local-stats-pixel

Mazliet no Harley Davidson vēstures15

34 0

 

Harley Davidson ir Amerikāņu motociklu ražotājs. Līdz pat mūsdienām šī motociklu marka ir noturējusi

 konkurenci ar japāņu motociklu ražotājiem un ir atpazīstama visā pasaulē.

vēsture

1901. gadā 21 gada vecumā Viljams S. Hārlijs izstrādāja plānu mazam dzinējam ar 116 kubikcentimetru tilpumu un 102 mm

diametrā spararatu. dzinēju bija paredzēts ielikt vienkāršā divriteņa rāmī, kuram ir pedāļi.

Nākamos 2 gadus Hārlijs un viņa bērnības draugs Artūrs Deividsons strādāja pie šī primitīvā motocikla.

1903. gadā mocītis bija pabeigts ar Artūra brāļa Valtera palīdzību.Tad viņi kādu laiku pabraukājās un saprata,

ka mocītim ir par maz jaudas, lai tas tiktu galā ar Milvokī pieticīgajiem kalniem bez pedāļu

palīdzības. Tad Viljams ātri norakstīja savu pirmo mocīti kā vērtīgu mācību eksperimentu.

 

Šie nekavējoties sāka darbu pie nu jau otrās paaudzes moča, kuram nu bija daudz jaudīgāks motors,

proti, 405 cm3 un 25 cm spararatu, kas svēra 13 kg. Rāmis bija gandrīz tāds pats, kā 1903. gadā izlaistā Džozefa Merkela moča rāmis.

Lielais motors un jaunā tipa rāmis ļāva mocim izkļūt no velosipēdu-mopēdu kategorijas un iekļūt motociklu kategorijā.

Viņiem pie motora veidošanas piepalīdzēja arī Ouls Evinruds - motoru inženieris.

Tad nu 1906 gadā Hārlijs un Deividsonu brāļi atvēra rūpnīcu. Tajā gadā viņi uztaisīja aptuveni 50 motociklus.

1907. gadā viņi paplašīnāja telpas un nu gadā viņi spēja saražot līdz 150 močiem.

 

1905/6 gadā viņi rāžoja motociklus ar 1 cilindru motoriem, kuriem bija 439 cm3 tilpums.

1907. gadā viņi ievies V-veida 2 cilindru motoru, taču tikai dažī tādi tika izražoti.

1911. gadā jau viņi lietoja 2 cilindru V-veida motorus ar 810. ccm tilpumu.

 

1917. gadā ASV iesaistījās 1.PK un ASV armija pieprasīja 15 K moču.

 

Divdesmitajos H-D bija nu jau lielākie moču ražotāji pasaulē. Viņu moči tika pārdoti 67 pasaules valstīs.

1921. gadā H-D mocis uzvarēja sacensības, kur tas attīstīja vidēji 160 km/h lielu ātrumu.

LIELĀ DEPRESIJA

Lielā depresija sākās tikai pāris mēnešus pēc viņu jaunā modeļa iznākšanas, viņu pārdošanas apjomi strauji kritās no 21 K

 līdz 3K gadā. Taču par spīti tam viņi nāca klajā ar savu jauno Flathead tipa modeli, kurš sevī ietvēra art deco stilu.

Lai izdzīvotu krīzi, viņi pircēju uzticību iekaroja ar saviem kvalitatīvajiem motoriem. Viņi arī sāka ražot piegādēm domātu moci,

kuram bija 3 riteņi, kas ražosānā palika līdz 1973. gadam.

30to gadu vidū tika atvērts VL modeļa konveijers Japānā.

2.PK

Lai veiksmīgāk tiktu pāri krīzei, viņi atkal ražoja lielu daudzumu motociklu ASV armijai

un arī  motociklus sacīkstēm un privātajām vajadzībām. Armija prasīja, lai H-D izveido līdzīgu motoru BMW motoram, un tā arī tika darīts.

 

SLIKTAIS IMIDŽS

1952. gadā rūpnīca pierasīja 40% lielu nodokli par importējamajiem močiem un tādēļ tie tika apsūdzēti par ierobežojošu darbību.

Arī Holivudas filmas ar bandītiem un H-D moča šo imidžu nomelnoja.

Pārstrukturēšana un atdzimšana

1981. gadā firma tika pārdota citiem investoriem par  80 milj. $. Tika izmantotas tikai tā laika modernākās detaļas.

