Esmu mežonīgs Saab fans, arī pats agrāk braucu ar 9k Saab, bet apstākļu dēļ nācās viņu atdot citās rokās ;(
Enīveis, mazliet info par šo superauto.
Saab 9000 sāka ražot 1985.gadā un pārtrauca ražot 1998. gadā, kad GM iegādājās Saab automotive savā īpašumā. 9000 modeli nomainija jaunais Saab 9-5 sedans. Mūsdienās, lielākā daļa Saab īpašnieku jums noteikti pateiks, ka īsts Saab ir tikai līdz 1997.g saražotie modeļi.
Saab 9000 izskatā ir manāms daudz no itāļiem un ne tikai izskatā. Saab 9000 izskats ir cēlies no Lancia Thema un Fiat Croma, taču šasija ir pārvilkta no Alfa Romeo 164.
Saab 9K pirmās paudzes modeļi bija pieejami no 1985-1992.gadam.Pieejamie motora tilpumi šajā laikā bija vai nu 2.0 bezturbo, 2.0 turbo versijas un tas pats attiecībā uz 2.3 litru versijām - turbētās un neturbētās. 2.0 bezturbo motori attīstīja 130 zs, 2.0t versija attīstija 160 un 175 zs, atkarībā no turbīnas spiediena, savukārt 2.3 bezturbo attīstija 150 zs un ar 2.3 attīsta 200-220 zs.
Lai gan citiem no ārpuses Saab 9000 nešķita nekas apburošs, tie bija atzīti par vieniem no visdrošākajiem auto pasaulē un jau 1992.g modeļi bija aprīkoti ar pilnām luksus ekstrām. 1992.g izveidoja limitēto Saab 9000 CD GRIFFIN versiju. Sedans, aprīkots ar visu - pilna elektronika (centrālā atslēga,spoguļi,logu un spog. apsilde, elektriski regulējamie krēsli, krēslu apsilde, elektr. logu pacēlāji, kondicionieris, kruīza kontr. un borta kompjūters ar vismodīgākajiem pričendāļiem tajā laikā), ādas salonu, koka apdari, lietajiem diskiem, miglas lukturiem un citas kurtas fīčas.
1992.g Saab 9000 zīmigs arī ar ierobežotās Carlsson versija Saab, kurus ražoja tikai Anglijas tirgum.
1993.gadā iznāca atjauninātās CS versijas (pirmā parādijās 1992.g) un iepazīstināja ar masveidā pieejamajām CSE versijām (elektronika bik vairāk) Abām versijām bija uzstādītas ražīgākas turbīnas - Garret T25, kuras vēljoprojām ir diezgan populāras. Taču CSE variantiem papildus tika uzstādīti turbīnas spiediena vārstiņi ar kuru palīdzību CSE ieguva mazliet vairāk zirgaspēku (200) Tāpēc arī Saab 9000 turbīnas iedalās divās daļās - LPT un HPT (zemspiediena un augstspiediena) un līdzīgs bodykit kā Aero, tikai bez tādiem pašiem ļitakiem un spoilera.
Vēlāk tika izlaists arī Saab 9000 CDE sedans, kurš bija Qaar 3.0l V6 motoru un attīsta 210 zs, taču nekas nespēj sacensties ar Saab 9000 AERO (jess, i LOVE IT). 9K AERO ir aprīkoti ar Mitsubishi TD04 turbočārdžerīti un attīsta 225zs (it goes amasingly fast) un turklāt tam ir izstrādāts īpašs Recaro sporta salons (priekšā ir uberērti benķi un aizmugurē var sēdēt tikai 2 nevis 3, spec. uztaisīts :P) un AERO versijām vel ir uberkruts bodykit, spoileris,sporta piekare un 16colīgi SuperAero diski.
Atļaušos šo gabaliņu nepārtulkot
The Aero's in-gear acceleration was strongly emphasized; the Aero was capable of accelerating from 50 miles per hour (80 km/h) to 75 miles per hour (121 km/h) faster than a Porsche Carrera 4 or a Ferrari Testarossa
Nice ... !
Atgriežoties pie 3L versijām, jau 1995.g GM sāka grābstīties gar Saab automotive un piedāvāja viņiem likt iekšā GM V6 motorus, tādus pašus kā opeļos. Omegās šie motori ahūna labi kalpo, ir testēts :) (ja kāds atcerās, tad biju te salicis pašmāju video, moš vēl profilā ir), taču šīs versijas kļuva nepopulāras un pat ASV atteicās tādas pirkt, tapēc tās turpināja ražot tikai europā. Taču tā versija tā pat nebija CDE GRIFFIN (uberlukss:))
1997. gadā pārtrauca ražot Saab 9000 kā tādu, pat AERO vairs neražoja, taču par godu 50. gadadienai Saab automotive, 1998.g tika saražot tikai 1400 Saab 9000 CSE ar 2,3t motoriem, AERO Anniversary modeļi, kuri attīsta 225.zs. Tiem uz krēslu virsmām un citviet auto bija iegravēts lidmašīnas simbols un citas mazas interjēra un eksterjēra izmaiņas. 400 modeļi tika nosūtīti uz ASV, taču pārējie palika eiropā. Rīgā un Liepājā esmu kopumā manījis 5 no šiem eksemplāriem.
Kopumā tika saražoti 503087 9000 Saab.
Pielikumā bagātīgs klāsts ar bildēm un video.
Gaidu pozitīvas balsis.
PS vispopulārākā Aero krāsa ir melna, var uzlikt melnās lampas un diskus un tev ir kārtīgs pimp autiņš. lūk arī piemērs ;)