local-stats-pixel

Mazlitrāžas TURBO30

122 1

Tātad. Gribēju rakstīt par sierrām, bet skatos, nu protams, jau 6 identiski raksti priekšā :D

Tapēc nolēmu uzrakstīt par ko citu, ne mazāk interesantu.

Ar draugu nesen atkal pārspriedām dažādus autiņus, to jaudu un veiktspēju. Protams, kā jau mirstīgajiem latviešu jauniešiem, mums acīs krīt jauda par zemu cenu. Tātad protams bumeri un vēl par tiem lētākās sierras.. fleksētas atsperes un rūsa mm.. respektīvi vidēji ēdoši, lēti uzturami, pakaļpiedziņas auto.

BET. Pirms pāris dienām aizgāja runa par turbīnām un ievērojām ka arī vidēja tilpuma motori, kuros iemestas turbīnas, var forši vērpties. Tā nu zemāk var apskatīt vienu gabalu par Ford sierra 1.6 turbo.

TAD draugs pārmetās pie vēl kā smieklīgāka. Honda 1.4 turbo. Pasmējos, paskatījos tūbā gabalus, biju pārsteigts. Iet diezgan solīdi.

UN TAD sekoja vakara šoks un pārdomas. Gar malu pazibēja video: Seicento 1.1 Turbo vs. BMW 325. Zemāk apskatāms :x
Es apkritu. Tad sāku domāt. Kā no piena pakas tilpuma motora var izspiest tik daudz jaudas ? Laikam visam pāri stāv maģiskais vārdiņš ‘turbo’. A
r turbīnas palīdzibu, cik sapratu, gaisu spiež , līdz ar to vairāk gaisa tiek iespiests dzinēja cilindrā. Tas arī dod to jaudu. Traki. Iedomājies, Tu nopērc bembi, tagad būšu kruts. Piebrauc pie krustojuma, a tur kautkāds ekoloģiskais činčoneto fiats metrs x metrs x metrs blāvi dzeltenā, nepievilcīgā krāsā. Tu blatnojs uzgāzē, parādi savu četru cilindru, divlitru 150zs spēku. Iedegās zaļais, Tu iespied grīdā un esi laimīgs uz 2 sekundēm un tad tu sajūti kautko mazu un necilu panesamies tev garām. Bikses slapjas un vaigi sārti. Mēģini saprast kas par nahuj. Kautkāds sīks perdelis tevi ir nopūtis kā mazo. Neaprakstāma sajūta. Un nākošajā dienā tu esesā ieliec pārdoties bembi un ieej sadaļā Fiat --> Cinquecento, raudošām acīm sazvani pārdevēju un saki ka vēlies šo superekoturbomobīli. Traki. Tiešām traki. Tā kā ir vērts apspriest ko tu vēlies. Varbūt tiešām mazs cinītis gāž lielu vezumu :)

Un intereses pēc paskatījos esesā par turbīnām. Īstenībā pilns ar servisiem, kas piedāvā turbīnu restaurāciju, labošanu, jaunas turbīnas, detaļas, uzstādīšanu. Lai gan tā ikdienā nepavisam neesmu dzirdējis ka kādam autiņā baigi bieži būtu iemests turbo. Varbūt tur slēpjas kāds knifs, varbūt. Būtu interesanti uzzināt ko vairāk :)
Ceru ka raksts patika. Ir ko padomāt :)
Reklāma








122 1 30 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://jūķūb
sam gūgl
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 30

0/2000

Hehe. Nū, tāda jau ir to kompresoru pamatideja - dabūt iekšā gaisu. Cik vairāk gaisa dabūsi motorā, tik vairāk degvielas varēsi sadedzināt, tik vairāk jaudas dabūsi. Tīri teorētiski un rupji rēķinot pie viena bāra virsspiediena motorā tiek iegrūsts 2x vairāk gaisa nekā viņš NA variantā iesūktu. Značit 1.0 Turbo iet tāpat kā 2l atmosfērnieks. Iepūšam 2 bārus un dabūnam 3x lielāku jaudu nekā NA, attiecīgi šis 1.0 sāk kosties ar 3l atmosfērniekiem.

Ok, dzīvē viss, protams, ir savādāk. Ir turbokompresora, starpdzesētāja, paša motora, u.c. lietderības koeficienti, kas šo vienkāršo matemātiku izjauc un visu šo efektu samazina. Bet katrā ziņā princips paliek: vairāk gaisa -> vairāk degvielas -> vairāk jaudas. Ja vari iepūst savā 1.1 tikpat gaisa, cik iesūc tas 2.5 būmers, un tava iesmidzināšanas sistēma spēj to nobarot, tad jaudas tiešām būs ļoti līdzīgas un jaudas/svara attiecības dēļ Fiats tiešām to būmeru nokodīs kā mazo.