No šī brīža viņiem sākās grūti laiki, jo japāņu motociklu rāžotāji importēja savu preci asv lielā daudzumā. Viņi sāka iegādāties detaļas no citiem

ražotājiem un tādējādi uzlaboja kvalitāti, kas piesaistīja atpakaļ pircējus.

1990. gadā viņi nāca klajā ar savu FAT BOY modeli, kurš bija absolūts līderis savā smagsvara grupā ar vairāk kā 750 ccm motoru.

Par to ātri sāka izplatīties ziņas, ka tā dizains un citi sīkumi ir ņemti no lidmašīnas B-29, un ka tā nosaukums ir radīts no atombumbām FAT MAN

un LITTLE BOY.

MODEĻU PAAUDZES

TOURING

zināmi arī kā DRESSERS. tie ir atpazīstami pēc to lielajiem sēdekļiem, vējstikliem un tie ir vienīgie modeļi, kuros ir radio un cd.

visiem ir viens rāmis.

SOFTAIL

šie motocikli visvairāk parāda H-D imidžu. tajā ir dažādas pazīmes no visas H-D dizainu vēstures.

DYNA

Šo motociklu iezīme ir lielie motori un tradicionālais stils, taču tie atšķiras

no SOFTAIL ar tradicionalo amortizacijas sistemu, kas savieno balstus ar rāmi, un no SPORTSTER tie

atšķiras ar saviem lielajiem dzinējiem.

SPORTSTER

tiem ir mazāks dzinējs kā DYNA un ne tik klasisks dizians. tiem ir dažas iezīmes no japāņu močiem. jaudīgi dzinēji.

VRSC

ieviesta 2001.

tie ļoti maz līdzinās tradicionālajai H-D saimei. Tie ir konkurenti japāņu un citu ASV jaudīgajiem močiem.

tas vairāk domāts sacensībām un entuziastiem. tam ir pretbuksēšanas sistēm un vizuāli tas atšķiras ar savu rāmja izliekumu un citiem sīkumiem.

VRXSE

Šis ir dragreisa motocikls, kurš nav domāts pārvietoties pa ielu. Tas ir taisīts, lai 1/4 jūdzes pieveiktu mazāk kā 10 sekundēs.

Šī mežoņa motors ir balstīts uz tā paša VRSC motora, taču šim ir ļoti daudz uzlabojumu, kuri tā jaudu ir palielinājuši daudzkārt.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
34 0 15 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 15

0/2000

tu pats esi huiņa un viss, kas ar tevi saistits ir huiņa :)

1 0 atbildēt

ljoooti labs raksts Tev sanaacis nudien!

bet HD ir ljoti primitiivs motocikls, atpaliek no japanjiem par apmeeram 15 gadiem tehnologjiju zinjaa!! 

bet iespeejams, ka tas ir tas ko cilveeki meklee- vienkaarshi motocikls, kursh vibree pat tukshgaitaa un ir tik smags kaa vieglaa mashiina

1 0 atbildēt

bet reāli ar hārli ir tāpat kā ar emku, kad no motora netek eļļa, tad ir skaidrs, ka viņa ir beigusies.

turklāt kas ņirdzīgi, tad garajos gabalos (ceļojot) japanis brauc bedu nezinādams, hārlim tikpat problēmu kā emkai, karoc vienīgais kam der, tas ir sīkās čuriņas no kroga vizinat uz mājam (protams par minetu)

1 0 atbildēt

parasti ir tā, ka liela daļa sāk braukt ar japāni, tad cenšas tikt pie hārļa, protams nopērk kautkādu lielo, pēc pārs gadiem meklē ko vieglāku galarezultātā nonāk pie slēdziena, ja gribi braukt, brauc ar japāni, ja gribi saistības uz mūzu ņrm hārli, mans spriedums ir tā, ka lai ikdienā pārvietotos ar moci , viņam ir jābūt vieglam, pietiekami jaudīgam un ļoti ērtam, kā zināms hārļa meitas kompānija tikko pārtrauca buell ražošanu buell ir hārļa kā viņi paši to dēvē sportbaiks, drīzāk teiktu ielinieks,šeit protams neraugoties uz sūdīgi iztulkoto matrjalu un interneta hujācijām nekas par to nav minēts., kā baiks viņš ir mēsls, kā ielinieks labs, bet ne pilnība, vairak protams na ļubiķeļ.

