Opozītmotora priekšrocības un specifika.
BMW motociklos opozītmotorus plaši sāka pielietot no 1923. gada, kad šāda veida dzinēju ar horizontāli novietotiem cilindriem sāka pielietot, vēlāk arī auto Porsche, WV Beetle, tagad Subaru un vēl joprojām BMW un Ural motociklos kā ekskluzīvu dzinēju. Šāda veida dzinējs ļauj samazināt transportlīdzekļa smaguma centru ( jo zemāks smaguma centrs, jo transportlīdzeklis ir stabilāks uz ceļa ). Vēl šāda konstrukcija rada pati par sevi labi izsvarotu motoru gan horizontāli, gan vertikāli. Opozītmotori ir arī īsāki nekā rindas dzinēji, kas ļauj ekonomēt vietu motortelpā. Pie pozitīvām īpašībām vēl jāpieskaita tas, ka opozītmotors ir ļoti labi nobalansēts, jo viens virzulis pārvietojoties rada balansu otram virzulim. Balanss veidojas pats no sevis pateicoties dzinēja uzbūvei, jo abi virzuļi pārvietojas uz AMP reizē. Nav nepieciešama sarežģīta papildus balansēšana kloķvārpstai un spara ratam, kā tas ir uz rindas dzinējiem vai V-veida dzinējiem. Opozītmotorus izveido ar diviem vai līdz pat 16 cilindriem.
Vēl jāpiemin tas, ka divcilindru 4 taktu opozītmotoram abi virzuļi pārvietojas reizē uz augšu un apakšu, tas tādēļ, lai dzinējs būtu spējīgs darboties, respektīvi, abi virzuļi pārvietojas reizē, lai ik pēc 180 grādiem notiktu darba takts vienā cilindrā un pēc 180 grādiem otrā cilindrā.
Pie negatīvā būtu jāpieskaita tas, ka, pielietojot motociklos šādus motorus, jāņem vērā tas, ka pagriezienos un līkumos cilindri var aizskart ceļa segumu, kas var izraisīt negadījumu. Ja ar šādu motociklu notiek krišana, tad motora cilindri pasargā vadītāja kājas no trieciena pret ceļa segumu.. Šāda motora izgatavošana ir dārgāka kā citu motoru izgatavošana.
Vēsturiski fakti – opozītmotora vēsture.
1896. gadā Karls Benzs izgatavo pirmo iekšdedzes dzinēju ar horizontāli novietotiem cilindriem.
1923. gadā Maks Frics izgatavo pirmo BMW motociklu ar 500 cc opozītmotoru, kas ar daudziem uzlabojumiem tiek ražots vēl šodien.
Opozītmotorus sāk pielietot automašīnās – Porsche, WV Beetle, Citroen 2CV, vēlāk arī Subaru.
Četrtaktu divcilindru opozītmotora darbības shēma.