ŠVEIKI..
nezinu, vai jūs zinājāt, vai nē, par šāda auto eksistenci, bet es tik nesen uzināju par Lotus un GM (opel) sadarbību, un kura rezultātā tapa šis manu prāt diezgan interesanti sportiskā Omega..
tad nu tā..
Kad General Motors (GM) iegādājās Lotus cars Limited 1986. gadā, Lotus direktors Mike Kimberly un GM Europe prezidents Bob Eaton vienojās „veidot kaut ko kopēju”. Plāns bija radīt ārkārtīgi modificētu standarta automašīnu, kura būtu veidota pēc abu kompāniju labākajām auto ražošanas tradīcijām.
Automašīnu ražošanu sāka 1990. gada un beidza 1992. gadā. Kopumā tika pasūtīti 1100 Lotus Omega, bet tikai aptuveni 950 pasūtījumi tika veikti.
1990. gada oktobrī pirmās standarta Opel Omega automašīnas tika nosūtītas no Russelsheimas Vācijā uz Lotus rūpnīcu Anglijā. Lotus inženieru pirmā rīcība demontēt motorus, pārnesumkārbas un interjeru pirms galvenajām modifikācijām.
Lai uzstādītu jaunu 6-ātrumu manuālo ZF pārnesumkārbu no GM Chevrolet Corvette ZR-1, nācās pārveidot auto grīdu un transmisijas tuneli.
Tika uzstādīts sportisks, bet tai pašā laikā diskrēts body kits, tika paplašinātas arī auto arkas, lai varētu uzstādīt priekšpusē 235/45 R17 un aizmugurē 265/40 R17 Good Year riepas. Auto tika pārdots tikai vienā krāsā - Imperial Green, kas ir ļoti, ļoti tumši zaļa, kas neatrodoties tiešā saules gaismā, izskatās pēc melnas.
Opel 3.0 litru dzinējs, kas tika izmantots arī GSi, tika pārveidots par 3,6 litru dzinēju un degvielas iesmidzināšanas sistēma tika ņemta no Lotus Espirit, kā arī tika uzstādītas Divas Garret T25 turbīnas.
Piekare neizbēga no pārmaiņām, tika uzstādīti cietāki sporta amortizatori un zemākas atsperes. Priekšējās bremzes aprīkoja ar 330mm un aizmugurējās ar 300mm ventilējamiem bremžu diskiem no AP Racing.
tehniskie rādītāji:
Ražošanas periods – 1990-1992
Maksimālais ātrums - 281+ km/h, 0-100km/h 4.9 sec.
Jauda - 377 hp (281 kW) @ 5200 rpm
Grieze - 568 Nm @ 4200rpm
Dzinējs – 3615 ccm 36GET I6
Dzinēja tips - Twin turbocharged straight 6-cylinder
Konfigurācija - Front-engined, rear-wheel drive
Transmisija - 6-speed ZF manual from Chevrolet Corvette ZR-1
Svars – 1663 kg
Garums – 4768 mm
Augstums – 1435 mm
Platums – 1933 mm