ar hārli braukt ir prestižs, tikai ne ar v-roaudu  (vrsc), tātad ja čopers, tad hārlis, ja baiks tad japānis, neraugoties uz to , ka man nedaudz besī aizvēsturiskā tehnika , tad es sev kā otru moci bliezīsu tieši hārli, 1200to sportsteru, viņam ir vislabākais motors un to saku ne tikai es, bet 80% moču mehu, kas kaut reizi dzīve ir harli redzējuši, labs viņš ir ar savu primitīvismu, viņā eļļas vietā var liet atrabotku un bendzīnu var atjaukt ar dīzeli un viņs tikuntā darbosies, plus viņš neko nesver un ir samērā viegli manevrējams

1 0 atbildēt

vienīgais normālais hārlis ir sporsters ar 1200cc motoru

0 0 atbildēt

Hārlis ir dzīvesveids, tas nav masveida produkts kā japāņu Panasonici...var patikt, var nepatikt, bet...nevar noniecināt!

Autoram+

0 0 atbildēt

labs raksts! emotion

0 0 atbildēt

nu Laurichijam iisti nepiekriitu, huinja tas viennoziimigi nav, vieniigais nu cena bish ir uzskruveeta neadekvata kvalitaatei un tehnologjijai..  kaads zin kaadi ir apkopes intervaali HD?? 

0 0 atbildēt

atbildot uz HEYCO komentāru " nu Laurichijam iisti nepiekriitu, huinja tas ... "

hārlim motorā eļļu var mainīt tikpat reti kā autiņam, jo kārba atsevišķi no motora, mūsu platuma grādos, ja standarta pilsonis nokapā no 5-10k km tad reizi sezonā nomainiji un braukā, tim kam karba kopā  ar motoru tiem gan ap sešām štukām jau būtu takā pēdejais laiks eļļiņu mainīt  

0 0 atbildēt

Best motocycles :)

0 0 atbildēt

starpcitu sportsteram ir divu veidu motori 800cc un 1200cc priekš sevis 800cc ir kā pieaugušam vecim bērnu trīsritenītis , bet 1200cc ir perfekts motors

0 0 atbildēt

atbildot uz laurichh komentāru " parasti ir tā, ka liela daļa sāk braukt ar ja... " Tu par to Buell nopietni?Mēs vakar apmazgājām savam puikam tāda iegādi...ilgi un dikti meklēja un beigās atrada.Man gan sirds un dvēsele 100% pie čoperiem, bet šis aparāts ir interesants...dievīga skaņa!

0 0 atbildēt

Buellam ir viens drausmiigs miinus- tas bremzhu disks, kas izskataas tiiiik kruta un stiliigi pie temperatuuras mainjas vai intensivas lietoshanas meedz saveerpties, un pateicoties lielajam diametram nenormaali saak vibreeet! japoshkaam nekas taads gandriiz nedraud

0 0 atbildēt

par to buell , protams, ka nopietni, , bet par tiem bremžu diskiem būsi kautkur kautkādu hujāciju salasijies, tas mocis nav domāts gonkām un ja kāds ar viņu gāž pA trasi, tad ar sekām ir jārēķinās, tāpat kā jebkuram ielas mocim, starpcitu vecākiem modeļiem, tipa ciklonam  bremžu disks ir tāds pats, kā visiem močiem, tobiš pieskrūvēts pie diska centra, nevis pie ārmalas, vel bulītim ir inčīgi, tas, ka ramis, kas bij vecajiem modeļiem ir tikai ka sastāvdaļa , pie kā tiek piekomplektēts visi lorini, bāka, sēdekļi un  visa draza, bet nesošā konstrukcija ir motors pie kā stiprinas dakšas, amīši , jaunajiem buela modeļiem ramis ir bāka un tāpat, ka vecajiem piekare stiprinas uz motora. vispār jau mocis ir kruts, jaunajiem tas ir drūmais mīnus, ka bāka ir tajā rāmī, kas nemaz nav rāmis, jo pat pie vieglas noraušanas uz muti viņš smagi cieš, bet vecos ir kruta ķūnēt un pārbūvēt, jo tehniskajā reāli neko nevar izdrāst, tobiš no tā ielinieka var būvēt jaudīgus čoperus utt.  neaiztiekot nesošo konstrukciju(motors) , parasti citus mocus pārbūvejot tā ir megaliela problēma, jo tiklīdz sāc pārbūvēt rāmi, tā csdd uzreiz liek 3 un sūta uz sertifikācijām , jo ramis visiem citiem ir nesošā konstrukcija, bet buelam tas tā nav.

0 0 atbildēt

hujņa

0 1 atbildēt