nm. Atbilstoši tehniskajiem noteikumiem motora gaisa ieplūdē ir uzstādīts 32 mm restrikors.

Transmisija: četri velkošie riteņi ar pašbloķējošiem diferenciāļiem, reduktoros.

Sajūgs: SACHS divdisku.

Pārnesumkārba: SADEV sešu ātrumu secīgas pārslēgšanas ar starptiltu bloķēšanu.


Citas interesantas lietas:
• Automašīnā iebūvēto metāla cauruļu kopējais garums ir 109 m
• Automašīnā iebūvēto elastīgo cauruļu kopējais garums ir 88 m
• Projektēšanas laiks 6 mēneši
• Pirmās automašīnas izgatavošanas laiks 8 mēneši
• Vidējais automašīnas būvē iesaistīto darbinieku skaits 7 cilvēki

Citas speciālās lietas:
• Benzīna bāka 300 litri ATL FT-3
• Dubulta visu degvielas iekārtu sistēma
• Sešpunktu OMP drošības jostas
• OMP ugunsdzēšanas sistēma
• Riepu spiediena maiņas iekārta gaitai
• TACK mērierīču panelis
• Divas TERRATRIP iekārtas
• Speciāls gaisa skaņas signāls
• Divi rezerves riteņi
• Četras "laipas"


Video : varat redzēt kā latviešu OSCar itāliešu inženieriem iesper tieši pa kājstarpi :D

Reklāma
Reklāma
Reklāma


94 0 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000

Esmu arī vizinājusies ar OSCAR, sajūtas neaprakstāms! 

DIEVĪGI!!!! :))

2 0 atbildēt

Pats esmu braucis ar oscaru ;) Baigi skaļš  :D

1 0 atbildēt

bet tur vairs nav bmw v8, ir chevy v8 ar 7 vai 8 litru motoru, jau labu laiku :)

1 0 atbildēt

Laikam pirmais raksts ko izlasiju līdz galam :D

Patika +++

Varēja būt vairak video, ja vien viņi nav ierobežotā skaitā youtube..

0 0 atbildēt

Baigi patīk dizains.

0 0 atbildēt

1. paaudzei bija Fokusa vējstikls, durvju aile, jumts. Līdz ar to viss autiņa dizains principā tika balstīts uz Fokusa bundžas, tomēr acīs krītošas līdzības tiešām nav, purns, pakaļa, visas sānu līnijas ir pilnīgi citādas nekā Fokusam. Arī durvis ir speciāli OSCaram taisītas un no ārpuses stipri atšķiras no Fokusa durvīm.

O3 savukārt ir VW Phaeton vējstikls un durvju aile. Autiņa dizains gan ir vēl stipri tālāk no Faetona nekā pirmajai paaudzei no Fokusa.

0 0 atbildēt

btw. Motormuzejā dzeltenais brīnums ir apskatāms tuvāk :)

0 0 atbildēt