Sveiki!
Šoreiz turpinājums rakstam par interesantiem un neparastiem ugunsdzēsēju automobiļiem!
lai labi lasās!
Sveiki!
Šoreiz turpinājums rakstam par interesantiem un neparastiem ugunsdzēsēju automobiļiem!
lai labi lasās!
MAZ AA-60
Acīmredzot, lai neitralizētu kaitīgo ietekmi no Prilutskas tabakas fabrikas ražotnes (kā jūs zināt, cigaretes dažkārt spēj nogalināt ne tikai lēni), šajā pilsētā tika uzcelta ugunsdzēsēju automašīnu rūpnīca. Viens no rūpnīcas darinājumiem ir šis, patiesi milzīgais transportlīdzeklis. Faktiski, kravas platforma MAZ-543 tika izstrādāta, lai pārvadātu ballistiskās raķetes ar kodolgalviņām. Bet ko gan dod šādas raķetes, ja nav milzīgas tvertnes, kurā pārvadāt degvielu? Un, ja degvielas vietā tvertnē tiktu iepildīts, kas pilnībā pretējs? Tā ir radusies ideja par lidostas ugunsdzēsēju automobili AA-60. Šāda automobiļa kravnesība ir 12 tonnas ūdens un gandrīz tonna putu.
Nē, šis nav jauns tanks, kas varētu apdraudēt dienvidu reģionus. Tie ir divi turboreaktīvie dzinēji no MiG-29 lidmašīnas (saskaņā ar citiem avotiem, MiG-21), kas uzstādīti uz vecas T-34 tanka šasijas. To ir izstrādājuši Ungārijas inženieri, iespējams, pēc ASV valdības pieprasījuma, lai dzēstu naftas urbumu ugunsgrēkus Irākā un Kuveitā. Tas izšļāc vairāk nekā 30 tonnas ūdens minūtē. Neparastā transportlīdzekļa milzīgo efektivitāti apliecina fakts, ka visas, šajā reģionā notikušās uguns nelaimes naftas urbomos tika likvidētas.
Ātrākās, un tai pašā laikā nederīgākās ugunsdzēsēju mašīnas tituls pieder slavenajam "Havajiešu ērglim". Šis tehnoloģiju brīnums spēj uzņemt ātrumu līdz pat 655 km / h. Un šie neticamie rādītāji 1998. gadā tika oficiāli atzīti par ugunsdzēsēju auto ātruma rekordu. 1995. gadā Shannon Seidel no Amerikas Savienotajām Valstīm nopirka 1940. Gadā ražotu FORD ugunsdzēsēju auto. Viņš pilnībā atjaunoja "večuku", turklāt aprīkoja to ar diviem turboreaktīvajiem dzinējiem. Šķita, ka neticamās automašīnas iespējas padara to par neaizvietojamu ugunsgrēka dzēšanas darbos. Tad kāpēc to sauc par nederīgāko? Problēma ir tāda, ka automašīnai, kas brauc ar tik lielu ātrumu, ir neticami grūti apstāties. Lai efektīvāk veiktu apstāšanos, tas bija aprīkots ar izpletni. Bet pat tad, prognozēt bremzēšanas ceļa garumu, ir gandrīz neiespējami. Turklāt, ar šādu ātrumu, automašīna var braukt tikai taisnā ceļa posmā. Galu galā, pat mazākā stūres rata novirze uz sāniem var izraisīt automašīnas apgāšanos. Turklāt ūdens tvertņu vietā atrodas jaudīgi dzinēji. Tas viss padara šo neparasto transportlīdzekli par gandrīz nederīgu ugunsdrošības nozarē.
TLF 2000/400
Vēl pavisam nesen ugunsgrēku likvidēšana tuneļos vai šaurās pilsētas ielās bija grūts pārbaudījums ugunsdzēsējiem un viņu tehnikai. Lieta tajā, ka šādos apstākļos dažreiz nav iespējams pagriezt lielgabarīta mašīnu. Tieši šī iemesla dēļ aktualizējās jautājums par ugunsdzēsēju automobiļa izveidi, kuram nebūs vajadzības apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Šādas tehnikas vienības vispirms parādījās Austrijā. Šī kalnainā valsts ir burtiski pārpildīta ar šauriem tuneļiem, kas izcirsti tieši klintīs. Viens no vissarežģītākajiem ugunsgrēkiem tuneļos, kas notika 2005. gadā Monblāna kalna tunelī, beidzot pārliecināja ugunsdzēsējus par nepieciešamību radīt specializētu automašīnu šādiem nelaimes gadījumiem. No idejas līdz realizācijai pagāja gandrīz pieci gadi, un rezultātā tika izveidots “Pūķis” (DRAGON). Šīs automašīnas galvenā īpatnība ir tāda, ka tā ir aprīkota ar divām kabīnēm no abām automašīnas pusēm. Tas nozīmē, ka šādā mašīnā nav nekādas nepieciešamības apgriezties braukšanai pretējā virzienā, jo tā var vienlīdz labi braukt gan uz priekšu, gan atpakaļ. Turklāt šī uzticamā automašīna, kas veidota uz kravas automašīnas MAN bāzes, spēj piegādāt ugunsdzēsības zonā līdz pat 2 000 litriem ūdens.
655 km/h? nu nu......autor,paskaties kads ir lielakais atrums F1 sacensibas un pirms izliec rakstu,DOMAA,ko izliec