Šoreiz mēs apskatīsim vel pāris interesantas un neparastas mašīnas no PSRS laikiem, piemēram, kāda mašīna patērēja 50 litrus degvielas uz 100 kilometriem, bet cita bija visīstākais visurgājējs, bet visu pēc kārtas.
Neparastās PSRS mašīnas! (3)16
Kā pirmo mašīnu šodien mēs apskatīsim eksperimentālu Volgas versiju jeb GAZ-24-95 – atšķirībā no pārējam tirgū pieejamajām Volgām šai bija pilnpiedziņa kas tai nodrošināja salīdzinoši labas bezceļa īpašības, ļāujot tai izbraukt sniega aizputinātus ceļus(protams saprāta robežās). Tāpat tai bija palielināta kravnesība, palielināts šasijas augstums un riteņu izmērs. Taču tai atklāja vairākas nepilnības testu laikā un šī mašīna tā ari masveida ražošanā nenonāca. Kopā tika uzbūvēti tikai pieci šis mašīnas prototipi 1973.gadā.
UAZ-492 burtiskā nozīmē bija visurgājējs, kura uzdevums butu nogādāt kravas un cilvēkus uz vietām, kuras parastajam transportam(pat tām mašīnām, kurām bija palielināta pārgājība) nebūtu pa spēkam. Taču mašīnai bija zināmas dizaina nepilnības, piemēram, četri ķēžu pāri – līdzīgi kā lielajiem lauksamniecības traktoriem, tikai šī mašīna atšķirībā no lielajiem traktoriem stūrējas ar priekšējiem riteņiem nevis vidū locījās, kas tai deva pamatīgu slodzi stūres iekārtai. Tāpat mašīnas ķēdes izrādījās par īsu, kas noveda pie biežas iestigšanas, nepārprotiet, mašīnai bija laba pārgājība, bet ne tik laba kā izstrādātāji bija plānojuši. Šī mašīna tika izstrādāta 1968.gādā.
Šis neparastā izskata Moskvich PT bija PSRS versija modernam taksim, tam priekš 1965.gada bija visnotaļ moderns salons, proti, radio un apsildīšana. Taču šī mašīna nekad nenonāca masveida ražošanā, tieši iemesli tam nav zināmi. Lai nu kā, mašīnai bija 1.36 litru četru cilindru benzīna dzinējs, kas nodrošināja 50 z/s jaudu .
NAMI-058 sākotnēji bija plānota kā mašīna, kas spētu nogādāt raķetes pat uz nepieejamākajām padomju bāzēm! Taču pārgājība nenāca par velti, proti, lai šī 11 tonnas smagā mašīna spētu pārvietoties pa ceļiem kur vairums tā laika mašīnu iestigtu, tai tika uzstādīts V-54T dzinējs. V-54T bija 38.9 litru 12 cilindru dīzeļa motors kurš pats par sevi svēra ap tonnu un nodrošināja 320 z/s lielu jaudu! Lai šo motoru spētu piebarot mašīnai bija 400 litru bāka, kuru mašīna spēja visnotaļ ātri iztukšot, jo uz 100 km tā patērēja 50 litrus degvielas. Mašīna spēja uz ceļa sasniegt 70 km/h, bet bezceļos apmēram 28 km/h kas priekš 1958.gadā bija tīri ievērojams ātrums.
Pēdēja mašīnu, kuru šodien apskatīsim sauc par PTS-CT “Lootos” un tā ir TV komandas mašīna, kurā bija vieta visam nepieciešamajam inventāram, proti, divas darba istabas un jumta platforma, no kuras varēja filmēt. Tiesa šī mašīna nebija aprīkota ar savu TV raidītāju tāpēc tā varēja tikai ievākt informāciju un tad to fiziski nogādāt TV paraidies punktā. Taču vēlāk šī platforma tika uzlabota arī ar TV raidītāju, kas tai ļāva filmēt tiešraides no sporta sacensībām, vai koncertiem.