nav ko īsti teikt lasat un baudat... :)
būs jāsaņemas un jāuztaisa arī otrā daļa.....
nav ko īsti teikt lasat un baudat... :)
būs jāsaņemas un jāuztaisa arī otrā daļa.....
Skyline ir viens no visilgāk 'spēlējošiem' modeļiem Japānā.
Un 2007. gada šī marka atzīmeja 50 gadu jubileju.
50+ gadi ir ļoti liels laiks priekš jebukras markas, it īpaši jau Japāņu.
Īsteniba teikt 'Nissan Skyline retrospekcija' nav īpaši precīzi, jo pašus agrākos modeļus neražoja Nissan, bet gan Prince Motor Company, kas tālajā 1966. gada saplūda ar Nissan korporāciju.
Augšējā bildē varat redzēt pirmo pasaulē Skyline modeli, 1957. gada Prince Skyline
Japāņu autoražotāji tikai sāka augt, pēc pēckara pagrimuma, šajā periodā, Prince Skyline bija diezgan moderna priekš sava laika.
Mašīna tika aprīkota ar 1484cc OHV četru cilindru motoru, kurš attīstija veselus 60Zs.
Kā daudzas tā laika Japāņu mašīnas, Skyline eksterjers līdzinājas samazinātai ASV automašīnu kopijai
Pirmas paaudzes Skyline tika ražots lidz 1963. gadam.
No pirmo paaudžu Skyline'iem viseksotiskākais skāitas Skyline Sport, kuru sāka ražot 60-to gadu pirmajā pusē.
Virsbūves dizainu izstrādāja dizaineris Giovanni Michelotti, un mašīna pirmo reizi tika atklāta Torino International Motor Show
1960. gadā. Skatoties uz mašīnu, rodas diezgan eiropeiskas mašīnas sajūta, un izskatās ka fāru dizains ticis aizlienēts no Chrysler 300C.
Tika ražotas arī kabrioleta versijas. Skyline Sports arī atzīmēja momentu, kurā modelis sāka savus pirmos soļus, lai kļūtu par sporta auto, jo šis auto tika aprīkots ar 1.9 litru motoru kurš attīstija 69Zs. Skyline sports modeļi tika pārdoti ļoti mazā skaitā un tāpēc šodien šīs mašīnas ir ļoti retas.
Otrajā Skyline paaudze, kas debitēja 1964. gadā, ir pazīstama kā S54. Mašīna bildē ir sacīkšu modelis, kas piedalijas 1964. gada Japānas Grand Prix.
Sacīkšu modelim, kurš piedalījās sacīkstēs, bija 2 litru sešcilindru motors kurš attīstija 165Zs,kas bija ļoti nopietna jauda priekš 60-to gadu vidus.
1964. gada Japānas GP uzvarēja Porsche 904, bet Skyline ieņēma 2-tro līdz 6-to vietas secīgi.
Pieredze ar S54 nākotne būs ļoti nozīmīga priekš Skyline GT-R programas.
Un tagad mašīna, kuru gandriz katrs zin, C10 Hakosuka Skyline. Gadījumā, ja jūs nezinājāt, termins 'Hakosuka'
nāk no mašīnas kantainā dizaina. Hako Japāņu valodā nozīmē 'kaste' un nāk no pirmas Skyline vārda daļas.
C10 tika palaists ražošanā 1968. gadā. Ap to pašu laiku Prince un Nissan noslēdza saplušanas programmu un no šī brīža Skyline mašīnas tika izlaistas zem Nissan nosaukuma. Agrākie modeļi bija pieejami tikai ar četrcilindru motoriem, bet vēlāk izvēlei piebiedrojās L20 sešcilindru motors.
2000GT modelis vēlāk kļuva par favorītu Japāņu agrīno tūneru vidū.
Lielākā ziņa, protams, bija modeļa 2000 GT-R debija 1969. gadā.
Haoksuka GT-R tika aprīkots ar divu sadales varpstu S20 sešcilindru motoru,kurš tika aizlienets no R380 sacīkšu mašīnas. PGC10 GT-R sedani dominēja sacīkstēs sākot ar maiju, 1969. gada JAF Grand Prix, Fuji Speedway trasē. 1971. gadā tikai laists klajā KPGC20 GT-R kupeja, kura turpināja dominēt sacīkstēs.
Japānā, Hakosuka GT-R bez šaubām ir viena no visslavenākajām Japāņu automašīnām un mūsdienās Japāņu atomašīnu entuziastu vidū Hakosuka Skyline skaitās ikona.
Pēc Hakosuka's sekoja C110 Skyline modeļa sērija, kura debitēja 1972. gadā. C110 Skyline'i ātri ieguva iesauku 'Ken & Mary' vai Kenmeri, pateicoties TV reklāmai kurā Kens un Mērija baudīja savu Skylin,e braucot pa lauku ceļiem. Kenmeri Skyline bija pieejams vairākos virsbuvju veidos, bet divu durvju fastback versija bija pati popularākā.
Mašīna augšēja bildē ir 1973. gada KPGC110 GT-R, kura skaitās kā visretākais GT-R modelis. Tika saražoti tikai 197 modeļi, pirms sākās naftas krīze, mainot auto tirgu un spiežot nolikt GT-R nosaukumu plauktā. Kenmeri GT-R sacīkšu programa netika tālāk par prototipa izstrādi.
Bet neskatoties uz to parastie Kenmeri Skyline'i pārdevās, griezdamies.
Nākošais Skyline modelis bija C210 kas nonāca pardošanā 1977. gadā. C210 serijas Skyline tika dēvēti par 'Japan', kas atkal nāca no mašīnas reklāmām.
70-to gadu otrajā pusē laiki bija mainījušies un Japan Skyline'iem nebija tik liels sekotāju pulks kā Hakosuka un Kenmeri modeļiem. Protams nebija ne GT-R versijas, ne sacīkšu verijas.
Masina gan kluva populara tuneru vidu un musdienas ir diezgan pierasta lieta redzet Japan Skyline'us kas tuneti shakotan/boso/granchan stila.
bā...nu ok. sirds stājās :D
man šķiet, ka manā garāžā dažiem no šiem vieta atrastos :)
interesants raksts,nebūtu aimirsta gramatika-pieturzīmes,garumzīmes un intrpunkcija būtu super!!!
Neticami, ka vienas no iespaidīgakajām mašīnām cēlušās no totāliem... Nu kā Klarksons teiktu: "Its a rubbish!!!"
Super raksts!!!