Šajā rakstā būs par BMW modeļiem, kurus ne pārākdaudzi ir redzējuši un vispār zin ka tādi eksistē. Iespējams BMW pats nemaz negribētu, lai kāds no tiem ekstistē. Kāpēc? Paši redzēsiet........
Ne visai zināmi BMW modeļi77
Daudziem šķiet, ka BMW e36 compact bija pirmais BMW ražotais hečbeks. Bet tā nav. Jau daudz agrāk - 1972. gadā - BMW laida klajā šo. Tas ir BMW 2002 Touring. Salīdzinot ar sedanu, tas bija par 12 cm īsāks. Bija pieejami 1,6 , 1,8 un 2,0 litru dzinēji. BMW pat izlaida sportisko modifikāciju - BMW 2002tii Touring ar 130zs. Kopumā tika saražoti 30 200 hečbeku. Teorētiski, tas bija viens no pirmajiem, mūsdienās tik iecienītajiem, karstajiem hečiem.
Šis mazais briesmonis ir BMW E1. Šoreiz "E" nozīmē virsbūves paaudzi, kā tas parasti ir, bet gan to ka tas ir ekspermentāls elektroautomobīlis. 90. gadu sākumā, vājās akumulātoru tehnoloģijas dēļ vēlāk pāriet uz hibrīdtehnoloģiju vai benzīnmotoru. Cilvēki teica, ka šīs 3,5 metrus garais spēkrats līdzinājās kaut kādam kurkulim, kam pārparatuma dēļ pielikta BMW zīme. Vienīgais kas šeit bija līdzīgs citos BMW bija aizmugures piedziņa......
Skats no aizmugures nav diži labāks........
Sis ir BMW Z1, Ja vēlākie "Z" modeļi ir daudz maz normāli, tad šis ir Īpašs.... Šo auto radija holandietis Harms Lāgijs. Auto aizveramie lukturi un nobīdāmās durvis to iecēla dārgas rotaļlietas statusā. Šo modeli nemaz nebija paredzērs ražot. Tas bija domāts kā publiku pievelkošs magnēts Frankfurtes autosalonā. Kopā tika saražoti 8000 BMW Z1, un tie visi tika taisīti ar rokām. Visos bija 2,5 litru motors, izņemot pēdejo uzbūvēto auto, kurā bija 2,7 litru dzinējs.
Ja kabroleta versija likās tīri tā neko, tad kupeja maina manas domas...
Nākamais brīnums ir BMW Z13. '93 gadā to radīja dizaineris Klauss Kapics. Viņs centās tā dizanā ieaust sportiskus pavedienus, par ko liecina žaunas pirms aizmugurējajiem riteņiem. Bet no mašinas, kam ir 4 cilindru 1,1 litra motoriņš nekāds sportists nesanāk...
Un atkal tā aizmugure.....
Nākamais ir BMW just 4/2. Kā jau nosakums "Just for two" saka, šis nav nekāds ģimenes auto. BMW to radija 1995. gadā, lai pārstiegtu Tokijas autosalona apmeklētājus ar ko nebijušu. Par nebijušo tika izvēlēts rodsters, kas izskatās pēc Caterham. Lai arī četrcilindru motocikla motors attīstija tikai 100zs, ar to pietika, lai 500 kg smago (vieglo?) mašīnīti no 0 līdz 100 aizsviestu sešās sekundēs. Nav jau nekāds Lambo, bet tomēr......
Vai esat redzējuši BMW minivenu? Ja nē, tad līdz šim bijāt pataupījušu savas acis. Šis ir BMW z22. Eksperimentālā kārtā BMW to radīja 2000. gadā. To radīja tā pati nodaļa, kas Z1. Kompānijas pārstāvji reiz dižojās, ka tā riteņu bāze ir kā 7. sērijai, salona ietilpība - kā 5. sērijai, bet arējie gabarīti - kā 3. sērijai. Virsbūvi veidoja no oglekļa šķiedras, taču šis druknais minivens neizskatījās īsti pievilcīgs. Bet tas nav pats svarīgākais.
Būtiskākā Z22 īpašība ir tā vdības sistēma. Šis auto tapis programmas Mechatronic ietvaros, lai pārbaudītu jaunākās tehnoloģijas. Šis ir auto, ko mums reiz solīja nākotnē. Tā vadības ierīces - stūre un pedāļi - nav mehāniski saistītas ar izpildītājiem, bet tikai nodod komandas elektroniskā veidā. Varbūt tāpēc tam ir četrkantina stūre.....
Paldies par skatīšanos!