Sveiki!
Ir klāt brīvdienas, kurās piedāvājam Jums iepazīties ar visu neparasto autobūvē un ne tikai. Šoreiz 2. daļa rakstam par neparastiem autobusiem, kas priecēja tūristus vēl pavisam nesen.
Ceram, ka Jums patiks!
Sveiki!
Ir klāt brīvdienas, kurās piedāvājam Jums iepazīties ar visu neparasto autobūvē un ne tikai. Šoreiz 2. daļa rakstam par neparastiem autobusiem, kas priecēja tūristus vēl pavisam nesen.
Ceram, ka Jums patiks!
PEACEMAKER
Šo autobusu uzbūvēja savienojot 1949. gada General American Aerocoach autobusa šasiju ar 1955. gada GMC Scenicruiser virsbūvi. Rezultātā izveidojās satriecoša trīsstāvu māja uz riteņiem. Kopumā tika uzbūvēti divi šādi autobusi. Pašlaik tikai viens Peacemaker ir kustībā un katru gadu ar to organizē lielo tūri pa Ameriku.
Ikarus 55 Lux
Par raksturīgi futūristisko izskatu autobuss saņēma tādas iesaukas kā "Cigārs", "Sputnik", "Raketa" un pat "Putekļu sūcējs". Leģendārā ungāru modeļa Ikarus 55 Lux siluets burtiski apbūra pasažierus un vadītājus. Šis autobuss bija galvenais, kas darbojās Eiropas Savienībā kā tālsatiksmes, starptautiskais un tūristu autobuss līdz pat 1980-tajiem gadiem: laika posmā no 1955. līdz 1972. gadā Padomju Savienība iegādājās 3762 Ikarus 55 autobusus dažādās modifikācijās. Ikarus 55 Lux autobusi tika uzskatīti par ļoti uzticamiem un varēja nobraukt līdz pat miljons km bez kapitāla remonta.
Mercedes-Benz Lo 3100 Stromlinien-Omnibus
Autobuss tika izstrādāts 1934. gadā uz dīzeļmotora kravas automobiļa Mercedes Benz L 59 šasijas un bija paredzēts ekspluatācijai uz autobāņiem, kas tajā laikā tika aktīvi būvēti. Bet Lo 3100 nekad netika palaists masveida ražošanā. Papildus autobusa interesantajam izskatam un panoramas lūkai, tas bija aprīkots arī ar nolaižamiem sānu logiem.
General Motors Futurliner
General Motors Futurliner autobusu uzskata par vienu no neparastākajiem autobusiem pasaulē. Pagājušā gadsimta 30-50 gados GM uzbūvēja tikai 12 tādus augsto tehnoloģiju sapņu autobusus, kas ceļoja pa Ziemeļameriku, iepazīstinot ar sevi miljoniem apmeklētāju, kuri izbaudīja progresīvas zinātnes un tehnoloģijas demonstrācijas, tostarp arī šo vienreizējo milzi.
Ikarus 55 Lux man patika, tikai viena problēma, pārāk mazi logi. Vairākās eksursijās braucu ar to. Raksts labs.+
Leģendārā ungāru modeļa Ikarus 55 Lux siluets burtiski apbūra pasažierus un vadītājus. Šis autobuss bija galvenais, kas darbojās Eiropas Savienībā .... - vai tiešām Eiropas savienībā?
Ikarusi Latvijā bija galvenais transports starppilsētu maršrutos,vienīg;a neērtība bija ļoti šaurs koridors,bet sēdekļi bija ;loti ērti.
Bet stilīgi autobusi. Labprāt tādā brauktu, vissevišķi pirmajā kā grupas tūres autobusu izmantotu.
55 Ikarus vismaz Rīgā un Latvijā apritē bija maksimums līdz 1970. gadam. Vēlākā laikā, bet ne ilgāk par 1975. Rīgas ielās bija sastopama 55 modifikācija Ikarus 66. Bet no 1976, gada Ikarus 180 balti ar sarkanu strīpu. Nu par to Eiropas savienību šķiet būs neuzmanības kļūda. Vai ne?