10 0 atbildēt

2l bmw parasti ir 6 - cilindru, nevis 4- cilindru motori. un pliks gaiss jaudu nedod, vajag arī attiecīgi vairāk degvielu padot.

5 0 atbildēt

galvenais jau nav jauda bet jaudas un svara attiecība tie mazie auto iet ātri tikai tapēc ka ir ļoti viegli tas viss ir likumsakarīgi

4 1 atbildēt

Nu patiesiba viss atdura pret pielietojumu. Es nekad nepirktu mazmotoru, piem., 1.1 turbo, vel jo vairak, lai arditos. 1. Jo uz shosejas vinsh norm ieskrieties nevaretu, kaut vai lidz kadiem 100. 2.Ja tur ar vinu arditos, Tev vinsh max (MAX) nokalpotu, labi, nemineshu konkretu laiku, bet nu loti maz. Tomer ir jarekinas ka vinsh nav tam paredzets. Ar lielu motoru butu daudz savadak, vinam uz ta rekina butu garaks dzives mužs. 3.Neko neteikshu par crash testiem. Neesmu specuks, bet nu tomer liekas noteiktos atrumos tas pats BMW, piem., tavs pieminetais 320 butu daudz izturigaks. Nu vismaz man ta liekas, varbut kludos. Bet nu kas kuram, esmu students un ar loti maziem iztikas lidzekliem, tapec saprotu šī raksta merki :)

3 1 atbildēt

Nice

1 0 atbildēt

Jā, man arī šitie likās interesanti, lai gan 1,1 vēl nav nekas traks, Japānā ir tā saucamie "K" (kei) cars, ļoti mazi viegli mazauto motori parasti 3 cilindri un tilpums ap 600cc (0,6l) arī sabāzti ar turbīnām un auto niecīgā svara dēļ pilnīgi pietiek lai ar tādu kverplīti liktu citiem auto īpašniekiem aizdomāties par sava auto "sportiskumu". Vēlāk moš ielikšu arī rakstu par kei cars.

Rakstam++

1 0 atbildēt

Bembjiem nāk 190zs, mazajiem nezinu, bet rēķini turbīna, pie 160 varētu būt, + ir tāda lieta kā masu attiecība, taka, īpaši nebrīnos par mazo uzvarētāju :)

1 0 atbildēt

lol.parādiju joka pēc draudzenei...šī pateica,ka tad jau labāk ar autobusu braukšot.:D bet tā jau prikolīgs :D

1 0 atbildēt

bet vispār es negribētu pārvietoties ar šādu mazu fiatu  jo paskatoties, kā fiatiem iet crash testos, pāriet vēlēšanās kāpt tādā iekšā. reku 2000. gada Seicento crash tests http://www.youtube.com/watch?v=NlDS8SMWTf8

tai pašai žurkai situācija bišku cerīgāka izskatās, kaut arī auto ir  vecāks http://www.youtube.com/watch?v=X8CjyFj1tWo

1 0 atbildēt

Viss jau labi un pareizi šajos komentāros, bet aizmirsāt ko ļoti svarīgu. spēka momentu jeb tā saukto griezes momentu, kas principā beigās izsaka vairāk kā hp, un būtībā šiem mazlitrāžas motoriem griezes moments ir salīdzinoši niecīgs un arī niecīgā rpm diapazonā.. P.S. autoram - ja šaubies ka uz ielām ir mašīnas ar turbīnām, tad jebkuram smagajam ir turbīna, jebkuram jaunam Audi dīzelim, būtībā jebkuram sevis cienošam dīzelim ir piekabināta turbīna, ļoti daudziem SAAB ir turbīnas, BMW jau gandrīz tikai dīzeļos, reti nākas dzirdēt Latvijā par BMW benzīnu ar turbīnu, EVO un STI turbīnas bez runas, un vēl Audi 1.8T ir iecienīts motors, kas pārsvarā nāk iekš A3, Golf un A4, un protams visi Japīši AE86,S13,S14...

1 0 atbildēt

Wow! - (ne jau par rakstu) Tak sakārto tekstu. Iemet sākumā wordā un tad kopē spokos..

Par auto - īsts studentu braucamais ;)

++ par rakstu

1 0 atbildēt

Ar tām turbīnēm kādus tik brīnumus nevar uzburt... Visiem vajag 1L dzinējus un turbīnes, būs ātrāki par jebkuru bembistu. :D

1 0 atbildēt

Kuram sapņu mašīna ir fiat :D :D :D?

0 0 atbildēt

nu bet taja mazajaa tu juties vairak miskastee, nesaku ka žurka nav miskaste..bet nu

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt