Sveiki!
Turpinājums rakstam par neparastiem automobiļu stūres ratiem! Ceram, ka patiks.
Lai labi lasās!
Sveiki!
Turpinājums rakstam par neparastiem automobiļu stūres ratiem! Ceram, ka patiks.
Lai labi lasās!
CITROEN DS
Domājams, ka Citroën pieņem darbā speciālistus ar labu iztēli. Pretējā gadījumā grūti izskaidrot, pēc kā viņi vadījās, radot šo šedevru. Elegantais stūres rats slavenajā DS modelī kļuva par stila un mākslas priekšmetu, kā arī ievērojamu Citroen automobiļu atšķirības zīmi vēl daudzus gadus.
FORD WRIST TWIST
Šis ir pats dīvainākais stūres rats visā sarakstā. Patiesībā to ir grūti nosaukt par stūres ratu. Konkrēto stūres sistēmu FORD kompānijai 1965. Gadā, izstrādāja raķešu inženieris. Saskaņā ar plānu, divi mazie stūres rati varēja griezties abos virzienos, tādējādi nodrošinot ērtāku un vieglāk kontrolējamu automobiļa vadīšanu kā arī atviegloja parkošanās procesu. Ford pārstāvis teica, ka pārvaldīt šādu stūres sistēmu ir daudz vienkāršāk, nekā standarta stūres ratu, jo procesā iesaistītas tikai apakšdelma, roku un plaukstas locītavas, savukārt standarta stūres ratam tika nodarbinātas rokas no plaukstas līdz plecam, kā arī kakls un rumpis.
PONTIAC PURSUIT
Pontiac Pursuit stūre ir līdzīga spēļu konsoles pultij, tikai ar lielāku pogu skaitu. Uz stūres bija uzstādīta pilnvērtīga tālruņa tastatūra, jo automašīnā bija pieejami mobilie sakari un iespēja nosūtīt īsziņas. Visinteresantākais ir tas, ka šim stūres ratam nebija nekāda sakara ar riepu stūrēšanu. Riteņus pagriezienos kontrolēja elektromotori, kas spēja pagriezt pat visus 4 riteņus vienlaicīgi.
MAZDA MX-03
Skatoties uz stūres ratu, kas atgādina lidmašīnas stūri, ir saprotams, ka šis nav standarta automobilis. Vismaz tāda bija dizaineru ideja, kad tālajā 1985. gadā tika radīts Mazda MX-03 automobilis. Iespējams, ka tieši šī ir tā automašīna, kas 25 gadus vēlāk iedvesmoja Honda EV-STER izstrādātājus.
LANCIA ORCA
1982. gadā, ideja par stūres ratu ar daudzām pogām vēl aizvien nekādi nepameta uzņēmuma darbinieku galvas. Koncepta automobilī Lancia Orca mēs atkal redzam "stūri" ar daudzām pogām. Dīvaini, taču šajā automobilī pulkstenis un audio sistēmas vadības slēdži tika izvietoti ārpus stūres rata - instrumentu paneļa sānos. Tajā pat laikā pats instrumentu panelis izrādījās ne mazāk brīnumains.
FORD WRIST TWIST - tas moments, kad automobiļu būvē iesaista raķešzinātniekus/inženierus