Sveiki! Turpinam rakstu sēriju par visu neparasto autobūvē!
lai labi lasās!
Sveiki! Turpinam rakstu sēriju par visu neparasto autobūvē!
lai labi lasās!
Opel GT2 (1975)
1975. gada Frankfurtes automašīnu izstādē tika prezentēta jauna GT modeļu sporta sērijas vīzija - tajā laikā populārā, futūristiskā izpildījumā. Pateicoties aerodinamiskajam koeficentam 0,326, viena no galvenajām īpašībām šajā modelī bija degvielas ekonomija. Automašīnai bija uzstādīts 1,9 litru dzinējs un durvis vērās vaļā slīdot atpakaļ pa speciālām sliedēm.
Nissan NX-21 (1983)
Smaga sporta kupeja, kas tika izstrādāta topošā Nissan Amerikas nodaļas dizaina vadītāja Tomasa Sampla vadībā. Cipari "21" nosaukumā simbolizē XXI gadsimta automobiļa iemiesojumu. NX-21 bija aprīkots ar gazes turbīnas dzinēju, kas spēj darboties ar ļoti plašu degvielas spektru - no petrolejas līdz pat spirtam.
GM LeSabre (1951)
Nākotnes konceptauto, ko izstrādājis dizaineris Harley Earl. Galvenokārt Earl centās demonstrēt autobūves nozares attīstības tendences nākamajos 10-15 gados. 3,5 litru dzinējs varēja strādāt ar metanolu (tāpat kā lielākajā daļā tā laika automašīnu), un arī uz benzīna, kā arī automobilim bija elektriskā sēdekļu apsilde un lietus sensors, kas nostrādāja līdz ar pirmajiem lietus pilieniem un automātiski pacēla jumtu. Vēlāk nosaukums LeSabre kļuva par GM (General Motors) apakšzīmolu.
GM Firebird I (1953)
1953., 1956. un 1959. gados GM uzbūvēja trīs raķešveidīgus, futūristisku konceptautomobiļus ar nosaukumu Firebird. Pirmais bija aprīkots ar 370 zirgspēku gāzturbīnas dzinēju, un, pateicoties automobiļa vieglajam svaram un aerodinamikai, teorētiski varētu paātrināties līdz nenormāli lielam ātrumam. Bet inženieris Emets Conklin, kurš projektēja šo automašīnu, un pats bija arī testa braucējs, brauciena laikā konstatēja, ka pēc 160 km / h auto zaudē stabilitāti un kļūst nevadāms, pēc kā automobili pārstāja pārbaudīt, un tas tika nosūtīts uz “mūžīgo” stāvlaukumu.